Rintihan Rakyat Bawahan

Assalamulaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Saya memang tidak berminat untuk bicara perihal politik Malaysia bukan kerana takut tapi kerana letih dengan ragam politik yang memang haprak. Memang sana sini sama saja, parti A ke parti B sama je.

Tapi pemerintahan 2015, di bawah Perdana Menteri sekarang memang meloyakan bagi saya. Paling teruk bagi saya sepanjang umur saya hidup.

Lagi bosan bila melihat senarai jemaah Menteri yang hampir semuanya ‘kaki bodek’.

Rintihan Rakyat Bawahan
Rintihan Rakyat Bawahan

Apakah maksud Wakil Rakyat? Tolong jelaskan.

Mereka dipilih oleh rakyat untuk mewakili rakyat bawahan, untuk bawa suara kecil rakyat bawahan ke atas. Memperjuangkan nasib rakyat yang pilih mereka sebagai pemimpin.

Tapi adakah mereka membantu rakyat bawahan sekarang ini?

Saya lihat rakyat bawahan semakin tertindas sekarang ini. Satu demi satu beban di tambah ke bahi rakyat.

Harga barangan bukan lagi naik setiap tahun tapi hampir setiap bulan harga barangan naik. Harga barang naik, tol naik, harga minyak naik, harga rumah memang tak terjangkau dek akal.

Bukan nak mengeluh, bukan nak merungut. Dan saya tahu ramai yang cakap ‘Rileks lah, ulat dalam batu boleh hidup’. Saya nak cakap satu je ‘Pernah tengok ulat hidup dalam batu ke?’

‘Jangan cakap hal ulat dalam batu’. Sekarang ni hal kita, kita yang nak hidup kat dunia ni. Kita nak gerak ke depan ke belakang.

Duit RM 50 dalam poket kita yang dulu boleh beli lengkap barang dapur tapi sekarang dapat apa? Fikir fikirkan.

Bukan tak nak usaha. Saya juga berusahaa. Dan saya yakin rakyat bawahan yang lain pun sama sedang berusaha bersungguh sungguh. Tiada seorang punyang goyang kaki goyang bontot. Masing-masing memerah keringat dan idea untuk mencari rezeki lebih.

Tapi dalam keadaan sekarang rakyat terus dihimpit. Wahai wakil rakyat jangan fikir pasal poket kalian saja. Tapi tenungkan perut ramai orang susah yang belum terisi.

Jadilah contoh buat kami, biar kami iringan kalian dengan doa dan pujian bukannya kejian.

Assalamulaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Sekarang ini masih ramai yang menilai dari warna
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Tarikh Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) saya masih
Menjadikan pelajar sekolah sebagai mangsa politik adalah sesuatu yang kejam. Sesuatu yang tidak patut. Itu
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam
(Visited 42 times, 1 visits today)

Author: DaddyDee

Penulisan untuk perkongsian ilmu dan memberi inspirasi kepada diri dan pembaca sekalian. Blog kecil ini hanyalah salah satu sumber perkongsian dari penulis.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.