Hidup Perlukan Mentor

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua…

Hidup perlukan mentor? Untuk apa mentor sebenarnya? Penting ke mentor? Hebat sangat ke mentor? Buat apa mentor, dia pun manusia juga? Itu soalan yang selalu bermain difikiran saya dulu. Program mentor mentee dalam sekolah mahupun universiti saya buat tak layan je. Saya buat hal saya saja.

Mengapa kita perlukan mentor dalam hidup?
Mengapa kita perlukan mentor dalam hidup?

Hidup perlukan mentor? Saya dulu malas yang amat untuk mengikuti program mentor saya. Kalau sepatutnya sebulan sekali saya jumpa mentor, pasti 3-4bulan sekali baru saya jenguk mentor saya. Mengapa? Saya sangka saya buat begitu kerana saya malas tetapi bukan nya saya malas. Tapi kerana saya sombong dan ego sebenarnya, sekarang baru saya menyedarinya.

Hidup perlukan mentor, bukan untuk membetulkan diri kita tapi sekadar untuk memperingati diri kita arah mana yang patut kita ambil. Kalau tanpa mentor pun hidup kita tetap akan capai matlamat, mungkin. Cuma ianya tanpa bimbingan yang jelas.

Hidup perlukan mentor? Mentor saya bukan hebat mana pun? Sebenarnya kalau kita berfikirkan begini sebenarnya kita adalah manusia bodoh. Tidak semestinya orang yang hebat layak menjadi mentor. Mentor adalah sebagai garis panduan semata. Mungkin hanya 95% yang dapat kita ceduk dari mereka. Mungkin juga hanya 1% yang dapat kita ceduk. Tapi ia tetap satu panduan ilmu yang amat berguna.

mentor jutawan
Buku Mentor Jutawan bagi panduan hidup kita

Kita mungkin tidak akan jadi sama dengan mentor kita. Mana mungkin. Apa yang jelas adalah sama ada lebih hebat atau kurang dari mentor kita. Tiada pendua.

Carilah mentor hidup anda untuk menjadikan hidup ini lebih bersemangat dan berinspirasi. Oklah, cukup dulu sampai sini, kalau berminat boleh dapatkan e-book mentor jutawan yang amat berguna. Saya ingin menembak sekitar Ipoh dulu. Choww.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku Terbaca satu artikel yang menarik di themalaymailonline.com yang bertajuk 91
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Ramai yang masih meangangap Pelaburan dan Simpanan adalah
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Tips Pembeli Bijak Ketika
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Kirakan setiap sen yang
(Visited 6 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

4 thoughts on “Hidup Perlukan Mentor”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge