Apa yang saya belajar tentang buat duit dengan blogging

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Apa yang saya belajar tentang buat duit dengan blogging? Ni memang soalan maut ni, kalau keluar soalan ni dalam Peperiksaan SPM 2013 bagus juga ni. Soalanya berbunyi begini sila buatkan satu karangan panjangnya 300 patah perkataan yang bertajuk ‘Apa yang saya belajar tentang buat duit dengan blogging?’

Pengalaman Buat Duit Dengan Blogging
Pengalaman Buat Duit Dengan Blogging

Percubaan Buat Duit Dengan Blog

Sememangnya saya letakkan DUIT sebagai sasaran utama saya menulis blog pada permulaan saya blogging dulu dengan blog lama pada tahun 2009. Yes, i love money and likes to make money. Money is everything and i will do anything for it. Ini mindset saya pada masa itu.

Setiap cerita hangat saya kongsikan, setiap gambar panas saya siarkan, bahasa jangan cerita pung pang bagai cakap keluar api. Apa saja saya lakukan demi dapat tarik trafik ke blog. Sebab saya tahu advertorial suka trafik. Itu yang penting bagi mereka untuk menjual produk mereka. Ya saya dapat duit yang tidak seberapa, tapi saya rasa saya lebih dapat dosa yang bertimpa.

Ini adalah silap saya demi cari duit dengan blog. Bila ilmu yang salah saya praktikkan, semuanya akhirnya hancur dan saya kuburkan blog itu kerana saya gagal mengawalnya dan untuk membentuknya kembali sudah sukar bagi saya.

Pengalaman Buat Duit Dengan Blog

‘Melentur buluh biar dari rebungnya’ memang benar kata orang tua. Dari kegagalan dulu, saya buatkan blog daddydee.net ini. Dengan buta ilmu wordpress dan SEO, saya nekad untuk membangunkannya dengan meletakkan matlamat utama ‘Knowledge is Power’ dan Perkongsian Ilmu. Duit saya letakkan sasaran kedua.

Ada juga kesilapan yang saya lakukan dan alhamdulillah guru saya, Sohoque.com ada menegur saya. Dengan teguran itu saya ingat sampai hari ini, dan saya terapkan dalam blog ini. Dengan panduan yang saya dapat dari blog kawan-kawan dan Ebook SEO Merah Jambu, Alhamdulillah rezeki yang dijemput mendatang juga.

Akhirnya, ada beberapa advertorial menyuarakan hasrat untuk bekerjasama dengan saya, dan saya sambut tawaran mereka dengan hati yang terbuka. Walaupun tidak sekencang blogger hebat, sekurangnya ada daripada tiada. Rezeki dengan affiliate juga mula menujukkan hasil dan dengan Nuffnang juga. Syukur alhamdulillah.

Itulah serba sedikit pengalaman saya buat duit dengan blogging.

β€œMini contest ini mendapat sokongan penuh blogger Pakar iaitu Titan, Juan dan Suri.”

Assalamulaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Budak Kampung Yang 'Bodoh'... 'Bodo mung' dah lali
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya mahu jadi jutawan, ya saya menyimpan cita-cita
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Syukur Alhamdulillah, kita sudah hampir ke penghujung bulan
(Visited 13 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

19 thoughts on “Apa yang saya belajar tentang buat duit dengan blogging”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge