Lelaki Patut Menangis Putus Cinta Jika……

Assalamualaikum

Kalau refer balik pada entri sebelum ni (Belia Paling Ramai Bunuh Diri) dan kita dapat perhatikan kaum lelaki adalah yang paling ramai bunuh diri berbanding dengan perempuan.

Pasti ada yang setuju kalau dikatakan lelaki bunuh diri sebab kecewa dengan perempuan dalam percintaan.

Disini daddydee nak berkongsi sikit pandangan daddydee dalam kes ini.

 

 

Lelaki Patut Menangis Jika Ditinggalkan Wanita Yang Di Cintai Jika :

 

Wang Simpanan Bersama RM1juta Dikebas

Wang simpanan bersama yang kalian telah buat atas nama wanita untuk kahwin tersebut berjumlah RM1juta telah dilarikan. Dan wanita itu telah lari pergi berjudi di Las Vegas. Kalian memang patut menangis sebab bukan senang nak kumpul RM1juta.

 

Hadiahkan Kereta Lamborgini

Kereta Lamborgini yang kalian belikan untuk wanita tersebut telah dilarikan dan telah dijual kepada Ah Seng. Hutang kereta belum lagi selesai dan kalian kena kejar dek Bank dan Along-Along.

 

Berkahwin Dengan Datuk

Kalau wanita itu kahwin dengan Datuk muda dan kaya, kalian patut bangga sebab kalian setanding dengan Datuk tersebut cuma nasib tidak menyebelahi anda. Tapi kalian patut menangis kalau wanita itu berkahwin dengan datuk berumur 75 tahun dan mempunyai 12 anak, 22 cucu dan 32 cicit.

Ini memang kalian patut menangis sebab kalian terlalu lemah kalau nak dibandingkan dengan datuk itu.

 

 

Jika bukan yang di atas, usahlah menangisi orang yang tidak sudi. Sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya.

Teruskan berjalan ke hadapan jangan di toleh ke belakang, mengimbau masa lalu yang duka. Kalian pasti akan bertemu yang lebih baik selepas ini. Keep on moving lads. Smile….

 

 

Assalamulaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya memang tidak berminat untuk bicara perihal politik
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... 10 Cara Habiskan Masa
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya masa comel bersama
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam

Belia Paling Ramai Bunuh Diri

Memetik dari Laporan Akhbar Harian Metro (5 Jun 2012) yang bertajuk ‘Golongan Muda Paling Ramai Bunuh Diri’

Golongan berumur antara 24 hingga 44 tahun adalah golongan paling ramai membunuh diri.

Golongan Muda Paling Ramai Bunuh Diri
Golongan Muda Paling Ramai Bunuh Diri

Lebih menyedihkan golongan lelaki adalah lebih ramai iaitu 75% berbanding dengan kaum perempuan 25%. Manakala, kaum Cina adalah yang teramai berdasarkan etnik.

Laporan Kajian Kebangsaan menunjukkan 1,136 kes bunuh diri dilaporkan antara 2007 hingga 2010, dengan kadar 1.3 bagi setiap 100,000 populasi rakyat di negara ini.

Kajian juga menunjukkan 1.7% dari kalangan masyarakat dewasa pernah berniat untuk bunuh diri; 0.9% pernah merancang untuk bunuh diri dan 0.5% pernah mencuba untuk membunuh diri.

Dari apa yang dilaporkan diatas, ia adalah suatu yang cukup membimbangkan. Generasi yang sepatutnya meneraju dan mengemudi negara di masa depan adalah golongan paling ramai membunuh diri.

Mungkin mereka mempunyai alasan dan sebab mengapa mereka berbuat sedemikian. Tapi apapun alasanya, ia tetap tidak boleh diterima.

Hukum membunuh diri dalam Islam adalah berdosa besar. Nyawa adalah amanah Allah swt kepada kita. Hanya Allah swt yang layak menentukan ajal maut kita, bukan kita yang menentukannya.

Sebaiknya kita tangani stress yang kita hadapi sebaiknya. Jangan sesekali bertindak mengikut hawa nafsu dan syaitan.

Berkongsilah masalah dan rasa anda dengan teman-teman. Ini mungkin dapat mengurangkan bebanan yang kita tanggung.

Sekiranya, malu ataupun segan untuk bercerita dengan teman. Carilah kaunselor bagi memberikan anda bantuan sebaiknya.

Dan cara terbaik adalah mengadu dan berdoa mohon ketenangan serta bantuan dari Allah swt. Itu yang sebaiknya. Hanya Dia yang maha esa dan maha kuasa. Dari Dia kita datang, dan kepada Dia kita kembali.

Semoga kita sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah swt.

Sekian, terima kasih.

Assalamualaikum dan Salam Syawal Buat semua saudaraku sekalian... Beberapa hari daddydee.net ditinggalkan tanpa sebarang bicara.
Assalamualaikum dan Salam Aspirasi Salam Juara Buat Semua Saudaraku Sekalian Izinkan saya berkongsi satu pengalaman
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam

Berhati-Hati Memandu

Ni adalah gambar yang ditangkap petang tadi semasa perjalanan daddydee bersama keluarga dari Tumpat, Kelantan ke Kuala Lumpur.

Gambar lori terbalik ini di tangkap di Felda Keratong, Kuala Lipis. Sebelah kiri kelihatan sebuah lori terbalik dengan semua tayar ke atas dan sebelah kanan ada sebuah kereta Nissan Sentra terbabas ke dalam parit. Cerita betul tak dapat dipastikan.

Ni pula gambar sebuah van EON-SRT yang dipandu laju dengan lampu kecemasan dinyalakan dan memotong ikut kiri. Disebabkan van ini kami terpaksa brek mengejut dua tiga kali.

Kalau nak laju pun ikut undang-undang, bukan pandu suka hati. Membahayakan nyawa orang lain dan pengguna lain.

Alhamdulillah selamat sampai ke Kuala Lumpur selepas 8 jam dalam kereta. Berhati-hati memandu, ingat orang yang tersayang.

Assalamulaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya memang tidak berminat untuk bicara perihal politik
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... 10 Cara Habiskan Masa
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya masa comel bersama
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam

Bila Isteri Membebel, Apa Laki Patut Buat?

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua…

Bila isteri membebel
Bila isteri membebel

Hari ini, daddydee nak kongsi pengalaman dan tips (boleh panggil tips ke? Hentam sajalah labu) tentang kehidupan berumah tangga. Kalau rasa nak pakai ambil lah ye.

Biasa kita dengar kes perceraian sebab tak tahan isteri membebel. Hari ni daddydee nak kongsi ‘apa yang suami patut buat bila isteri membebel?’

1. Membebel Sama
Bila isteri membebel, suami membebel lah sama. Lawan balik. Barulah riuh dan meriah sikit. Tapi kemungkinan nak gaduh lagi tinggi lah. Ye lah, lawan balik umpama menuang minyak petrol dalam api. Dan jangan marahlah kalau anda kena kejar dengan isteri anda guna parang.

2. Dengar Lagu Guna Ipod
Bila isteri membebel, ambillah ipod anda dan sumbat lah ke telinga anda. Kasi layan sikit lagu seperti Nightwish ke, Cromok ke, Langsuyr ke, Disturbed ke, kalau tak pun layan Maher Zain insaf sikit. Ditambah pula dengan headphone Beat pasti lagi layan. Isteri membebel sudah tak jadi masalah lagi kerana anda dah tak dengar. Dan lepas tu jangan marah kalau dua bulan isteri tak layan anda untuk bersama.

3. Ambil Kunci Motor Keluar Merempit
Bila isteri membebel, ambillah kunci motor anda. Keluar lah merempit bersama kawan-kawan anda. Pasti anda lebih bahagia, dan tak perlu dengar isteri membebel. Tapi kalau balik isteri tak buka pintu rumah, tidur lah anda diluar.

4. Buat-buat Bersembang Dengan Binatang Peliharaan
Bila isteri membebel, buat-buatlah berborak dengan binatang peliharaan anda. Kalau anda hamster bersembanglah anda dengan hamster dalam bahasa hamster. Kalau ikan emas buat lah memek muka macam ikan emas dan guna bahasa ikan emas. Dan lepas tu confirm anda akan ada bodygaurd dan makan free, pasal isteri anda akan hantar anda ke Hospital Gila.

Itulah antara tips yang terbaik bagi para suami gunakan bila isteri membebel. Tapi yang di atas semua adalah sekadar humor sahaja. Tiada niat memerli atau mengata.


Sejujurnya, seandaiannya Isteri membebel, sebaiknya Suami DIAM saja. Dengar saja apa yang isteri ingin katakan. Isteri kita membebel dan perlukan pendengar jadi kitalah pendengar itu. Dengar dan iyakan saja.

Bila dah penat membebel, Isteri anda akan diam juga nanti. Isteri ni kekadang hanya perlukan sedikit PERHATIAN suami. Tu sebab dia membebel.

Anda kira bertuah sebab Isteri suka membebel. Cuba bayangkan kalau isteri anda bisu, betapa sunyinya hidup anda.

Sekian.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua. Tinggal bersama mertua selepas berkahwin?? Pasti ramai akan berkata

Tunang : Menuntut Kesabaran

‘Bila mau ajak makan nasi minyak ni, bro? Tak sabar ni?’ Tanya pada sorang kawan lama, Usop semasa dia menelefon.

‘Ada rezki nanti aku jemput’ jawab Usop dengan nada macam kecewa.

‘Huh, nape plak, bro. Gaduh ke? Ke dah bertukar angin?’ Tanya saya pada Usop.

‘Ehh… Mana kau tahu ni? Sape cerita?’ Tanya Usop yang agak terkejut bila saya bagai tahu hal yang terjadi antara dia dan tunang.

‘Aku tak tahu. Tiada siapa pun cerita. Aku agak je. Aku dah lalu semua tu’ jawab saya dan meminta Usop menceritakan hal sebenar yang terjadi.

Ok, cukup setakat itu perbualan saya dan Usop.

Sememangnya dugaan bertunang agak berat. Lagi lama tempoh bertunang lagi lah teruk dugaannya. Itulah sebab orang tua cukup marah kalau tunang lama.

Bertunang tidak seperti bercinta yang selalu nya indah. Dialah segalanya bunga, madu dan racun. Masa bercinta kentut pun wangi.

Tapi bila bertunang, sikit-sikit kita nampak perangai tunang yang kita tidak berkenan di hati. Senang kata perangai sebenar.

Kekadang kita nampak orang lain lagi bagus dari tunang kita. Dan kemungkinan juga lah masa ini akan datang lah bekas-bekas skandal merujuk kembali.

Kalau berjauhan lagi banyak masalah, perasaan cemburu dan curiga akan makin menebal. Kadangkala dek kerana tidak balas SMS pun boleh jadi punca gaduh.

Itulah yang dikatakan ‘Darah Manis’

Untuk yang berjauhan, daddydee nak share satu tips iaitu sibukkan diri dengan kerja atau kawan (kawan sejenis). Bila sibuk kita kurang fikir pasal pasangan dan rasa cemburu insyallah kurang. Sibukkan dengan kawan sejenis bukan apa nanti tidaklah terjatuh cinta dengan kawan pula nanti. Opss… Jangan terjebak dengan gejala songsang.

Dugaan semasa bertunang memang lah sikit kalau dibanding dugaan lepas kahwin. Kalau dugaan bertunang pun kita dah tak boleh sabar. Macamana kita nak berdepan dengan dugaan lepas kahwin.

Pada yang sedang bertunang, banyakkan berSABAR.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya masa comel bersama
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam