Eyriqazz vs Denaihati : Blogger hebat yang menjadi inspirasi

Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat semua

kejayaan, success
Success…Impian kita

Contest SEO Eyriqazz vs Denaihati semakin merancak sekarang ni. Para blogger sibuk update entri untuk Contest SEO Eyriqazz vs Denaihati untuk menjadi first page dalam carian google dan memenangi hadiah yang cukup hebat yang ditawarkan oleh penganjur.

Seperti yang kita tahu, blogger denaihati ataupun eyriqazz sememangnya blogger yang hebat. Dari jumlah follower mahupun income blog.

Dan ramai lagi blogger lain yang hebat kat Malaysia ni seperti titan, ciktom, rohaizad, ariffshah, redmummy, abangensem, haniszulaikha dan ramai lagilah.

Jom menangi pelbagai hadiah menarik.

 

Daddydee pula hanyalah blogger picisan. Blogger kecilan saja.

Cemburu? Jealous? Ya, memang saya cemburu dengan kejayaan mereka.

iPhone5…Jadi antara yang pertama memilikinya.

 

Kejayaan mereka semua menjadi sumber inspirasi buat saya untuk terus maju dalam dunia blogging. Untuk terus berusaha, dan berusaha untuk mencapai puncak kejayaan dalam dunia blogging.

Sentiasa berusaha tanpa jemu untuk berjaya.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Semua Saudaraku Sempena tahun ke dua nya, Cik Tomato
Enjoy of this video. There are something from this superhero would like to share with
Assalamualaikum dan Salam 1 Ispirasi buat semua saudaraku. Makin hebat makin mantap. Itu saja yang
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat semua Saudaraku sekalian.   Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati makin

Eyriqazz vs Denaihati : Pengalaman adalah Guru Terbaik

Assalamualaikum dan Salam 1 Ispirasi buat semua saudaraku.

Makin hebat makin mantap. Itu saja yang boleh saya ungkapkan apabila melihatkan kerancakan Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati ni. Memang cukup hebat, ya siapa tak nak menang hadiah hebat. Makin ramai blogger yang update mengenai kontest ini untuk terus berada di 1st page google.

Blog saya, belum tahu lagi. Tapi saya sememangnya kosong ilmu HTML dan SEO ini. Memang bukan bidang saya. Saya tidak pernah belajar perihal HTML dan SEO ini secara formal.

SEO
SEO

Saya terjebak dalam dunia blogging ini pun secara tidak sengaja, iaitu pada tahun 2007, dengan bermula daripada menggunakan blogspot.com, memang lama saya berblog menggunakan nama domain blogspot sebelum beralih kepada domain sendiri pada 2011 dan membuat satu blog menggunakan hosting pada 2012 (wujudnya daddydee.net yang baru berusia 3bulan).

Ianya bermula apabila saya berkerja di Bandar Selesa Jaya, Johor, selama hampir setahun. Saya tinggal dan kerja di sana, yang mana pejabat adalah rumah dan pejabat saya. Tinggal seorang macam orang gila. Siang malam mengadap internet saja.

Dek kerana sudah bosan main limewire, chatting, online gaming, saya cuba explore pekara baru dalam internet ini, dan terjumpa blogspot.com, terus saja saya register. Memang awal saya menulis memang saya tidak tahu apa yang patut saya tulis. Rasa malu, takut dan segan untuk menulis masa itu terlalu menebal pada masa itu. Kalau dibaca balik tulisan saya memang agak kelakar.

Samsung Galaxy S3 hanya pada RM999.

Selepas bertahun setia dengan blogspot.com, saya beralih pula kepada domain sendiri. Itupun setelah beratus entri yang saya baca menyarankan blogger mempunyai domain dan hosting sendiri, termasuklah dalam entri Tuan Eyriqazz dan Tuan Denaihati.  Nak memulakan hosting sendiri belum bersedia lagi saya rasa pada masa itu. Sebab memang saya tak reti ilmu HTML dan SEO, saya tau pakai blogspot je. Nak berhijrah kepada wordpress dan hosting sendiri rasa berat je.

Bulan Mei 2012, setelah beribu kali berfikir. Saya mengeluarkan sedikit wang untuk memilikki hosting sendiri. Maknanya saya akan menggunakan perisian baru iaitu wordpress. Memang saya gamble saja lakukan ini. Memang saya kosong sungguh. Tapi alhamdulillah sikit sikit saya belajar, dan pengalaman memang mengajar saya untuk lebih maju.

Tujuan saya sertai kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati tiada lain melainkan untuk mencuba pengalaman baru. Ini adalah pertama kali saya sertai kontest SEO. Tanpa ilmu SEO. Saya main redah je.

Pengalaman adalah guru terbaik saya. Yang mengajar saya untuk terus mencuba dan mencuba. Dalam hidup ini sememangnya kita kena mengambil risiko. Tiada kejayaan tanpa suatu pengorbanan.

Hidup Harus Berani Mencuba. Jangan pernah bosan untuk mencuba dan mencuba.

Enjoy of this video. There are something from this superhero would like to share with
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat semua Success...Impian kita Contest SEO
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat semua Saudaraku sekalian.   Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati makin

Rumah Tangga : Tinggal Bersama Mertua

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua.

