Rakyat Sudah Bersuara, Janji Ditepati

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku…

Apa khabar semua? Sihat sejahtera bahagiakah anda semua? Kota raya Kuala Lumpur yang semalamnya lenggang hari ini kembali sesak, agaknya sudah ramai yang telah kembali bekerja. Mesti ada yang masih lagi cuti sebab penat terperangkap dalam kesesakan lalu lintas. Saya pun ambil masa lebih kurang 10 jam dari Tumpat ke Kuala Lumpur.

Keputusan PRU 13  sudah diketahui, Barisan Nasional sekali lagi mendapat mandat dari rakyat. Tahniah buat mereka. Rakyat sudah besuara kini tiba masanya pemimpin baru menunaikan janji mereka seperti manifiesto mereka. Janji mesti ditepati.

image

Walaupun keputusan PRU 13 sudah dimutamadkan masih ada kedengaran bunyi ketidakpuashatian terhadap keputusan itu. Harap harap apa pun yang tidak puas hati jangan sampai buat kacau. Jangan sampai huru hara. Say no to riot.

Rakyat sudah bersuara, pemimpin silalah mula bekerja. Ingat pemimpin yang dipilih adalah wakil rakyat bukan bos rakyat. Silalah hormati hak rakyat dan bantulah rakyat tingkatkan ekonomi mereka. Tingkatkan ekonomi setempat. Betul tak saudaraku?

Hari ini saya telah mula bekerja, sekarang ini sedang bergerak ke negeri pembangkang, Penang. Insyallah saya akan berkursus di sana selama 3 hari. Saudara bagaimana?

Menjadikan pelajar sekolah sebagai mangsa politik adalah sesuatu yang kejam. Sesuatu yang tidak patut. Itu
Perlawanan awal pagi semalam antara Arsenal melawan Everton menyaksikan kemunculan pertama Mkhitaryan dan Aubameyang untuk
Sabotage atau SBTG yang berasal dari Singapore telah diberi peluang untuk berkolabrasi dengan G-Shock. Kolabrasi
Pemergian Alexis Sanchez sememangnya adalah sesuatu yang sudah diduga sejak dari awal musim lagi. Malah
(Visited 10 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

18 thoughts on “Rakyat Sudah Bersuara, Janji Ditepati”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge