Main Dengan Makcik

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Dulu makcik sangat menyayangi aku, dia sangat baik dengan ku. Boleh kata hari-aku aku main dengan makcik. Makcik pun suka main dengan aku. Aku layan je, siapa tak suka main kan? Tapi kebelakangan ini tidak lagi.

Makcik merupakan anak bongsu yang sangat manja, sama juga dengan aku . Dari segi rupa paras makcik ni memang lawa orang nya, sekali pandang ada ala-ala Heliza Helmi dua kali pandang dah ala-ala supermodel Kate Moss. Memang cantik banget orang kata. Makcik merupakan ulat buku dan banyak masanya di habiskan dengan buku.

>>>Rahsia Jana Duit Dengan SEO<<<

Bermain dengan makcik - Rupa makcik yang iras Heliza Helmi
Bermain dengan makcik – Rupa makcik yang iras Heliza Helmi

Aku biasa tengok makcik habiskan baca satu buku setebal 830 mukasurat dalam masa satu hari, buku yang mampu menjadi senjata ketika diserang anjing dihabiskan dalam masa satu hari. Sangat-sangat wow. Semua buku makcik ada, ada yang dia beli dan ada juga yang dia pinjam antara Sebenarnya Aku Isteri Dia… , Ombak Rindu, Sehangat Asmara, Lagenda Budak Setan dan banyak lagi.

Tapi itu dulu sebelum makcik kenal muka buku. Sejak kenal muka buku, makcik dah slowkan dia punya speed baca buku, lebih banyak dengan muka buku.

Walaupun makcik sudah sibuk dengan muka buku dan buku buku lain termasuk buku lima. Dia tetap ada masa bermain dengan aku. Aku memang suka sangat main dengan makcik. Boleh dikatakan setiap malam aku main dengan makcik.

“Man” panggil makcik setiap kali sebelum tidur dari bilik dia. Aku macam biasalah yang menurut perintah, dengan muka gatal akan terkedek-kedek berlari anak menyelinap senyap-senyap ke bilik makcik.

Masuk saja dalam bilik tidur, aku terus saja terkam makcik.

“Rindu sangat kat Man.” kata makcik memulakan tutur nya.

“Kan best kalau kita boleh setiap masa bersama Man.” sambung makcik membisikkan di telinga kiri aku.

Makcik dengan selamba saja akan mulakan tugasnya. Dia akan belai-belai manja seluruh tubuh aku, usap-usap badan aku dan yang paling aku tak tahan bila dia main belakang leher aku. Aku hanya membiarkan makcik melakukan apa saja yang dia suka. Dia suka, aku lagi suka main dengan makcik.

hidup biar bahagia
hidup biar bahagia

Boleh dikatakan setiap malam kami melakukan aktiviti itu. Biasanya makcik dengan mak ayah dia saja di rumah, hanya kadang-kala saja bila musim cuti akan ramai lah adik-beradik makcik yang lain pulang dengan anak buah mereka. Kalau masa ramai orang makcik, akan senyap-senyap kejutkan aku supaya orang lain tidak perasan.

Tapi kini, semua itu tinggal kenangan. Makcik sudah tinggal di bandar Kuala Lumpur dan mendirikan rumah tangga dan mempunyai dua cahaya mata. Aku juga sudah ketemui pasangan baru iaitu Minah, yang juga kucing betina kesayangan makcik Bedah sebelah rumah dan kami mempunyai dua anak iaitu Hitam dan Putih. Aku sangat bahagia dengan Minah dan anak-anak.

Ok, nanti aku ceritakan macam mana detik perkenalan aku dengan Minah pula. Bye

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Masih tercari-cari produk kesihatan yang sesuai untuk kaum
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Makan Banyak atau Banyak
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Sedikit perkongsian yang saya ambil dari page Dr.MAZA
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saat Berkasih Sungguh Indah - Ke mana saja

Eratkan Hubungan : Bawa Si Kecil Ke Taman

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua…

Memang sudah jadi rutin kami, suami isteri setiap hujung minggu biasanya akan membawa si kecil ke taman. Selain untuk mengajar si kecil kami tentang perihal dunia, boleh juga kami mengeratkan lagi hubungan cinta kami suami isteri. Kan sweet gitu?

Eratkan Hubungan Suami Isteri

Betul sebenarnya dengan meluangkan masa ke luar bersama keluarga adalah perlu untuk mengeratkan lagi hubungan cinta, kasih sayang dan kekeluargaan dalam keluarga kita. Itu sebab kalau sebuah famili yang dengna melakukan aktiviti reunion atau gathering.

Keluar bersama keluarga ke taman, air terjun atau pantai adalah salah satu cara untuk eratkan hubungan suami isteri dan keluarga. Lagi pun ini, cara ini tidak memerlukan kos yang tinggi. Tidak perlu ke luar negara dan passport, dalam Malaysia pun banyak tempat menarik.

Ketahui Punca Penceraian

Si kecil saya memang lasak, kalau bawa ke Taman Tasik Titiwangsa memang berpeluh saya dah macam orang jogging dibuatnya sebab semua permainan hendak dicuba. Disebabkan bulan puasa lagi pun untuk mengelakkan jam kami buat keputusan untuk bawa si kecil ke Taman Jaya, Petaling Jaya saja. Sambil itu saya juga nak test lens Canon 50mm 1.4 saya.

Siap Untuk Ke Taman photo besiap_zps63608def.jpg
Si Kecil yang excited nak ke taman

Si kecil saya memang excited kalau nak ke taman. Tahu saja nak ke taman memang dia lah yang akan bising dan heboh satu rumah. Kalau ke shopping mall, dia akan buat muka bosan. hahaha

Ini adalah kerenah si kecil saya di taman:

Buai Laju laju photo afifmainbuaian_zps50d65e80.jpg
Buai laju laju
Tunggang Kuda photo tunggangkuda_zps94ae6397.jpg
Tunggang kuda pula
jonkit photo haiqaljongkit_zps5ee719ca.jpg
Haigal main jongkang jongkit
Ready untuk gelongsor photo ready_zps42e910e3.jpg
Ready untuk gelongsor
Rahsia Emas
Bergayut photo gayut_zps53720f08.jpg
Muka gayat masa bergayut
Happy time photo gelungsurlaju_zpsbbdd1883.jpg
Budak yang suka ke taman

Semua gambar ini di ambil menggunakan lens 50mm 1.4 dan semuanya tanpa edit. Sebab saya tidak pandai guna adobe photoshop.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saat Berkasih Sungguh Indah - Ke mana saja
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di