Bola : Kelantan Vs Bayern Munich

Kelantan Vs Bayern Munich…. Bukan Kelantan melawan Bayern Munich tapi pasukan pilihan daddydee.net untuk menjadi juara dalam Piala FA dan Euro Liga Juara-Juara.

Daddydee.net memilih untuk menyertai gelombang merah (bukan gelombang merah yang hari itu). Daddydee memang suka yang merah-merah ni. Hehehehehe….

Jam 8.45 malam nanti pasukan Kelantan (jurulatih : Bojan Hodak) akan menentang pasukan Sime Darby (jurulatih : Ismail Zakaria) di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Kelantan mungkin akan dibarisi oleh Khairul Fahmi, Zairul, Nwaneri, Subra, Daudsu, Chanturu, Piya, Shakir, Nurul Azwan, Mat Yo dan Ghaddar.

Sime pula mungkin akan dibarisi oleh Redzuan, Syazlan, Kamarul, Fairuz, Es Lizuan, Badrul, Teofilo, Amirul, Faiz, Ronaldinho dan Irme.

Pasti perlawanan sengit pada malam nanti. Daddydee.net rasa Kelantan akan jadi juara dengan 2-0. Pandangan kekawan macamana?

Untuk Liga Juara-Juara, Daddydee memilih Bayern Munich akan menang 2-1 ke atas Chelsea. Walaupun dilihat dari percaturan strategi pemain adalah sama hebat tapi kelebihan bermain di Allianz Arena, Munich pastinya satu kelebihan buat bayern.

Go go gelmbang merah Red Warriors dan Bayern Munich.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... JDT dikhabarkan sudah mengambil Pablo Aimar. Team lain
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Alhamdulillah misi untuk mencari putu bambu telah berjaya
Assalammualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Baru saja selesai menonton perlawanan dua gergasi iaitu
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... ATM Juara ATM telah muncul

Pelajar : Belajar atau Berpolitik?

Menjadikan pelajar sekolah sebagai mangsa politik adalah sesuatu yang kejam. Sesuatu yang tidak patut.

Itu yang aku alami dahulu. Dek kerana ayah aku adalah penyokong B, aku sukar untuk mendapat sebarang bantuan. Untuk memohon tandatangan sokongan dari penghulu kampung pun (parti A), aku dihalau buta-buta oleh penghulu tersebut dengan alasan ayah aku penyokong parti lawan. Ayah aku hanya menyokong parti B bukannya ahli KOMUNIS. Ayah aku sama bangsa, sama agama dengan penghulu itu. Dia makan nasi kami pun makan nasi. Tiada bezanya.

Tapi sekarang ini heboh di surat khabar arus perdana, akan keberanian pelajar universiti yang lantang bersuara. Menceburkan bidang dalam politik. Aku respek mereka kerana lantang bersuara dan berani.

Sejujurnya, pada pandangan aku kalau masa belajar sebolehnya elakkan berpolitik. Gunakan sepenuh masa belajar untuk berlajar. Belajar segala benda disekeliling kita.

Jangan sebab kelantangan suara kita dan kegilaan untuk berpolitik menyebabkan pelajaran terjejas. Ingat tujuan kita datang belajar adalah untuk belajar.

Biar orang tua kita di kampung bangga kerana kita berjaya dalam pelajaran. Lepas itu, kalau nak berjaya dalam politik teruskan usaha mu. Pasti kamu akan jaya.

Fikir-fikirkan….

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Sekarang ini saya dalam perjalanan pulang ke desa.
Assalamualaikum dan salam Inspirasi buat semua saudaraku.. Apa khabar semua saudaraku sekalian? Sudah seminggu rasanya
Assalamulaikum dan salam Inspirasi buat semua saudaraku... Zaman yang makin canggih dan maju ini di

ASB Loan : Bagus ke tidak??

Assalamualaikum…

Hari ni daddydee.net ingin berkongsi pengalaman tentang ASB Loan yang telah lama dilancarkan oleh bank-bank di Malaysia. Banyak bank seperti Maybank, CIMB dan easy RHB juga menyediakan perkhidmatan ini.

Saya tahu di luar sana telah banyak blog mengulas soal ini. Tapi saya tetap ingin berkongsi pengalaman saya sendiri dan pandangan saya. Dan dijelaskan di sini, saya bukan ajen ASB LOAN. Apa yang saya kongsikan adalah pengalaman saya semata-mata.

simpanan
ASB Laon : Salah satu cara untuk menyimpan

Sebut saja LOAN, semuanya sama. Takkan menguntungkan kita. LOAN mesti akan menguntungkan pemberi pinjam sebabnya semua LOAN pasti ada faedahnya yang perlu ditanggung oleh peminjam. Sama juga ASB LOAN ni.

Tapi ada sedikit perbezaannya, jumlah pinjaman yang di pinjam kita tidak dapat. Sebaliknya dimasukkan ke dalam akaun kita dan hanya boleh diambil apablia cukup masanya. Peminjam hanya boleh mengeluarkan dividen sahaja. Senang cakap pinjam duit tapi tak dapat duit la. Pinjam duit dan simpan saja.

Ianya bagus untuk orang macam saya yang agak kurang disiplin dalam menabung. Orang yang pabila tengok duit tabung penuh, saya akan gatal tangan nak keluarkan untuk membeli gadget impian.

Tapi dengan ASB LOAN tak dapat lah. Dapat pun awal tahun bila pengagihan dividen dilakukan.

Contohnya :

Kita pinjam RM15,000. Dan kita perlu bayar RM180 sebulan bagi 10 tahun. Jadi jumlah yang kita bayar adalah RM21,600. Jumlah faedah yang kita bayar pada bank adalah RM6,600.

Katakan dividen tahunan kita dapat dalam RM1,100 setahun. Jadi bagi tempoh sepuluh tahun kita akan dapat RM11,000 jumlah dividen sepuluh tahun. (Ini sekiranya dividen dikeluarkan bagi setiap tahun. Kalau di simpan lagi bagus lah.)

Jadi, jumlah keuntungan kita dapat adalah RM11,000 – RM6,600 = RM 4,400. Jumlah keuntungan kita dapat adalah RM4,400.

RM 4,400 bukanlah banyak sangat kan. Betul tu, tapi baiklah ada dari langsung tiada.

Apabila cukup tempoh dia, 10tahun, jumlah pinjaman kita akan dimasukkan kedalam akaun. Jadi barulah dapat merasa duitnya.

Lambat…… Memang lambat. Tapi biar lambat asalkan selamat.

Sikit-sikit lelema jadi bukit.

Tapi, apa yang paling penting bagi saya bukannya jumlah duit tu. Tapi sebaliknya disiplin menabung yang dipupuk dari ASB LOAN ni.

Kalau kalian semua berdisiplin, sejujurnya saya cakap, tak perlulah ambila LOAN ni. Kenapa nak berhutang. Ye tak?

Semoga apa yang dikongsikan oleh daddydee.net memberi manafaat buat semua.

Sekian, terima kasih.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Siang malam bekerja memerah keringat demi sekeping kertas.
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Saudaraku Sekalian. Kalau dulu saya pernah berbicara tentang 'loan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku...... 31 Ogos sudah berlalu, sambutan Hari Merdeka Malaysia

Selamat Hari Guru

Guru, terima kasih atas pengorbanan mu selama ini dalam mendidik aku sehingga aku berada di sini kini. Kamu cukup tabah mengajar aku, kekadang kenakalan aku membuatkan kamu hilang sabar.

Guru, terima kasih kerana mengajar aku, mendenda aku dan menegur silap aku. Guru, terima kasih juga sebab rotan aku, tampar aku, suruh aku berjalan itik sepanjang koridor, suruh aku berdiri atas kerusi/meja, menyuruh aku mengutip kemuncup/semalu dan menyuruh aku berlari tanpa kasut atas jalan tar. Ya, aku budak yang nakal. Ponteng kelas, fly, skodeng dan memacam lagi aku buat di zaman nakal dulu, tapi kamu tetap tabah mendidik.

Terima kasih atas semuanya.

Terima kasih aku tujukan pada semua yang mendidik aku secara langsung dan tidak langsung. Terutama pada cikgu-cikgu/pensyarah Taski Kg. Telaga Bata, Sekolah Kebangsaan Bunohan, Sekolah Rendah Kebangsaan Tumpat 2, Sekolah Menegah Kebangsaan Tumpat, MRSM Kuala Terengganu, Kolej MARA Kulim dan Universiti Kebangsaan Malaysia.

Guru, kamu memang TERBAIK.

Selamat Hari Guru, selamat mendidik anak bangsa.

Thank You Very Much.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Kering idea punya pasal, jadi saya nak riak
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Saya membesar dalam filem lakonan beliau. Dari saya
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Semua Saudaraku... Terima kasih buat para

Life Not Easy

Life it’s likes a drama. Yeah, likes a drama.

But it’s not easy likes drama. In drama we might see a hundred dollars look likes fifty cent only. So cheap. Why? Because drama just an imagination that create over to entertain us.

But not this life. In this life you are actor, you are director. You decide where you wanna to be. You decide what role you wanna play.

To get a hundred dollar its too hard for some of us. Too many thing we can do with hundred dollar.

Some of people in this world will do anything to got some dollar. Too greed sometime will guide us into the darkest routes. At this time illegal are legal. No more rules or law. Anything is about to break the rules.

Whatever situation we are in, never do in illegal ways. Always be honest. Insyallah… all problem have a solution.

Whatever we do, whatever we in, never ever forgot Allah swt. Remember Allah swt always with us. Allah swt love us.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku.... Bagaimanakan diri kita hari ini? Adakah hari ini
Natalia Partyka Natalia Partyka is one of the athlete in Olympic London 2012,
Nick's childhood Meet Nick Vujicic, pronounced ‘Vooy-cheech’. Born in 1982 in