Euro 2012 : Hadiah Terbaik Untuk Suami Kaki Bola

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Euro 2012 semakin rancak, banyak kejutan pada Euro 2012 kali ini, kelayakan Greece ke peringkat seterusnya dan kepulangan awal Russia dan pasukan bintang Belanda. Kejutan demi kejutan berlaku.

Saya agak ramai juga Isteri mengeluh dek kerana suami yang kaki bola yang sanggup bersengkam mata untuk tengok bola. Pagi-pagi pula susah nak bangun pagi nak pergi kerja dan nak uruskan anak-anak.

Disini Daddydee.net nak mencadangkan beberapa hadiah yang sesuai untuk suami tercinta pada musim bola ini:

Jersi Euro 2012
Hadiahkan suami anda jersi pasukan Euro 2012 yang disokong suami. Tapi jangan hadiahkan awal-awal, hadiahkan apabila pasukan Euro 2012 suami anda terkeluar dari saingan. Barulah sentimental dan sentap. Heheheeheh…

Kalau pasukannya menang, hadiahkan juga. Pasti kasih akan berbunga. Kelas kau Kiah.

Belikan Bola
Hadiahkan suami anda bola Euro 2012 yang limited edition punya. Pasti suami anda akan terkedu, terduduk dan terharu. Untuk lebih keharuannya itu, hadiahkan 11 biji bola. Kenapa 11 biji supaya setiap pemain dapat seorang sebiji bola. Konfirm suami anda bahagia.

But Bola
Sekiranya suami anda meminati bola dan suka bermain bola, sudi-sudikan lah belikan but bola baru buat mereka. Ye la, gantikanlah but bola yang telah bertahun tidak bertukar. Dan lagi baik jika dihadiahkan but bola model terbaru yang dipakai oleh bintang bola sepak yang suami anda minati. Pasti suami anda akan bertambah sayang dan ceria walaupun pasukan Euro beliau telah kalah.

Toto
Hadiahkan tilam Toto supaya senang dan selesa untuk suami anda berjaga depan TV. Sebab dia dah konfirm tak berminat nak tido dalam bilik bersama anda sepanjang Euro 2012 berlangsung. Jadi belikan tilam supaya dia boleh berjaga. Dan boleh juga dibawa ke pejabat untuk tidur dalam stor.

Bantal Kecil Berbentuk Bola
Hadiahkan bantal kecil supaya senang untuk dibawa kemana-mana. Supaya suami anda senang nak tidur di mana saja. Dalam kereta boleh, dalam pejabat boleh. Heheeheh…. Jangan kantoi ponteng kerja sudah.

Keputusan Kumpulan C (Pusingan ke-3)
Italy 2
– 0 Ireland
Sepanyol 1 – 0 Croatia

Sepanyol dan Italy telah layak ke peringkat perlawanan kalah mati. Seperti yang diramalkan oleh ramai peminat dan pengkritik.

Sekian untuk kali lain. Lain kali kita cerita lagi. Tata-tata-titi-titu.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku...
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... [caption id="" align="aligncenter" width="180"] Bila isteri membebel Hari ini,
Satu hari daddydee ke Pejabat POS PJ SS14, untuk urusan ASB anak. Saja tambah sikit

Jerebu

Gambar di ambil dari Tingkat 13, Summit Hotel, Bukit Mertajam.

Ingatkan KL saja jerebu, rupanya di Penang pun sama jerebunya. Haihhhh… Kelabu asap mata, suram jadinya.

Hatiku suram kerana berjauh dengan anakku. Sekarang berada di Bukit Mertajam, Penang sampai Khamis ini ada kursus. Ada ke blogger duduk berdekatan nak pekena ngeteh bersama?

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Gambar di atas antara kes yang saya jumpa
Ni la bab yang paling tak best dalam kerja 'maintanance' pagi-pagi lagi sudah main air
Nampak tak naga tu? Garang tak? Nampak tak logo Espirit tu? Stapler tu bukan hadiah,
Assalamualaikum dan salam inspirasi... Ada sesiapa yang berminat untuk Lihat Persembahan Kumpulan Rabbani di Sekolah
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Saudaraku,   Perihal Buku Tajuk : Hidup Tenang Walaupun Berhutang

Amanah Dalam Perniagaan

Dulu saya berkerja dalam pembinaan, sejak beralih kepada bidang senggaraan, saya mula bergaul dengan usahawan secara tidak langsung. Bermacam orang saya jumpa. Pelbagai ragam. Ya, organisasi saya berkerja adalah bertujuan untuk membantu dan membangunkan usahawan, jadi saya pun terlibat samalah.

Untuk saya menjadi usahawan mungkin nanti sekarang belum lagi ilmu belum tebal.

Kekadang selalu juga saya terlibat bila bos memanggil usahawan bermasalah untuk dibantu. Kebanyakan mereka akan cuba meletakkan kesalahan pada orang lain. Sebgai contoh mereka menyatakan pelanggan mereka lari kerana suasana, tempat makan tidak cukup dan lain-lain lagi. Tapi tidak pula salahkan cara hidangan yang tidak menarik, tiada perubahan menu, kebersihan dan lain-lain lagi. Itu antara sifat mereka.

Masing-masing akan mengatakan mereka adalah peniaga atau usahawan yang amanah. Tidak mementing keuntungan semata. Dan mereka redha kalau itu rezeki mereka untuk hari itu.

Tapi sebenarnya mereka silap, Amanah dalam berniaga besar skopnya. Amanah dalam berniaga bukan saja antara penjual dengan pembeli tetapi merangkumi orang lain seperti pembekal, pemiutang, tuan kedai dan pembekal utiliti.

Membayar hutang pemborong, sewa kedai, bil-bil utiliti adalah amanah dalam perniagaan. Ramai peniaga yang mengambil lewa semua diatas ini. Dan mengeluh kerana pendapatan yang sikit. Sifat Amanah untuk menjelaskan hutang tersebut tiada, dan tidak wujud keberkatan dalam hasil yang diperolehi.

Bukan ingin menuduh, tapi saya bercakap atas dasar pengalaman yang saya lihat. Dengan mata saya yang jadi saksi. Bil elektrik kekadang mencecah ribu ringgit tidak dibayar. Sewa kedai puluh ribu tertunggak selama setahun. Dan bermacam-macam lagi.

Kekadang berniaga dapat RM100 sehari datang mengeluh kerana biasanya mereka dapat RM300++ sehari. Mengeluh sebab pendapatan kurang dan tak mampu nak jelas hutang, sewa, bil dan gaji pekerja. Kalau dilihat sehari kalau dapat RM100-RM300 maknanya secara bulanan mereka akan peroleh antara RM3000 – RM9000. Tak banyak ke?

Bersyukurlah, masih ramai diluar sana yang perpendapatan bawah RM500 sebulan.

Malah ada juga kes dimana, hutang dengan pembekal tidak mampu dijelaskan kerana tiada untung. Tetapi setiap tahun pergi menunaikan umrah, tukar kereta dan rumah besar hasil dari perniagaan tersebut. Masih tiada untungkah? Atau kita sering tamak dan tidak bersyukur dengan nikmatnya??

Bersifat amanah lah dalam hidup seharian kita kerana ia akan memberi keuntungan yang besar kepada kita kelak.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Perkenalan dalam tempoh yang lama, berkawan dalam masa
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Teknik menjual diri? Ya, teknik menjual diri untuk
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hujung minggu seperti biasa, rutin harian saya akan
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku.... Ninetology telah melancarkan model terbaru mereka iaitu Ninetology
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang

Euro 2012 : Tenggelam Dan Timbul

Euro 2012 telah berlangsung 8 hari. Malam ini pusingan terakhir bagi Kumpulan A akan berlangsung menentukan siapa yang layak ke peringkat seterusnya.

Saya mejangkakan Russia dan Czech akan menempah tiket awal malam ni.

Seperti biasa setiap tournament akan melihatkan bintang lama yang malap dan bintang baru yang bersinar.

Dalam dua pusingan yang telah berlalu kita dapat lihat pasukan bintang Belanda yang longlai dengan dua kali kalah pada Denmark dan Jerman. Biasalah bola itu bulat apa saja boleh terjadi.

Dapat dilihat juga bagai tiada sentuhan berbisa dan ajaib daripada bintang seperti Van Persie, Robben dan Cristiano Ronaldo.

Tapi cukup seronok melihat kelibat Fernando Torres yang kembali dengan sentuhan berbisa sepertimana semasa Torres bersama Atletico Madrid suatu masa dulu. Kalau dilihat dari koleksik gol terbaik Torres adalah zaman dia bersama Atletico Madrid.

Dan dua jaringan Shevchenko untuk Ukraine cukup membuktikan beliau tetap hebat, kuda tua yang masih berbisa. Bintang malap yang kembali bersinar mengingatkan saya pada Hendrik Larsson yang pernah menjadi penyelamat Sweeden suatu masa dulu.

Selepas Euro 2012, pasti banyak kelab akan berebut untuk mendapatkan pemain seperti Alan Dzagoev (Russia), Varela (Portugal), Ivan Rakitic (Croatia), Joao Pereira (Portugal), Vaclav Pilar (Czech), Jetro Willems (Belanda) dan Mathieu Debuchy (France).

Apapun, keputusan dan rentak yang dipamerkan oleh setiap pasukan pasti sukar menetukan siapa bakal juara. Sudah pasti Jerman, Spain, England,France dan Itali. Tetapi jangan dilupakan dan dipandang enteng pasukan Russia yang pasti memberi tentangan sengit.

Keputusan Kumpulan C (Pusingan Kedua)
Italy 1 – 1 Craotia
Spain 4 – 0 Ireland

Keputusan Kumpulan D (Pusingan Kedua)
Ukraine 0 – 2 France
Sweeden 2 – 3 England

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat SaudaraKu Semua. Euro 2012 telah sampai ke kemuncaknya. Pasti ramai
Assalamulaikum dan Salam Juara Buat Saudaraku Sekalian Semalam menyaksikan pasukan yang saya pilih untuk Kontest
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Euro 2012 semakin rancak, banyak kejutan pada Euro 2012 kali ini,
Demam bola telah kembali lagi untuk Euro 2012. Sejak hari Sabtu malam hari tu sampai

Some Photo

The last picture is my lovely son and his cousin.

All photo taken at my hometown, Tumpat, Kelantan.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Inilah kerja saya kalau bosan, tiada apa yang
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Kalau sebelum ini, saya ada menulis tentang speksifikasi Samsung
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Canon telah mengumumkan dua lagi baby DSLR nya
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Majlis Perkahwinan Khairul dan Nita di Tanjung Api,