Inovasikan diri majukan diri

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku….

Bagaimanakan diri kita hari ini? Adakah hari ini kita lebih baik dari semalam atau sama saja? Atau sememangnya kita sama dari dulu sampai sekarang.

Inovasikan diri Majukan diri
Inovasikan diri Majukan diri

Bosan dan malangnya kita jika kita hanya sama dari dulu hingga sekarang. Tiada perubahan tiada peralihan. Sedangkan kita sendiri bosan dengan barang yang sama seperti perabut sama, kereta sama dan lain-lain. Bagaimana orang lain melihat kita yang tiada perubahan? Tidak bosankan mereka disekeliling kita?

Perubahan diri kita bukan untuk orang lain tapi untuk diri kita untuk majukan diri kita. Ubah diri untuk kepentingan diri kita, untuk kesejahteraan kita, untuk ketenteraman kita. Ubah ubah ubahlah diri.

Kita sering menyebut inovasi? Kita lakukan inovasi dipejabat. Lakukan inovasi dalam ciptaan kita. Tapi pernahkan kita inovasikan diri majukan diri?

Inovasikan diri majukan diri. Dari seorang yamg ego menjadi seorang yang humble. Dari seorang samseng menjadi seorang ustaz. Dari seorang pemalas kepada pemikir hebat. Dari seorang pemarah kepada penyabar.

Ayuh kita inovasikan diri kita untuk memajukan diri, menjadikan hari kita hari ini lebih baik dari semalam. Menjadi seorang manusia yang lebih dekat kepada Allah swt.  Insyallah tiada yang rugi semuanya demi kebaikan kita.

Posted from WordPress for Android

(Visited 14 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

3 thoughts on “Inovasikan diri majukan diri”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge