7 Tips Menang Tender Kerajaan

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Menjadi kontraktor bukan suatu yang mudah, apa yang masyarakat nampak bila saja jadi kontraktor adalah KAYA. Atau bahasa orang muda zaman sekarang ‘Masyukkkk’. Betul kan?

Tak percaya cubalah jadi kontraktor. Baru dua hari jadi kontraktor pasti akan ada kawan datang nak pinjam duit sebab kata kita banyak wang. Sana sini mengaku kawan, ini kawan masa senang.

Tips Menang Tender Kerajaan
Tips Menang Tender Kerajaan

Tapi apa yang mereka tidak tahu adalah sama ada kita ada kerja atau tidak. Dan mereka tidak tahu betapa susah nak dapat kerja terutama nak menang sebutharga kerajaan.

Sebenarnya nak jadi KONTRAKTOR BERJAYA bukan lah mudah dan bukan lah susah. Tapi tidak ramai yang tahu cara sebenar untuk Menang Tender Kerajaan ini. Dan ada yang tahu tapi tidak berusaha dengan sepenuhnya.


7 Tips Menang Tender Kerajaan

  • Harus Rajin – Kontraktor kalau malas lupakan hasrat jadi kontraktor, mesti aggresif dan rajin masuk sebutharga. Ingat bila jadi kontraktor kita boss, kitalah kuli – kalau boss malas jangan haraplah anak buah nak rajin.
  • Harus Rajin – Rajin buat kajian. Bukan masuk sekali tidak dapat terus diam, tapi terus masuk dan masuk serta buat kajian bagaimana penilaian setiap jabatan itu. Setiap jabatan ada perbezaan nya. Ingat untuk jadi Kontraktor Berjaya mesti ‘Dare To Fails’ 
  • Harus Rajin – Rajin buat sedikit homework, bila beli sebutharga terus kaji apa yang dikehendaki. Kalau zaman belajar sekolah cikgu suruh cari keyword untuk soalan itu, untuk tender juga sama – CARI KEYWORD tender itu.
  • Harus Rajin – Biar rajin untuk buatkan profail syarikat. Profail syarikat ni membantu penilai sebutharga untuk menilai kita. Memudah kan kerja penilai sebutharga. BUATKAN PROFIL SYARIKAT YANG KEMAS. Ini tidak masuk sebut harga letak salinan lesen je. Lebih parah lesen pun dah mati.
  • Harus Rajin – sentiasa update dan survey harga barangan. Dapatkan harga yang termurah tapi dengan kualiti yang tinggi. Ingat walaupun barang yang sama, harga adalah berbeza mengikut kawasan dan kedai. Jadi pandai pandailah survey. SURVEY HARGA TERBAIK.
  • Harus Rajin – tunjuklah muka kat pejabat kerajaan yang sebutharga kita masuk. Tanyakan pegawai tersebut status sebutharga kita. Tak berjaya tak apa kita cuba lagi. BUANG PERASAAN MALU
  • Harus Rajin Senyum – jangan berkasar apabila bercakap dengan pegawai kerajaan. Hormati mereka rajin senyum ambil hati mereka. Jangan cabar mereka. We Respect Other Will Respect Us.

Kesimpulannya untuk menang sebutharga kerajaan bukan susah tapi kenalah rajin. Kena rajin dalam semua segi. Untuk lebih lagi rajinkan —-> Baca Buku Rahsia Memenangi Perolehan Kerajaan

PS: Bagi yang berminat nak dapatkan khidmat menyediakan Gantt Chart (CPM) atau nak menyediakan PROFIL SYARIKAT boleh berhubung terus dengan saya disini. Insyallah saya sediakan harga yang terbaik. Terima kasih.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku..... Syukur alhamdulillah. Ada yang sudi memandang pada blog
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku.... Hak kita tapi bukan milik kita? Apakah itu?
Nampak tak naga tu? Garang tak? Nampak tak logo Espirit tu? Stapler tu bukan hadiah,
Assalamualaikum dan Salam Ispirasi buat Semua... Syukur. Syukur Alhamdulillah. Dengan nikmat dan kurnianya masih lagi
(Visited 63 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.