Belajar dan Terus Belajar

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

‘Belajarlah ilmu sehingga ke negeri China’ itu antara quo popular yang gemar kita gunakan untuk meransang minda untuk terus menuntut ilmu. Ada yang mengatakan quo itu adalah hadis palsu.

Belajar
Belajar

Namun begitu saya sendiri lebih suka untuk menggunakan qou ‘Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad’ bagi meransang minda saya untuk terus bernafsu untuk menuntut ilmu. Bagi saya adalah amat penting untuk kita terus belajar dan belajar. Walaupun, kita tidak menjadi pakar suatu bidang tidak mengapa, cukup sekadar kita tahu sikit-sikit dalam semua perkara.

Saya akui saya adalah anti-MLM, tapi saya tetap berminat untuk menuntut ilmu marketing mereka. Kerana bagi saya teknik marketing MLM gunakan adalah sesuatu yang amat menarik. Bagaimana cara mereka gunakan untuk menarik pelanggan atau pengguna baru. Ilmu mereka boleh kita praktikkan sekiranya kita membuka perniagaan nanti.

Begitu juga dengan ilmu pengurusan sumbar manusia. Ianya amat menarik untuk dikaji. Dan bagi saya ilmu ini adalah antara yang sukar untuk dipelajari. Sukar untuk mengkaji gerak dan laku manusia yang sukar diramal. Untuk menjadi ketua yang bagus ilmu ini adalah amat penting. Bagaimana cara untuk menguruskan dan menarik minat orang lain. Bukan senang sebenarnya nak uruskan manusia.

Terlalu banyak ilmu di dunia ini, banyak lagi saya ingin pelajari. Walaupun tidak semua ilmu, cukup untuk saya tahu sikit-sikit ilmu dalam dunia. Sedikit ilmu inilah yang akan saya tulis untuk saya kongsikan dengan saudara semua.

Insyallah, saya akan belajar dan terus belajar untuk memajukan diri ini.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Blogger sebagai kerjaya? Bolehkah kita jadikan blogger sebagai
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Jangan beli ebuku Teknik SEO Merah Jambu, sejujur
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Hari ini saya nak kongsikan review ebook Teknik
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Syukur alhamdulillah rezeki di bulan Ramadhan, betul kata
(Visited 13 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

12 thoughts on “Belajar dan Terus Belajar”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge