Secawan Kopi Peneman Setiap Hari

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Hidup saya memang saya jadikan secawan kopi jadi peneman setiap hari, sehari tak minum kopi rasa tak lengkap. Dari zaman bujang hingga ke zaman sudah beranak isteri, kopi tetap menjadi peneman setia saya setiap hari. Saya pun tidak tahu bagaimana ianya bermula.

Walaupun, MILO menggunakan motto ‘Minum MILO Jadi Sihat dan Kuat’, kopi juga pilihan utama saya setiap hari. Kadang kala boleh lah minum MILO tapi bukan selalu. Kopi memang saya tidak boleh tinggal. Mesti minum walaupun dimana saya pergi. Tak dapat yang fresh dapat yang dalam tin pun jadilah.

Saya juga sekarang ini suka mencuba pelbagai jenis kopi. Kemana saja saya pergi dan jika kelihatan ada perisa baru kopi yang menarik pasti saya akan mencuba. Secawan kopi memang akan jadi pilihan saya. Gian? Mungkin juga gian.

Jika kedai yang saya pergi gagal sediakan kopi yang sedap pun boleh membuatkan saya ban kedai tersebut. Kalau pergi pun saya akan order air sirap atau air suam saja.

Teh? Saya kurang sikit minum teh kat kedai. Kalau teh-o kat rumah saya akan minum. Teh bukan pilihan utama saya. Walaupun saya ajak atau diajak minum teh atau ngeteh, saya tetap minum kopi, bukan teh.

Secawan Kopi Penenman Setia
Secawan Kopi Penenman Setia

Masa tengah kecamuk kepala dengan pelbagai assignment untuk disiapkan sebelum peperiksaan ini, secawan kopi akan jadi peneman tidak kira pagi petang siang malam. Kopi diperlukan saya untuk peneman, masa cari ilham untuk assigment kopi teman saya sebab saya bukan perokok. Apa pula peneman sahabat sekalian?

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... 10 Cara Habiskan Masa
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya masa comel bersama
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam
(Visited 43 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

6 thoughts on “Secawan Kopi Peneman Setiap Hari”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge