Malaysia – Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Selamat Menyambut Kemerdekaan Negara yang ke 57. Alhamdulillah dalan tak sedar sudah 57 tahun negara kita merdeka dari sebarang penjajahan, berapa untungnya kita anak Malaysia yang lahir selepas merdeka, tidak merasa perih getir yang dihadapi oleh nenek moyang kita dulu.

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta
Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta – sejujurnya bunyi nya agak pelik tapi saya percaya ada ianya membawa maksud yang baik. Mungkin tujuan utama motto ini dipilih adalah agar rasa sayang dan cintakan negara dikalangan muda mudi lebih mendalam selepas ini. Lebih menghargai keamanan dan kemerdekaan yang kita kecapi. Rasa cinta pada perpaduan tanpa mengira bangsa agama dan politik mungkin itu yang mahu diterapkan.

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta – wahai muda mudi dan belia, bermula sebuah cinta adalah cinta kepada negara, bukan cinta tanpa ikatan perkahwinan. Seperti yang diketahui umum, malam ambang kemerdekaan dan ambang tahun baru adalah malam yang akan memperlihatkan meningkatnya kes khalwat pada malam tersebut. Dan lebih menyedihkan kes buang bayi juga meningkat. Ayuh anak muda kebanggaan Malaysia, kita sudah merdeka jangan pula kita membiarkan minda kita terus dijajah. Ayuh merdekakan diri merdekakan minda bangkit menjadi anak muda yang berjaya.

Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta – jadikan Hari Kemerdekaan Negara yang ke-57 untuk kita melakukan transformasi diri menjadi manusia yang lebih berguna kepada agama bangsa dan negara. Menjadi seorang rakyat yang benar cintakan negara dan perpaduan. Ayuh bangkit, bangkit kita menjadi sebuah negara yang berjaya di mata dunia.

Contest Malaysia Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta anjuran Denaihati.com

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku...... 31 Ogos sudah berlalu, sambutan Hari Merdeka Malaysia
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan
Assalamulaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Lama sudah saya menyepi, tidak sebegitu aktif lagi
(Visited 19 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

5 thoughts on “Malaysia – Di Sini Lahirnya Sebuah Cinta”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge