Penang – Sup Hameed

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua…

Awal Mei 2013, semasa saya berkursus di Jawi, Pulau Penang sempat juga saya menjengah ke Pulau Penang. Sudah lama tidak pijak kaki ke pulau ini ada dekat 2 tahun saya rasa, dulu datang pun setakat sampai Padang Kota. Merasa Rojak Pesemboq Padang Kota. Itu cerita dua tahun lepas.

Tapi kali ini, sekali lagi saya berpeluang menjejak kaki ke Pulau Pinang. Dengan 3 orang sahabat kami menuju ke destinasi kali ini iaitu Sup Hameed. Kedudukan Restoran Sup Hameed ini betul-betul bertentangan dengan Hotel Malaysia.

Sup Hameed photo C360_2013-05-09-23-02-27_org_zps92df93b0.jpg
Sup Hameed – Papan tanda kedai yang berwarna warni

Inilah rupa papan tanda kedai Sup Hameed ini. Dibuka di deretan kedai lama. Saya suka Penang ini sebab bangunannya masih banyak yang historical. Vintaj bab kata orang zaman sekarang. Betul ke?

Menu photo C360_2013-05-09-21-58-20_zps9ca33af0.jpg
Menu Sup Hameed

Nampak tak menu dan harga sup yang di sediakan di Restoran Sup Hameed ni. Ada sup ayam, sup kambing, sup puyuh dan sup lembu. Sup lembu pula dari sup lidah sampailah ke sup torpedo. Semua ada, bilang saja.

Sup Kambing photo C360_2013-05-09-22-04-59_zps2154b22d.jpg
Sup Kambing yang jadi pilihan saya

Sup kambing yang menjadi pilihan saya.Sup nya memang best. Pekena dengan roti paun saja sudah cukup menyelerakan.  Sup Torpedo belum lagi, insyallah lain kali saya datang lagi untuk mencuba sup torpedo di Restoran Sup Hameed.

Beca Mural Art photo C360_2013-05-09-23-04-15_zps07ad1f47.jpg
Mural Art Beca – memang kreatif habis

Mural art beca yang cukup menarik bagi saya. Memang kreatif habis. Memang best membidik di Pulau Pinang ini banyak yang menarik. Kalau bawa DSLR pasti lagi seronok.

Eddie Putra adalah salah satu photografer yang amat aku segani. Dia memang antara legend lah.
Arsene Wenger Tinggalkan Arsenal Arsène Wenger telah mengeluarkan kenyataan berikut: "Selepas
Jujur je aku mengaku memang aku buta pasal ilmu kereta, terutama bab dalam bahagian enjin.
Sempena ulangtahun ke-50 Big Mac, satu kolabrasi andara McDonald's x G-Shock telah berlaku. Dua syarikat
(Visited 55 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

12 thoughts on “Penang – Sup Hameed”

    1. Saya x pernah pergi yang kat ipoh walaupun selalu ke ipoh. Mana tempatnya ya? Mungkin tempat tu manarik untuk saya membidik

    1. Ya, tuan. Bagi saya cukup sedap. Saya jarang makan sup mamak sebab saya lebih suka sup kampung tapi yang ni tak dinafikan memamng sedap.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge