Menjadi Pemimpin Yang Hebat

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Pilihanraya umum ke 13 (PRU13) makin dekat, 5 Mei 2013 akan menjadi satu titik penentu bagi menentukan siapakah yang bakal menjadi pemimpin yang hebat yang akan mengemudi negara kita kearah negara Malaysia yang maju dan gah di mata dunia. Siapakah yang akan menjadi pemimpin baru kita? Bersama kita turun mengundi bagi menentukan siapa yang akan menjadi pemimpin yang hebat kita pada masa depan.

Pemimpin yang hebat menawan dunia dengan ilmu
Pemimpin yang hebat menawan dunia dengan ilmu

Bagi para semua calon pemimpin yang hebat, bersedialah anda untuk berkhidmat untuk rakyat. Memperjuang hak rakyat serta mengutamakan kesejahteraan dan kemakmuran rakyat.

Dan kita pula jangan sesekali lupa untuk menjadi pemimpin yang hebat dalam keluarga dalam organisasi, tidak kiralah siapa pun kita. Kita semua adalah pemimpin. Kita yang memimpin kearah mana kita nak bawa diri kita dan keluarga kita kerana hanya kita akan menentukan nasib kita, kita yang menentukan arah tuju kita. Pastikan kita hidup bermatlamat. Jangan biarkan ianya menjadi sia-sia.

Ingat hanya kita yang dapat mengubah nasib kita. Jangan sesekali hanya berserah pada takdir semata-mata tapi berusaha untuk mengubah keadaan kita. Ingat dalam Al-Quran, surah Ar-Rad, ayat 11 yang bermaksud, “Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka”.

Ayuh kita terus berjuang, berjuang menjadi pemimpin yang hebat. Bersama kita bangkit mengubah nasib diri kita,keluarga kita, agama kita, bangsa kita dan negara Malaysia kita. Ayuh saudaraku.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... PRU13 semakin hampir, dan entri ini bukan propaganda untuk
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) saya masih
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Ramai yang sibuk melaungkan 'Peace, No War', 'Save
Jika Britain mempunyai British Special Air Service (SAS), Amerika Syarikat dengan Navy Sealsnya dan Israel
(Visited 28 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

3 thoughts on “Menjadi Pemimpin Yang Hebat”

  1. Terbaik.

    InshaaAllah, andai setiap dari kita berjaya menjadi pemimpin terbaik dalam keluarga, pasti kita mmpu melahirkan pemimpin sehebat umara + ulama seperti zaman gemilang Islam…inshaaAllah..ameen
    hafizmd recently posted..Super Suami?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge