Misteri Bukit Gantang

Assalamualaikum dan Salam Aspirasi Salam Juara Buat Semua Saudaraku Sekalian

Izinkan saya berkongsi satu pengalaman yang bagi saya amat menarik dan pelik yang telah berlaku pada saya pada minggu ini. Ya cerita yang saya ingin kongsikan ini tidak sehebat novel ‘Ombak Rindu’, tidak semisteri cerita ‘Jangan Pandang Belakang’, dan jangan risau misterinya tidak perlu saudara saudari berfikir dengan stress.

 

18 Jun 2012
Isnin lalu saya menaiki Bas Ekspress Cosmic dari Hentian Duta ke Butterworth untuk berkursus di Bukit Mertajam, Penang. Sesampai di Butterworth saya merancang untuk mengambil teksi pula ke Bukit Mertajam.

Sepanjang perjalanan, saya sempat membaca beberapa blog berselang seli dengan facebook dan twitter. Dalam perjalanan talian U Mobile handphone saya tidak sebagus mana. Jadi, tidaklah lama saya menghabiskan masa dengan blog.

Saya ambil pula Harian Metro yang saya beli. Seperti biasa, ruangan sukan dituju dahulu kemudian bahagian Rencana dan ekonomi menjadi pilihan. Gosip saya tidak suka baca gosip, cukup sekadar belek sekali lalu saja.

Habis baca Harian Metro, saya belek pula buku WTF? yang saya bawa. Sempat satu bab saya habiskan, bab ke-2. Buku ini baru saja saya beli di Kedai Buku Pertama.  (Memang hobi saya akan membawa sekurangnya sebuah buku setiap kali berjalan….Baca atau tidak itu hal no dua, yang penting niat untuk membaca itu ada)

Sambil membaca kepala memikirkan plan apabila sampai ke Butterworth, apa yang akan saya lakukan? Sesekali terbayang bagaimana rupa Bukit Mertajam sekarang, adakah sama seperti 10 tahun lalu semasa saya belajar di Kulim.

Plan berfoya-foya tiada dalam kepala keran kelas sampai malam mengikut jadual.

Sampai di Ipoh, saya terima panggilan dari seorang kawan yang sama berkursus mengajak saya menaiki kereta bersamanya ke Bukit Mertajam. Beliau meminta saya untuk turun di Kawasan RnR Bukit Gantang, dan dia akan ambil saya disana. Lalu saya bersetuju.

Pabila bas berhenti rehat di RnR Bukit Gantang, turun bas dan menaiki kereta dengan kawan saya menuju ke Bukit Mertajam. Jutaan buat Tuan Fendi sahabat saya kerana menumpangkan saya dan menjadi teman sebilik saya sepanjang berkursus.

 

21 Jun 2012
Hari ini Khamis setelah tamat kursus saya terus mengambil bas dari Bukit Mertajam ke Butterworth. Dari Butterworth saya mengambil tiket Bas Ekspress Pancaran Matahari ke Kuala Lumpur. Tiket saya adalah pada jam 2.30petang.

Dalam bas, seperti biasa blog dan akhbar Berita Harian (free hotel berikan) menjadi teman dalam bas. Hilang juga bosan dalam perjalanan.

Sesampainya di RnR Bukit Gantang, bas berhenti untuk rehat seketika. Saya turun melegakan sikit urat yang tegang. Selesai solat saya pergi membeli air, ketika hendak membeli air saya bertemu dengan Tuan Shamsuddin Kadir iaitu trainer saya sepanjang kursus.

Saya menegur Tuan SK dan duduk berbual dengan Tuan SK. Tuan SK telah mempelawa saya untuk bersamanya ke Kuala Lumpur. Lalu saya bersetuju walaupun berasa amat segan tapi saya rebut peluang itu kerana bukan senang untuk bersama dengan orang hebat seperti beliau. Saya yakin dengan peluang ini banyak ilmu yang dapat saya timba dari beliau.

Memang benar perjalanan saya dari Bukit Gantang ke Kuala Lumpur bersama Tuan SK adalah amat berisi, banyak ilmu yang amat berharga dapat saya timba.

Jutaan terima kasih saya ucapkan pada Tuan SK kerana menumpangkan saya, mengajar saya dan membuka minda saya. Saya suka. Jasa Tuan Selamanya Saya Kenang.

Antara hasil tulisan Tuan Shamsuddin Kadir di pasaran

Tuan Shamsuddin Kadir

 

Tuan Shamsuddin Kadir
Buku yang mesti ada….
Buku yang akan aku dapatkan….

Hebat… Amat hebat… Saya merancang perjalanan menaiki bas ekspress, tapi Allah swt sudah menetukan perjalanan saya hanya sampai di Bukit Gantang menaiki bas. Selebihnya perjalanan saya adalah bersama dua insan hebat yang berbeza.

Saudara saudari ku sekalian bagaimana? Pernah alami situasi seperti ini, jom kita kongsi.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Memetik dari Laporan Akhbar Harian Metro (5 Jun 2012) yang bertajuk 'Golongan Muda Paling Ramai
9 Mei 2018 yang lalu jadi tanggal penting dalam sejarah Negara Malaysia apabila Parti Barisan
Filem Deadpool 2 sudah mula di tayangkan pada Selasa. Dan pasti ramai yang menunggu untuk

Tamat Kursus Professional Communication Art

Tamat sudah empat hari berkursus – Professional Communication Art di Hotel Summit, Bukit Mertajam, Penang.

Kursus ini memang berjaya bagi saya. Berjaya sangat dengan pernceramah hebat iaitu Tuan Shamsuddin Kadir (Motivator dan Penulis). Untuk lebih kenal beliau boleh kunjungi blog beliau www.shammsuddinkadir.com dan website www.sk.my.

Kursus ini berjaya ubah mentaliti saya selama ini. Mengeluarkan saya dari kepompong lapuk yang mengurung saya selama ini. Semoga saya terus positif dan selamanya positif.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Gambar di atas antara kes yang saya jumpa
Ni la bab yang paling tak best dalam kerja 'maintanance' pagi-pagi lagi sudah main air
Nampak tak naga tu? Garang tak? Nampak tak logo Espirit tu? Stapler tu bukan hadiah,
Assalamualaikum dan salam inspirasi... Ada sesiapa yang berminat untuk Lihat Persembahan Kumpulan Rabbani di Sekolah
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Saudaraku,   Perihal Buku Tajuk : Hidup Tenang Walaupun Berhutang

Perkahwinan Itu Indah

Perkahwinan – Semua tahu perkahwinan adalah penyatuan antara lelaki dan perempuan mengikut hukum, cara, adat dan agama yang dipercayai dan dianuti.

Perkahwinan di Barat yang Abnormal seperti lelaki dengan lelaki, perempuan dengan perempuan, manusia dengan barang dan lain-lain lagi. Bagi saya, semua itu bukan perkahwinan tapi lebih kepada kerja gila. Pendapat tuan-tuan dan cik puan-cik puan bagaimana?

Menurut Hamka
Perkahwinan adalah penyatuan 1001 perbezaan.

Pandangan benar kata-kata Hamka kerana memang banyak perbezaan antara suami dan isteri. Perbezaan itu akan mewujudkan kebahgiaan, keseronokan dan keserasian sebenarnya.

Gaduh-gaduh manja, tengkar-tengkar rindu dan cubit-cubit sayang sememangnya adalah satu seni dan pelengkap yang menguatkan CINTA antara suami dan isteri.

Apapun perbezaan yang wujud, tangani sebaiknya. Bertolak ansur lah. Pasti bahagia.

Apabila berlaku ketegangan dalam rumahtangga cubalah mengurut ego pasangan anda.

Ini pandangan saya, pandangan tuan-tuan dan cik puan-cik puan??

Senyum-senyum lah.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Dimanakah letaknya nilai sebuah perkahwinan?? Adakah nilai hantaran yang tinggi itu adalah nilai sebuah perkahwinan.
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua.... Sanding dalam komuter, pasti menjadi satu nostalgia indah bagi
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... Bila isteri membebel Hari ini,
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Biasa kita dengar ayat 'Disebalik kejayaan seorang lelaki

Euro 2012 : Hadiah Terbaik Untuk Suami Kaki Bola

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Euro 2012 semakin rancak, banyak kejutan pada Euro 2012 kali ini, kelayakan Greece ke peringkat seterusnya dan kepulangan awal Russia dan pasukan bintang Belanda. Kejutan demi kejutan berlaku.

Saya agak ramai juga Isteri mengeluh dek kerana suami yang kaki bola yang sanggup bersengkam mata untuk tengok bola. Pagi-pagi pula susah nak bangun pagi nak pergi kerja dan nak uruskan anak-anak.

Disini Daddydee.net nak mencadangkan beberapa hadiah yang sesuai untuk suami tercinta pada musim bola ini:

Jersi Euro 2012
Hadiahkan suami anda jersi pasukan Euro 2012 yang disokong suami. Tapi jangan hadiahkan awal-awal, hadiahkan apabila pasukan Euro 2012 suami anda terkeluar dari saingan. Barulah sentimental dan sentap. Heheheeheh…

Kalau pasukannya menang, hadiahkan juga. Pasti kasih akan berbunga. Kelas kau Kiah.

Belikan Bola
Hadiahkan suami anda bola Euro 2012 yang limited edition punya. Pasti suami anda akan terkedu, terduduk dan terharu. Untuk lebih keharuannya itu, hadiahkan 11 biji bola. Kenapa 11 biji supaya setiap pemain dapat seorang sebiji bola. Konfirm suami anda bahagia.

But Bola
Sekiranya suami anda meminati bola dan suka bermain bola, sudi-sudikan lah belikan but bola baru buat mereka. Ye la, gantikanlah but bola yang telah bertahun tidak bertukar. Dan lagi baik jika dihadiahkan but bola model terbaru yang dipakai oleh bintang bola sepak yang suami anda minati. Pasti suami anda akan bertambah sayang dan ceria walaupun pasukan Euro beliau telah kalah.

Toto
Hadiahkan tilam Toto supaya senang dan selesa untuk suami anda berjaga depan TV. Sebab dia dah konfirm tak berminat nak tido dalam bilik bersama anda sepanjang Euro 2012 berlangsung. Jadi belikan tilam supaya dia boleh berjaga. Dan boleh juga dibawa ke pejabat untuk tidur dalam stor.

Bantal Kecil Berbentuk Bola
Hadiahkan bantal kecil supaya senang untuk dibawa kemana-mana. Supaya suami anda senang nak tidur di mana saja. Dalam kereta boleh, dalam pejabat boleh. Heheeheh…. Jangan kantoi ponteng kerja sudah.

Keputusan Kumpulan C (Pusingan ke-3)
Italy 2
– 0 Ireland
Sepanyol 1 – 0 Croatia

Sepanyol dan Italy telah layak ke peringkat perlawanan kalah mati. Seperti yang diramalkan oleh ramai peminat dan pengkritik.

Sekian untuk kali lain. Lain kali kita cerita lagi. Tata-tata-titi-titu.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku...
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... [caption id="" align="aligncenter" width="180"] Bila isteri membebel Hari ini,
Satu hari daddydee ke Pejabat POS PJ SS14, untuk urusan ASB anak. Saja tambah sikit

Jerebu

Gambar di ambil dari Tingkat 13, Summit Hotel, Bukit Mertajam.

Ingatkan KL saja jerebu, rupanya di Penang pun sama jerebunya. Haihhhh… Kelabu asap mata, suram jadinya.

Hatiku suram kerana berjauh dengan anakku. Sekarang berada di Bukit Mertajam, Penang sampai Khamis ini ada kursus. Ada ke blogger duduk berdekatan nak pekena ngeteh bersama?

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Gambar di atas antara kes yang saya jumpa
Ni la bab yang paling tak best dalam kerja 'maintanance' pagi-pagi lagi sudah main air
Nampak tak naga tu? Garang tak? Nampak tak logo Espirit tu? Stapler tu bukan hadiah,
Assalamualaikum dan salam inspirasi... Ada sesiapa yang berminat untuk Lihat Persembahan Kumpulan Rabbani di Sekolah
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat Saudaraku,   Perihal Buku Tajuk : Hidup Tenang Walaupun Berhutang