Roti John Juadah Pilihan

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku..

Bulan Ramadhan memang banyak boleh lihat kedai yang menjual juadah berbuka puasa. Saya tidak suka sangat roti john, tapi ramai juga yang jadikan roti john juadah pilihan untuk berbuka puasa. Saya tak suka sebab besar roti john tak mampu saya untuk habiskannya.

Teknik SEO Merah Jambu

Tapi bila lihat Roti John 79 Pasar Ramadhan Pandai Dalam ni ramai je orang yang beratur untuk membelinya kamipun teruja untuk mencuba. Pandangan saya kalau ramai yang membeli maknanya pasti ada yang istimewa tentang juadah tersebut. Itu pendapat saya lah.

Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam
Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam
Orang beratur nak beli roti john
Orang beratur nak beli roti john

Ini adalah rupa Roti John yang dibeli. Rasanya pun memang boleh tahan sedapnya. Saya tak reti sangat bab merasa roti john ni tapi bagi saya memang saya boleh ulang beli roti john ini lagi. Boleh jadikan roti john juadah pilihan saya lepas ini.

Kereta Mampu Milik

Rupa Roti John
Rupa Roti John

Mega Sales sudah mula

Pada pandangan saya kesedapan roti john adalah terletak pada bancuhan intinya biasanya makin banyak daging/ayam digunakan dalam bancuhan dengan telur lebih ramai yang suka. Letakkan sos, mayonis dan sos lada hitam (ikut pelanggan minta) secukup rasa. Sos yang telalu sikit menyebabkan roti jadi kering dan kurang menarik kurang sedap, sos terlalu banyak akan menyebabkan terlalu comot. Jadi pandai-pandailah letak secukup rasa. Yang paling akhir adalah rotinya, roti yang lembut adalah elemen yang utama kalau inti dah sedap tapi roti keras, tak sedap juga roti john itu.

Bagi saya, dalam berniaga terutamanya niaga makanan baik kita ikut kehendak dan selera pelanggan, jangan kita syok sendiri. Sebolehnya dapatkan maklum balas dari pelanggan, jika ada teguran ambil sebagai positif. Apa yang penting pelanggan itu akan ulang datang, bukan sekali beli dah bye-bye. Kan best kalau barang jualan kita jadi juadah pilihan pelanggan?

Apapun, air kurma, kerabu saghe dan solok tetap menjadi juadah pilihan utama di hati saya.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Ramadhan mendekat, kurang dari 24jam kita akan mula
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Saudaraku Sekalian.... Daddydee ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan buat semua
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku.... Layanan yang baik -

Air Kurma Jadi Menu Wajib

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Alhamdulillah misi untuk mencari putu bambu telah berjaya dilaksanakan. Tapi apa bila membaca apa yang ditulis oleh hafizmohd buat kan saya cemburu buta. Memang saya buat saya cemburu, lepas ni memang kena buat sendiri juga putu bambu baru boleh mencapai kepuasan maksimum.

Saya sebenarnya tidak suka sangat ke Bazar Ramadhan tapi bila sudah menjadi suami dan bapa ni, kemahuan isteri saya ikutkan juga. Pergi ke bazar Ramadhan pun untuk mencari air tebu, vadei dan tepung pelita. Itu saja yang menjadi pilihan setiap kali ke bazar Ramadhan Pantai Dalam. Kadang kala murtabak pun jadi pilihan juga.

Kerabu Sare

Tapi kalau dah anak jati Negeri Kelantan ni, kemana pergi tetap mencari susur galurnya. Jadi sasaran saya sudah pasti Kerabu Sare dan Akok pasti menjadi target utama. Nasib baik dekat rumah saya ada Restoren Anis Puteri, di Pantai Dalam ada menyediakan pelbagai juadah Kelantan jadi memang tak susah saya nak mencari Kerabu Sare dan Akok. Tahun sebelum ini air tuak (air nira) pun ada di jual. Tahun ini saya tak pasti. Kalau yang berminat boleh lah berkunjung ke Restoren Anis Puteri, Kampung Pantai Dalam, Kuala Lumpur terdapat pelbagai juadah disediakan disana.

Tahun ini juga bertambah lagi satu menu saya iaitu Air Kurma yang sudah menjadi satu menu wajib saya berbuka pada tahun ini. Bukan air kurma kordial tapi homemade punya. Saya pun tak pandai juga membuatnya sebenarnya dan memang fail ilmu masak-memasak ini, cuma apabila terlintas idea lalu saya lakukan.

Saya hanya renehkan isi kurma dalam air panas. Saya suka gunakan 4-5 biji kurma bagi 2 gelas air bagi lebih sikit ras kurmanya. Alhamdulillah air kurma ini memang menyegarkan. Insyallah petang ini akan buat lagi air kurma untuk berbuka.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... JDT dikhabarkan sudah mengambil Pablo Aimar. Team lain
Assalammualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Baru saja selesai menonton perlawanan dua gergasi iaitu
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... ATM Juara ATM telah muncul