Seminar Duit Pantas oleh Jootawan.com

Seminar Duit Pantas oleh Jootawan.com pasti suatu yang ditunggu oleh semua. Siapakah jootawan.com? Jootawan adalah salah satu produk AmmarZahar. Rasanya tak perlu diperkenalkan lagi siapa AmmarZahar. Kalau belum tahu boleh lah bertanyakan CIKPUANGOOGLESERBATAHU.

empayar perniagaan internet, jutawan, jootawan, ammarzahar
Empayar Perniagaan Internet – AmmarZahar

Maklumat seminar adalah seperti berikut:

Seminar Duit Pantas

Tarikh : 28 Julai 2012

Masa : 9.00 pagi – 1.00 petang

Tempat : Menara PGRM

 Harga tiket adalah seperti berikut:

  •  Pakej Basic : RM 99.00 untuk 1 tiket
  • Pakej Premium : RM 299.00 untuk 5 tiket (tempat duduk adalah di bahagian hadapan)
Berminat untuk menimba ilmu dan mengubah diri, boleh lah sertai Seminar Duit Pantas (klik sini).
Cepat daftar sebelum terlambat.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Pendapatan ASB Sikit Apa
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Ingat lagi pada tahun 2007 semasa saya mula
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Perlukan modal besar atau modal kecil yang diperlukan untuk

Buku Jutawan – Untuk Jutawan Saja Ke??

Assalamualaikum dan Salam 1Inspirasi buat semua sahabat….

Hal ini terjadi dua tiga minggu lepas, di MPH Bookstore, Mid Valley. Ketika itu saya sedang membelek buku-buku di bahagian pengurusan, dan adalah buku-buku jutawan di bahagian tersebut. Masa saya menyelak satu buku berkenaan pelaburan saham, datang dua orang perempuan Melayu. Dan saya dengan perbualan mereka :

“Ini buku-buku jutawan saja ni. Dah kita kesebelah sana, sini untuk orang yang nak jadi jutawan saja. Kita nak cari buku exam kan?”

Lalu mereka bergerak ke bahagian sebelah, dan saya lihat mereka membelek buku Tips Lulus Ujian kalau tak silap. Mungkin mereka ni nak ambil ujian untuk kemasukan ke sektor awam.

Sentap hati daddydee bila dengar mereka kata buku tu untuk jutawan je, pasal daddydee pun orang makan gaji je. 

Tamat disitu.

Menangi pelbagai hadiah menarik dari Ambank.

Jadilah yang pertama memiliki iPhone5. 

————————————————————————————

Jutawan menurut definisi dari Kamus Dewan adalah bermaksud orang yang mempunyai wang (harta benda) yang jumlahnya (nilainya) berjuta-juta ringgit.

Dalam dunia ini, semua orang mahu jadi jutawan. Daddydee pun mahu jadi jutawan. (Kalau rezeki, insyallah) Semua orang mahukan wang yang banyak, yang berjuta-juta. Hidup mewah dan kaya raya mesti impian semua orang. Ramai sangat orang yang suka kalau dapat jadi kaya, dapat jadi jutawan.

jutawan,
Mungkin beginilah rupa wang yang berjuta-juta.

Siapa tak mahu jadi jutawan angkat tangan? Mesti kalian tipu kan.

Jom kita buat duit tabung.

HyppeTV….Memang hype.

Internet terlaju di Malaysia

Kalau tak ramai yang mahu jadi jutawan tiadalah orang yang kena tipu dek skim cepat kaya, tiadalah orang yang kena tipu dek saham internet, tiadalah orang yang kena tipu dek MLM dan bermacam-macam skim lagilah. Sebab ramai yang nak jadi jutawan lah, banyak skim penipu yang di buat.

Dan bila pasal skim ini biasanya kita akan dibutakan mata dek kereta mewah seperti BMW mata setan, Mercedes mata belalang, AUDI R3, Nissan Skyline dan pelbagai lagi. Dan gambar wajib dalah berdiri depan kereta mewah tersebut ataupun berdiri tepi pintu kereta mewah terbut. Dan biasanya no pendaftaran akan di hitamkan. (Kenapa?? Wallahualam…) Mungkin itu kereta mereka dan mungkin juga bukan. Kalau pun kereta mereka, dah habis loan ke? Kalau beli cash daddydee, tabik mereka. Terutama yang MLM ni.

Kalau tak ramai nak jadi jutawan, tiadalah buku-buku, ebook-ebook dan seminar panduan jutawan begitu banyak ditulis. Saya pun ada membeli beberapa buah buku jutawan dan juga ebook AbangEnsem.

Sebenarnya buku, ebook atau seminar jutawan ini bukan untuk jutawan tapi untuk kita semua yang ingin berubah. Membaca buku, ebook dan seminar itu tidak akan membuat kita menjadi jutawan. Buku itu tidak mengajar kita secara A to Z tentang cara untuk menjadi jutawan. Tetapi buku tersebut ditulis untuk panduan kita, sebagai panduan kita. Memberikan kita idea untuk berfikir dengan lebih jauh dan lebih positif. Bukan hanya terperap dalam minda yang sama kelompok yang sama.

Sebenarnya bila kita duduk dalam keadaan yang terlalu selesa dan tidak ingin berubah, itulah menyebabkan diri kita tidak maju. Orang yang berjaya selalu merancang apa yang mereka akan lakukan dan lakukan apa yang mereka rancang. Walk the Talk and Never talk, wait and see.

Tapi ingat, tiada jalan mudah untuk menjadi jutawan.

 Samsung S3 Murah…Murah…

PS: Teringin masuk kelas seminar hebat seperti Dr Azizan.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku.... Bagaimanakan diri kita hari ini? Adakah hari ini
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Saudaraku Sekalian... Sebelum ini, saya ada membicarakan tentang angan-angan.
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saya mahu jadi jutawan, ya saya menyimpan cita-cita

I try… I will try until I die…

Assalamualaikum….

Dare To Fails…. Since I was teen I heard that quote, how freaking that quote? When I saw the book on tv, I says “I’ll never read that book. This book not to me”

On that time, failure is the nightmare for me. Even my parent never push me to study or to success, but i never wanna to fail. And I never wanna try something new because i don’t wanna fails. I never ever wanna to fails.

But when i grown up. I realize that failure is the part of success. We will learn greatest manner and feel the sweetest moment from the failure, that never being teach in whatever institution in this world. Only from our failure. But this only happen if we have a good spirit to get up from the fall.

I’m not the best student, i’m not the bookworm. I’m not the good guy, i’m not the bad guy too. I’m just average, likes most people in this world. I just wanna be the best I can. Be the best, beat the rest.

Today, failure not the nightmare anymore for me. I don’t care if fails. Even 1000 times I fails. I will never regret. I will never give up to try and try until I feel the climax and satisfaction.

Fed up? Put this bad ass aways. Kick away this bad feeling. Fed up is made for loser not for the winner like us.

Love whatever we do. Never regret what has happen. Whatever result we got, that’s the best. And keep on trying until end of our breath.

Live happy forever.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Kejayaan tidak mengenal siapa, tapi siapa yang mahukan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Sering kali kita menyatakan nanti lah dulu, biarlah,
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Tahniah buat semua adik-adik yang baru mendapat keputusan

Amanah Dalam Perniagaan

Dulu saya berkerja dalam pembinaan, sejak beralih kepada bidang senggaraan, saya mula bergaul dengan usahawan secara tidak langsung. Bermacam orang saya jumpa. Pelbagai ragam. Ya, organisasi saya berkerja adalah bertujuan untuk membantu dan membangunkan usahawan, jadi saya pun terlibat samalah.

Untuk saya menjadi usahawan mungkin nanti sekarang belum lagi ilmu belum tebal.

Kekadang selalu juga saya terlibat bila bos memanggil usahawan bermasalah untuk dibantu. Kebanyakan mereka akan cuba meletakkan kesalahan pada orang lain. Sebgai contoh mereka menyatakan pelanggan mereka lari kerana suasana, tempat makan tidak cukup dan lain-lain lagi. Tapi tidak pula salahkan cara hidangan yang tidak menarik, tiada perubahan menu, kebersihan dan lain-lain lagi. Itu antara sifat mereka.

Masing-masing akan mengatakan mereka adalah peniaga atau usahawan yang amanah. Tidak mementing keuntungan semata. Dan mereka redha kalau itu rezeki mereka untuk hari itu.

Tapi sebenarnya mereka silap, Amanah dalam berniaga besar skopnya. Amanah dalam berniaga bukan saja antara penjual dengan pembeli tetapi merangkumi orang lain seperti pembekal, pemiutang, tuan kedai dan pembekal utiliti.

Membayar hutang pemborong, sewa kedai, bil-bil utiliti adalah amanah dalam perniagaan. Ramai peniaga yang mengambil lewa semua diatas ini. Dan mengeluh kerana pendapatan yang sikit. Sifat Amanah untuk menjelaskan hutang tersebut tiada, dan tidak wujud keberkatan dalam hasil yang diperolehi.

Bukan ingin menuduh, tapi saya bercakap atas dasar pengalaman yang saya lihat. Dengan mata saya yang jadi saksi. Bil elektrik kekadang mencecah ribu ringgit tidak dibayar. Sewa kedai puluh ribu tertunggak selama setahun. Dan bermacam-macam lagi.

Kekadang berniaga dapat RM100 sehari datang mengeluh kerana biasanya mereka dapat RM300++ sehari. Mengeluh sebab pendapatan kurang dan tak mampu nak jelas hutang, sewa, bil dan gaji pekerja. Kalau dilihat sehari kalau dapat RM100-RM300 maknanya secara bulanan mereka akan peroleh antara RM3000 – RM9000. Tak banyak ke?

Bersyukurlah, masih ramai diluar sana yang perpendapatan bawah RM500 sebulan.

Malah ada juga kes dimana, hutang dengan pembekal tidak mampu dijelaskan kerana tiada untung. Tetapi setiap tahun pergi menunaikan umrah, tukar kereta dan rumah besar hasil dari perniagaan tersebut. Masih tiada untungkah? Atau kita sering tamak dan tidak bersyukur dengan nikmatnya??

Bersifat amanah lah dalam hidup seharian kita kerana ia akan memberi keuntungan yang besar kepada kita kelak.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Perkenalan dalam tempoh yang lama, berkawan dalam masa
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Teknik menjual diri? Ya, teknik menjual diri untuk
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hujung minggu seperti biasa, rutin harian saya akan
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku.... Ninetology telah melancarkan model terbaru mereka iaitu Ninetology
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang