2012 Tahunku Yang Kacak

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

2012 akan berlalu meninggalkan daku. Sungguh cepat sekali masa berlalu. 12 bulan dalam tahun 2012 bagaikan tidak terasa lamanya. Alhamdulillah tahun ini menjadi 2012 tahunku yang kacak. Walaupun pencapaian daku tidak seperti insan lain yang lebih berjaya daku tetap berusaha ke arah itu.

2012 tahunku yang kacak, telah menjadi satu titik noktah permulaan baru dalam hobi ku dalam berblogging. Pada Mei 2012 tahunku yang kacak daku, telah memulakan blog daddydee.net, dan buat pertama kali daku menggunakan hosting dan domain sendiri, juga menggunakan wordpress. Jika sebelum ini, daku hanya menggunakan domain sendiri dan hosting percuma dari blogspot. Dalam tahun 2012 tahunku yang kacak daku memulakan blog daddydee.net dan blog heykawan.com telah terkubur. Insyallah tagline ‘Biar Kejam Jangan Keji’ akan daku kekalkan untuk blog daddydee.net. Insyallah.

Kenapa daku kuburkan blog heykawan.com adalah daku ingin memulakan satu blog yang lebih berinfomasi dan memberi manafaat kepada orang lain dan diri ku. Dan sebolehnya biarlah blog ini mampu membantu orang lain, bukan sekadar omongan kosong semata. Daku ingin berblog yang mampu memberikan saham positif untuk diriku di akhirat kelak. Bukan saham negetif.

2012 tahunku yang kacak
Amacam? Kacak tak saya?

2012 tahunku yang kacak, daku juga telah membuat satu keputusan yang berat dalam hidupku iaitu dalam memilih antara kerjaya atau keluarga? Alhamdulillah, daku rasakan daku telah membuat satu keputusan yang tepat sekali, iaitu memilih keluarga. Kekal tinggal di Kuala Lumpur di samping keluarga yang tercinta dan meneruskan kerjaya sedia ada yang memberi lebih masa dengan keluarga. Walaupun, kerjaya satu lagi menjanjikan gaji yang lebih lumayan dan laluan kerjaya, tapi daku terpaksa membuat satu pengorbanan yang besar iaitu berjauhan dari keluarga. Meninggalkan Tuan Kecik dan isteri tersayang tidak sanggup daku.

2012 tahunku yang kacak, kerana dapat melihat tuan kecik membesar depan mata ku. Dan Alhamdulillah genap hujung tahun ini tuan kecik akan berumur 1 tahun 2 bulan. Melihat anak membesar di depan mata memang suatu nikmat yang tidak terkata dan tahun 2012 tahunku yang kacak. Berkeluarga adalah satu nikmat. Serius. Bagi saudara yang telah mendirikan rumah tangga pada tahun 2012, kalian semua sungguh kacak dan cantik kerna memilih 2012 tahunku yang kacak untuk melakarakan suatu sejarah hidup. Tahniah buat anda.

2012 tahunku yang kacak, tetap kacak walaupun akan berlalu pergi. Penuh nostalgia dan kenangan. Apa yang aku harapkan tahun 2013 yang akan menjelma akan menjadi lebih kacak dari 2012 tahunku yang kacak.

Sekian.

Contest ini Ditaja khas oleh : Ciktom, mksyahir, FauziBlues, eizil network, lepakk[dot]com, LadFeamir , My Arazzipenmerah[dot]com , nurmisnan dan puanbee[dot]com

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Sirap limau pastinya satu minuman yang tidak asing
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku.... Contest SEO kembali lagi kali ini adalah Contest
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ini adalah Mini Giveaway Blogger Kacak HafizRahimsila maklum,
Assalamualaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Blogger sebagai kerjaya? Bolehkah kita jadikan blogger sebagai
(Visited 11 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

8 thoughts on “2012 Tahunku Yang Kacak”

  1. tahun 2012 memang kacak. tapi tidak sekacak tuan DD.

    keputusan untuk stay di KL saya rasa amat bijak. keluarga hendaklah didahulukan. tentang gaji sekarang tuan tak perlu risau. gunakan pendapatan kedua tuan tu untuk tambahkan income. insyaAllah.

    sy support tuan.
    sohoque recently posted..Kuantan Lumpuh Akibat BanjirMy Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge