Isteri Pelengkap Hidup Suami

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Isteri atau ibu atau wanita memang tinggi martabatnya di sisi agama. Pernah dengar ‘Tangan yang menghayun buaian mampu menggongcang dunia’. Adakah tangan yang hayun buaian itu lelaki? Tidak ianya adalah seorang ibu seorang isteri dan juga seorang suami. Saya tak tahu orang lain tapi saya kalau hayun buaian sebelum anak tidur saya dah tidur dulu.

Isteri pelengkap hidup suami. Kita insan adalah serba kekurangan. Sempurna bukan milik kita manusia. Sebab itu kita jadi berpasangan. Kita saling melengkapkan satu sama lain, isteri pelengkap kekurangan suami dan begitu jugalah sebaliknya.

Isteri Pelengkap Hidup Suami
Isteri Pelengkap Hidup Suami

Peranan isteri adalah amat besar sekali, kalau kita lihat dalam rumah tangga isterilah paling sibuk. Bangun pagi kejutkan suami dan anak anak, siapkan sarapan dan pakaian mereka. Baru mereka siapkan diri sendiri. Bagi yang tidak berkerja, suri rumah tangga, satu rumah mereka kerja kan, sapu sampah, lap meja, lap cermin, cuci baju dan lain lain lagi. Bagi yang bekerja pula, balik dari kerja dia sibuk pula nak siapkan makan malam untuk keluarga dan kemaskan rumah.

Suami kalau cuti buat apa? Saya tak mahu cakap dengan orang lain, saya kalau cuti nak sapu sampah di rumah pun susah.

Hebatnya seorang isteri, suami pun belum tentu dapat lakukan apa yang isteri lakukan. Bukan nak puji orang perempuan tapi itu hakikat.

Dalam ketegasan seorang suami dalam menerajui dan mengemudi rumah tangga, si isteri lah yang menjadi permaisuri dalam rumah tangga yang mengimbangi ketegasan seorang suami dengan kelembutan dan kasih sayang. Isteri sebagai penenang, penasihat dan pendamai dalam banyak hal. Suami pula bijak mengemudi layar bahtera rumah tangga.

Hidup berumah tangga memang indah. Memang ada pasang surutnya tapi kitalah yang perlu bijak menanganinya. Bersama maufakat suami dan isteri pasti akan ada jalan keluar yang bahagia.

Isteri pelengkap hidup suami. Dalam hidup saya, isteri sayalah yang melengkapkan segalanya. Kekurangan saya dia sempurnakan. Hidup saya zaman bujang dan sekarang banyak telah berubah. Isteri saya banyak menyokong saya dalam banyak hal. Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi mengurniakan saya seorang isteri yang hebat.

Terima kasih buat isteri saya, Izatul Shima. Sayang kamu selamanya.

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hari terbaca satu post di laman sosial yang
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di
(Visited 34 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

2 thoughts on “Isteri Pelengkap Hidup Suami”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge