Jadual Gaji 2015 Untuk Penjawat Awam

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Berita gembira untuk Penjawat Awam, Jadual Gaji 2015 telah ada keluar jadi boleh lah mula merangka perbelanjaan tahun 2015.

Jadual Gaji 2015 penjawat awam
Jadual Gaji 2015

Dari sekarang sudah boleh merangka perbelanjaan untuk 2015 berdasarkan Jadual Gaji 2015, boleh sudah nak rancang bila kena bayar insuran road tax kereta? Bila nak melabur dalam unit trust (untuk pertanyaan tentang unit trust boleh aju pada saya, insyaallah saya bantu)? Bila nak mula main saham? Bila nak bayar hutang kahwin?

Selamat merancang ya buat semua.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Hari ini, boleh tengok muka staf kerajaan mula
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Siang malam bekerja memerah keringat demi sekeping kertas.
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Apa yang saya belajar tentang buat duit dengan

Kerja Mudah Gaji Lumayan

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku…

Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang terang tantang, gerak gaya ligat cam gasing. Memang kerja pun tak pernah melekat satu tempat. Pindah sana sini cam kaum nomad sudah. Pantang tak puas hati terus cari kerja lain. Satu hari saya melepak bersama seorang kawan lama di Damansara. Sambil makan mee goreng dan nescafe tarik sambil layan game bola sepak Manchester United lawan Chelsea.

Kerja mudah gaji lumayan
Kerja mudah gaji lumayan

Kerja Mudah Gaji Lumayan

‘Rasa nak cari kerja lain la. Dah tak tahan dah kerja tempat sekarang ni’ saya meluahkan perasaan pada kawan saya.

‘Kenapa nak tukar kerja pula? Kau dah kenapa?’ Tanya kawan saya nak kan kepastian.

‘Saja nak tukar angin la. Kau ada lubang baik ke?’

‘Ada. Tapi hati kena kering la. Kerja mudah gaji lumayan.’

Kerja mudah gaji lumayan satu quote yang cukup menarik bagi saya. Ya lah dalam dunia ini mana ada kerja mudah gaji lumayan. Yang banyaknya kerja cam macai gaji ciput saja.

‘Kau jangan main main. Mana ada kerja mudah gaji lumayan. Aku serius ni.’

‘Betul la. Aku tengok kau memang dah ada gaya. Muka dah bengis. Garang pun dah ada.’ Terang kawan saya bersungguh-sungguh

‘Aik…. muka aku je kau tengok. Tak perlu ada ijazah ke sijil ke.’ Tanya saya lagi.

‘Tak perlu semua itu. Itu semua dunia’

‘Main-main pula kau ni. Kerja apa kau cakap ni.’

Kerja Mudah Gaji Lumayan - Nak kena cincang tak?
Kerja Mudah Gaji Lumayan – Nak kena cincang tak?

‘Pembunuh upahan. Kau mahu ke?’

Ya malam itu memang saya nak je bunuh kawan saya buat sate. Tengah saya serius nak mencari kerja boleh dia mempermainkan hati dan perasaan saya ini. Oh sahabat sampai hati kamu.

Benar kah ke kerja sebagai pembunuh upahan itu kerja mudah gaji lumayan? Betul ke? Saya tak rasa kerja mencabut nyawa orang lain itu kerja yang mudah. Betul tak? Saya tak sampai hati untuk bunuh orang.

Nak kerja mudah gaji lumayan jom cuba ini.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Minggu lepas situasi saya agak kelam kabut, keadaan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Ingat lagi pada tahun 2007 semasa saya mula
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Perlukan modal besar atau modal kecil yang diperlukan untuk

Jadual Gaji 2013 bagi Staff Kerajaan

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Hari ini, boleh tengok muka staf kerajaan mula tersenyum lebar. Almaklumlah, gaji bulan November 2012 telah  masuk awal iaitu 8 November 2012. Dan hari ini 18 Disember 2012 baru gaji bulan Disember telah diterima. Alhamdulillah.

Dan berikut adalah jadual gaji 2013 bagi staff kerajaan :

Jadual gaji 2013 dah dapat. Jadi bolehlah saudaraku yang bekerja dengan kerajaan menggunakan jadual gaji 2013 bagi merancang kewangan saudara sekalian. Ingat, gagal merancang, adalah merancang untuk gagal.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Teringat pada zaman muda mudi dulu masa bujang
Takeo Kukuchi jenama fesyen di Jepun Jenama fesyen Jepun Takeo Kikuchi
Eddie Putra adalah salah satu photografer yang amat aku segani. Dia memang antara legend lah.