Semoga Ramadhan Ini Lebih Baik

Assalamulaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku…

Ramadhan datang lagi, semua umat Islam telah bermula puasa pada hari ini. Insyallah selama sebulan kita akan berpuasa dan mengharapkan bulan Ramadhan ini lebih baik dari yang sebelumnya.

Seperti yang ketahui bulan Ramadhan semua Syaitan telah di ikat tapi tidak nafsu kita. Nafsu adalah musuh utama yang perlu kita kawal sepanjang bulan Ramadhan.

Nafsu akan bergelegak setiap kali berkunjung ke bazaar Ramadhan semua mahu kita beli, semua mahu kita makan dan minum. Semuanya nampak sedap, berplastik-plastik kita beli dan bawa pulang akhirnya ke tong sampah semuanya kerana tidak larat mahu menghabiskan. Beli juadah berpada-pada, biar ala kadar sahaja.

Itu belum lagi membeli belah untuk hari raya, semua mahu disalin baru. Persalinan tuan rumah dan rumah semuanya mahu baru, dari baju seluar sampai barang kemas, dari langsir sampai ke sofa semuanya mahu yang baru. Beribu berhabis untuk berhari raya. Selepas hari raya mula termenung hutang sana sini, duit juga telah kering.

Renung-renungkan bulan Ramadhan adalah bulan untuk beribadat bukan bulan membazir. Semoga kita dapat jadikan bulan Ramadhan ini lebih baik dari sebelumnya. Selamat berpuasa buat semua.

Assalamulaikum dan salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Bulan Ramadhan bulan 1000 rahmat, tersembunyi pelbagai kebaikan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Setiap kali tiba satu Ramadhan mercun pun akan
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Alhamdulillah misi untuk mencari putu bambu telah berjaya
(Visited 11 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

5 thoughts on “Semoga Ramadhan Ini Lebih Baik”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge