Bila Isteri Membebel, Apa Laki Patut Buat?

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua…

Bila isteri membebel
Bila isteri membebel

Hari ini, daddydee nak kongsi pengalaman dan tips (boleh panggil tips ke? Hentam sajalah labu) tentang kehidupan berumah tangga. Kalau rasa nak pakai ambil lah ye.

Biasa kita dengar kes perceraian sebab tak tahan isteri membebel. Hari ni daddydee nak kongsi ‘apa yang suami patut buat bila isteri membebel?’

1. Membebel Sama
Bila isteri membebel, suami membebel lah sama. Lawan balik. Barulah riuh dan meriah sikit. Tapi kemungkinan nak gaduh lagi tinggi lah. Ye lah, lawan balik umpama menuang minyak petrol dalam api. Dan jangan marahlah kalau anda kena kejar dengan isteri anda guna parang.

2. Dengar Lagu Guna Ipod
Bila isteri membebel, ambillah ipod anda dan sumbat lah ke telinga anda. Kasi layan sikit lagu seperti Nightwish ke, Cromok ke, Langsuyr ke, Disturbed ke, kalau tak pun layan Maher Zain insaf sikit. Ditambah pula dengan headphone Beat pasti lagi layan. Isteri membebel sudah tak jadi masalah lagi kerana anda dah tak dengar. Dan lepas tu jangan marah kalau dua bulan isteri tak layan anda untuk bersama.

3. Ambil Kunci Motor Keluar Merempit
Bila isteri membebel, ambillah kunci motor anda. Keluar lah merempit bersama kawan-kawan anda. Pasti anda lebih bahagia, dan tak perlu dengar isteri membebel. Tapi kalau balik isteri tak buka pintu rumah, tidur lah anda diluar.

4. Buat-buat Bersembang Dengan Binatang Peliharaan
Bila isteri membebel, buat-buatlah berborak dengan binatang peliharaan anda. Kalau anda hamster bersembanglah anda dengan hamster dalam bahasa hamster. Kalau ikan emas buat lah memek muka macam ikan emas dan guna bahasa ikan emas. Dan lepas tu confirm anda akan ada bodygaurd dan makan free, pasal isteri anda akan hantar anda ke Hospital Gila.

Itulah antara tips yang terbaik bagi para suami gunakan bila isteri membebel. Tapi yang di atas semua adalah sekadar humor sahaja. Tiada niat memerli atau mengata.


Sejujurnya, seandaiannya Isteri membebel, sebaiknya Suami DIAM saja. Dengar saja apa yang isteri ingin katakan. Isteri kita membebel dan perlukan pendengar jadi kitalah pendengar itu. Dengar dan iyakan saja.

Bila dah penat membebel, Isteri anda akan diam juga nanti. Isteri ni kekadang hanya perlukan sedikit PERHATIAN suami. Tu sebab dia membebel.

Anda kira bertuah sebab Isteri suka membebel. Cuba bayangkan kalau isteri anda bisu, betapa sunyinya hidup anda.

Sekian.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua. Tinggal bersama mertua selepas berkahwin?? Pasti ramai akan berkata

Tunang : Menuntut Kesabaran

‘Bila mau ajak makan nasi minyak ni, bro? Tak sabar ni?’ Tanya pada sorang kawan lama, Usop semasa dia menelefon.

‘Ada rezki nanti aku jemput’ jawab Usop dengan nada macam kecewa.

‘Huh, nape plak, bro. Gaduh ke? Ke dah bertukar angin?’ Tanya saya pada Usop.

‘Ehh… Mana kau tahu ni? Sape cerita?’ Tanya Usop yang agak terkejut bila saya bagai tahu hal yang terjadi antara dia dan tunang.

‘Aku tak tahu. Tiada siapa pun cerita. Aku agak je. Aku dah lalu semua tu’ jawab saya dan meminta Usop menceritakan hal sebenar yang terjadi.

Ok, cukup setakat itu perbualan saya dan Usop.

Sememangnya dugaan bertunang agak berat. Lagi lama tempoh bertunang lagi lah teruk dugaannya. Itulah sebab orang tua cukup marah kalau tunang lama.

Bertunang tidak seperti bercinta yang selalu nya indah. Dialah segalanya bunga, madu dan racun. Masa bercinta kentut pun wangi.

Tapi bila bertunang, sikit-sikit kita nampak perangai tunang yang kita tidak berkenan di hati. Senang kata perangai sebenar.

Kekadang kita nampak orang lain lagi bagus dari tunang kita. Dan kemungkinan juga lah masa ini akan datang lah bekas-bekas skandal merujuk kembali.

Kalau berjauhan lagi banyak masalah, perasaan cemburu dan curiga akan makin menebal. Kadangkala dek kerana tidak balas SMS pun boleh jadi punca gaduh.

Itulah yang dikatakan ‘Darah Manis’

Untuk yang berjauhan, daddydee nak share satu tips iaitu sibukkan diri dengan kerja atau kawan (kawan sejenis). Bila sibuk kita kurang fikir pasal pasangan dan rasa cemburu insyallah kurang. Sibukkan dengan kawan sejenis bukan apa nanti tidaklah terjatuh cinta dengan kawan pula nanti. Opss… Jangan terjebak dengan gejala songsang.

Dugaan semasa bertunang memang lah sikit kalau dibanding dugaan lepas kahwin. Kalau dugaan bertunang pun kita dah tak boleh sabar. Macamana kita nak berdepan dengan dugaan lepas kahwin.

Pada yang sedang bertunang, banyakkan berSABAR.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya masa comel bersama
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Dalam minggu ini kita dikejutkan oleh beberapa siri
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Pengalaman adalah satu pembelajaran yang paling berguna dalam

Beringat Sebelum Kena

28 May – Kelam kabut penduduk flat daddydee dek kerana satu kebakaran yang terjadi pada malam itu.

Pukul 9malam, dalam semua orang tengah bersantai, kami dikejutkan dengan ketibaan sebuah kereta Bomba. Rupanya terdapat kebakaran di tingkat 3.

Kebakaran bermula di awning tambahan sebuah rumah. Tuan rumah pula bercuti di kampung.

Untuk memadamkan api pihak bomba terpaksa memecah masuk ke dalam rumah tersebut. Alhamdulillah, kecekapan pihak bomba telah berjaya mengawal keadaan dan api berjaya dipadamkan. Tiada kemalangan nyawa dan kehilangan harta.

 

 

PUNCA
Kebakaran dikatakan bermula disebabkan oleh putung rokok yang dibuang dari tingkat atas. Kebetulan pula diatas awning tu terdapat banyak sampah kering yang menyebabkan mudah terbakar.

 

 

PENGAJARAN

  • Jangan membuang sampah merata-rata. Jangan buang sampah dari tingkap rumah. Buang lah sampah di tong sampah yang disediakan.
  • Para perokok – Putung rokok jangan dibuang merata. Pastikan api rokok benar-benar mati sebelum dibuang. Sebaiknya, gunakan astray.

 

 

Terima Kasih pada anggota BOMBA kita yang cekap.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Pertamanya, saya ingin mengucapkan takziah pada keluarga allahyarham
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Siapakah Mustapha Kamal Artaturk? Kenal kah kita dengan Mustapha
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Sekadar ingin berkongsi salah satu movie yang bagi saya
Seorang nelayan di botnya sedang menjala ikan di sungai terlihat seorang lelaki di tepi sungai

Bila Dah Kelam Kabut

Satu hari daddydee ke Pejabat POS PJ SS14, untuk urusan ASB anak. Saja tambah sikit tabungan untuk si kecik kat rumah tu. Semasa di kaunter tunggu urusan ASB tu selesai, masuk sorang lagi pelanggan lelaki.

Terus menuju ke kaunter. Agak kelam kabut gayanya. Pengjaga kaunter tu seorang perempuan (akak) yang agak berisi sikit.

“Ya, encik. Boleh saya bantu?” tanya akak comel dengan senyuman manis.

“Wang hantaran berapa?” tanya abang tu pada akak tu.

“Apa encik? Wang hantaran?” tanya akak tu mahukan kepastian.

Saya di sebelah dah perasan muka akak tu dah lain bila di tanya wang hantaran. Tak tahulah mukanya merah kerana malu atau merah kerana tahan nak gelak. Saya kat sebelah pun rasa nak tergelak tapi tak berani nak tegur takut karang makan penumbuk. Jadi senyum sinis je la. Hehehehehe

“Aah…. Wang Hantaran.”

“Ehh….. Silap wang pos. Wang hantaran pula”.

Cepat abang tu betulkan kesilapan dia bila sedar dia dah tersalah cakap. Tersenyum simpul agak kaunter tu. Abang tu buat muka steady je. Kontrol macho.

Saya rasa mungkinlah abang tu tengah berkira-kira untuk wang hantaran, tu yang tersasul nak wang pos tersebut wang hantaran tu.

 

 

 

Saya pun selalu macam tu. Bila fikiran kelain dan mulut kelain. Mula la tersasul benda yang bebukan. Tapi tak pernah lagi tersasul nama perempuan lain depan isteri, karang makan parang daddydee. Heheheh

Kalian penah jadi macam ni tak?

 

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku...
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Euro 2012 semakin rancak, banyak kejutan pada Euro 2012 kali ini,
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... [caption id="" align="aligncenter" width="180"] Bila isteri membebel Hari ini,

Photography Tips : DSLR Manual Mode

Photography, so many of us interested in it. Some made photography as career, hobby or part time jobs. Because of this, so many manufacture has been compete each to provide the best camera even DSLR, compact camera or compact system camera.

Whatever model your got in hand (DSLR or CSC), using Manual Mode is the way to show up your creativity in photography. Here daddydee.net wanna share the basic tips in using this Manual Mode.

Source : dslrkingdom.com

1. Set the ISO
The ISO setting to decides how sensitive your camera to light. The higher number of ISO, the more sensitive the sensor to the light. If your place has good lightning such as sunny or bright, its the best to try ISO 200. If the lighting drops, cloudy or dark, try to bring up the ISO to 400 or 800. This will make your camera more sensitive to light.

 

2. Select the Aperture
The aperture control the quantity of light that passes through the lens. The lowest number of f it is mean your lens (aperture) are widest open. Lowest f number mean the aperture are large. Lowest f number also will gives us swallow depth of field as result.

Bigger f number (closing the aperture) will increase DOF. Bigger f number usually use to capture the landscape or group of people.

aperture

Source : Wikipedia

 

 

3. Decide the Shutter Speed


This is final exposure variable. Adjusting shutter speed is alike adjusting aperture. Each time you increase the shutter speed, will decrease amount of light can get to the sensor.

Fast shutter speed means short exposure time and give frozen motion. However, slow shutter speed means long exposure time and give blurred motion as result.

 

 

Master this three major + creative will make u master in photography.

That’s all for now. Hopefully this will help us. Thanks.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku...
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Mulai esok pasti ramai yang akan mula bercuti
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Minggu ini adalah minggu yang agak kelam kabut
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku.... Buat duit dengan Nuffnang, bukan lagi fantasi, sudah
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua Saudaraku... [caption id="" align="aligncenter" width="243"] Identity Entri ini juga