Tinggal bersama mertua selepas berkahwin?? Pasti ramai akan berkata ‘Apa barang tinggal dengan mertua?’,  ‘Tak berdikarilah tinggal dengan mertua’, ‘Tak bebas apabila tinggal dengan mertua’ dan banyak lagilah.

Semua kata-kata diatas adalah tidak salah, dan adalah benar. Tak percaya tanyalah semua pasangan yang tinggal dengan mertua, jangan ditanya pada anak, tanya pada menantunya. Hehehe….

Jujur, daddydee katakan, daddydee tinggal bersama mertua di rumah mertua. Dari mula berkahwin sampailah sekarang ini, dari berdua hingga bertiga, Daddydee tinggal bersama mak mertua. Bapa mertua daddydee telah kembali ke rahmatullah.

Hari ini, daddydee nak kongsikan sedikit kelebihan dan kekurangan tinggal bersama mertua.

Kekurangan Tinggal bersama mertua

  1. Tidak bebas untuk bergerak kemana-mana.
  2. Banyak pantang larang. Terpaksa ikut kadangkala merasakan segalanya terbatas.
  3. Tak boleh nak buat suka hati kita.
  4. Kena membebel…. Pekara biasa. Memang panas telinga.
  5. Tak boleh keluar sampai lewat malam dan tak boleh nak lepak sesuka hati dengan kawan.

 

Kebaikan Tinggal bersama mertua

  1. Berbakti pada orang tua. Mertua sama je dengan mak ayah kita.
  2. Sewa rumah tak perlu nak bayar. Tapi bil utiliti dan belanja dapur keluarkan lah duit poket kita walaupun tidak diminta. Jangan jadi tangkai jering sangat.
  3. Kena membebel…. Anggap saja satu nasihat. Fikir positif je. Nanti kita pun tua juga nanti.
  4. Perabut rumah dan kelengkapan rumah tak perlu lah nak fikir. Kalau menyewa rumah baru, pasti kena beli perabut dan kelengkapan. Duit juga tu.
  5. Sesekali dapat hadiah. Best dapat barang free….
  6. Berpeluang jadi menantu kesayangan. Best, kekadang dilayan bagai anak raja. Hehehe…
  7. Boleh belajar macam-macam pekara. Orang tua yang makan garam dulu dari kita, pasti banyak ilmu yang akan di kongsikan.
  8. Kekadang tak payah susah nak masak. Sebab biasanya orang tua suka masak dan tak suka sangat nak makan kedai.

Itu sedikit sebanyak yang boleh saya kongsikan.

Tak teringin ke nak hidup berdikari?? Pasti teringin. Dan memang saya teringin nak berdikari. Suatu hari nanti sememangnya pasti.

Sebenarnya bukan tak ingin berdikari, dan bukan tak ingin duduk rumah sendiri (walaupun sewa), teringin sebenarnya. Tapi mengenangkan mertua sudah berumur, dan wife saya bongsu, tak sampai hati untuk meninggalkan mertua bersendirian. Bila kami tinggal bersama, senang juga, sakit demam makan minum dia ada orang tengokkan. Dan kalau saya nak outstation pun tidak lah risau sangat.

Memang pernah beberapa kali saya hilang sabar, dan nekad nak pindah. Tapi bila difikir balik, tertalu kejam untuk tinggalkan mertua bersendirian.

Teringat, ada ustaz pernah cakap ‘Apa yang kita lakukan kita akan dapat. Kalau kita baik pada orang tua, insyallah anak kita akan baik pada kita apabila tua nanti’. 

PS: Bila selsema menyerang nak update blog pun tak selesa.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Hari kekasih adalah hari untuk kita terapkan rasa
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Saudaraku Sekalian. Alhamdulillah. Badan makin sihat. Walaupun kepala masih stim
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... Bila isteri membebel Hari ini,

Antara Ilmu atau Harta

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua Saudaraku…

Antara Ilmu atau Harta ?? Mana akan saudaraku sekalian akan pilih. Pasti akan ramai memilih harta, dan akan ada juga yang memilih ilmu. Terpulang pada diri masing-masing yang mana lagi penting antara ilmu atau harta. Masing-masing ada hak.

Mari kita lihat satu kisah bagaimana Saidina Ali ra, menjawab apabila diajukan satu soalan iaitu Manakah yang lebih utama, ilmu atau harta?

ilmu atau harta, ilmu, saidina ali, teladan
Ilmu atau Harta

Rasulullah saw pernah bersabda: “ Aku adalah kota ilmu pengetahuan, sedangkan Ali adalah pintunya.”

Oleh kerana kemasyuran ilmu yang dimiliki oleh Saidina Ali ra, maka ramailah yang mahu mengujinya. Pada suatu hari, sepuluh orang ulama’ telah datang menemui Saidina Ali ra, dan secara bergilir mereka mengajukan pertanyaan yang sama.

Soalan Kesepuluh Ulama’  itu adalah sama iaitu:

Manakah yang lebih utama, ilmu atau harta?

Jawapan pertama Saidina Ali ra

“Ilmu lebih utama daripada harta sebab ilmu adalah pusaka para Nabi,sedangkan harta adalah pusaka Qarun dan Fir’aun.”

Jawapan kedua

“Ilmu lebih utama daripada harta, sebab ilmu akan menjaga kamu,sedangkan harta,engkaulah yang harus memeliharanya.”

Jawapan ketiga

” Ilmu lebih utama daripada harta,sebab harta boleh menyediakan diri kita dikelilingi banyak musuh,sedangkan ilmu akan menjadikan engkau mempunyia banyak sahabat.”

Jawapan keempat

“Ilmu lebih utama daripada harta sebab harta apabila dikeluarkan semakin berkurangan, sedangkan ilmu apabila dikeluarka akan semakin bertambah.”

 Jawapan kelima

” Ilmu lebih utama daripada harta, sebab orang yang mempunyai banyak harta kadangkala dipanggil dengan panggilan kedekut, sedangkan orang yangbanyak ilmu selalu dipanggil dengan nama yang mulia dan megah.”

 Jawapan keenam

“Ilmu lebih utama daripada harta sebab orang yang punya harta akan dihisab pada hari kiamat sedangkan orang yang punya ilmu diberi syafa’at pada hari kiamat.”

Jawapan ketujuh

“Ilmu lebih utama daripada harta, sebab   ilmu membawa ketenangan dan terang-benderang,sedangkan harta menjadikan mereka berasa gusar.”

 Jawapan kelapan

” Ilmu lebih utama daripada harta sebab harta semakin lama akan habis, sedangkan ilmu tak akan habis walau pun tidak ditambah.”

Jawapan kesembilan

“Ilmu lebih utama daripada harta sebab ilmu akan menjadikan orang yg berilmu itu bersikap lemah lembut,sedangkan harta menjadikan mereka bersikap kasar.”

 Jawapan kesepuluh

“Ilmu lebih utama daripada harta sebab orang yang berilmu termasuk ubudiyyah(pengabdian) yang diberi pahala oleh allah Taala,sedang orang yang berharta termasuk rubudiyyah(kekaburan).”

Para ulama’ itu pun tercengang mendengar jawapan Saidina Ali(Imam Ali) yang berbeza-beza itu, walaupun pertanyaan mereka adalah sama.

Lihatlah betapa hebatnya ilmu Saidina Ali ra, walaupun diajukan dengan soalan yang sama tapi jawapan yang berbeza diberikan tapi memberi maksud yang sama. Renung-renungkan mana lagi penting ilmu atau harta. Fikirkanlah.

Iklan jap : Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati… Jom ramai-ramai sertainya.

 

Kalau kita sekarang mampu juga memberi jawapan berbeza bagi soalan yang sama tapi membawa maksud juga berbeza. Malah amat ramai sekarang ini. Iaitu Penipu.

Bersamalah kita renungkannya.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Berperang dengan diri -
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Kejayaan tidak mengenal siapa, tapi siapa yang mahukan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Sering kali kita menyatakan nanti lah dulu, biarlah,
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Tahniah buat semua adik-adik yang baru mendapat keputusan

I’m Addicted

Assalamualaikum and best wishes to all My Pals.

I’m addicted. Yes, I’m already addicted. Don’t worry I not addicted to the drug. Until now, I never ever think to touch the drug. Never ever.

Thanks to Allah swt, till now, 28 years I’m still never smoking. But I never condemn the smoker because 75% of my friend are smoker.

Right now, I’m addicted to bought the book. Not the novel, my wife love novel and sometime I also read it, to fill my time. Yes, I read love novel, but I never think I’m to romantic like Seth Tan (Nora Elena drama). Never I think.

Now day, I spend some money to bought the book. Already about a year I like to bought a book but lately my sickness too critical. I bought 3 to 4 book a month.

Finish the book? No, I not finish them all. Even, La Tahzan that I bought in 2008, I’m not finish it yet. Hahaha…

I’m bookworm. No!!! I’m not bookworm. I just love to buy a book as my collection. And read it to fill my time.

List of my book for this month:
1. WTF? (Faizul Ridzuan)

WTF? (source pakdi.net)


2. Hidup Tenang Walaupun Berhutang (Shamsudin Kadir)

Hidup Tenang Walaupun Berhutang by Shamsuddin Kadir


3. Seni Bercakap-Cakap (Ainon Mohd)

Seni Bercakap-cakap Berbual-Bual


4. Start Where You Are (Chris Gardner)

Start Where You Are (Segalanya Bermula Disini) by Chris Gardner


5. Panduan Menulis Novel Teknik Surah Yusof (Ainon Mohd)

Panduan Menulis Novel (Teknik Surah Yusof)

All picture source by google.com

 

And the first ever my e-book, the e-book Rahsia Jutawan Hartanah by Abang Ensem. Next, e-book might be AriffShah‘s e-book.

 

My teacher’s say ‘Read the book. Reading makes us a years ahead’.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Saudaraku,   Perihal Buku Tajuk : Hidup Tenang Walaupun Berhutang
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Hari Jumaat menjelma lagi, hari yang sememangnya ditunggu