Isteri Pelengkap Hidup Suami

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Isteri atau ibu atau wanita memang tinggi martabatnya di sisi agama. Pernah dengar ‘Tangan yang menghayun buaian mampu menggongcang dunia’. Adakah tangan yang hayun buaian itu lelaki? Tidak ianya adalah seorang ibu seorang isteri dan juga seorang suami. Saya tak tahu orang lain tapi saya kalau hayun buaian sebelum anak tidur saya dah tidur dulu.

Isteri pelengkap hidup suami. Kita insan adalah serba kekurangan. Sempurna bukan milik kita manusia. Sebab itu kita jadi berpasangan. Kita saling melengkapkan satu sama lain, isteri pelengkap kekurangan suami dan begitu jugalah sebaliknya.

Isteri Pelengkap Hidup Suami
Isteri Pelengkap Hidup Suami

Peranan isteri adalah amat besar sekali, kalau kita lihat dalam rumah tangga isterilah paling sibuk. Bangun pagi kejutkan suami dan anak anak, siapkan sarapan dan pakaian mereka. Baru mereka siapkan diri sendiri. Bagi yang tidak berkerja, suri rumah tangga, satu rumah mereka kerja kan, sapu sampah, lap meja, lap cermin, cuci baju dan lain lain lagi. Bagi yang bekerja pula, balik dari kerja dia sibuk pula nak siapkan makan malam untuk keluarga dan kemaskan rumah.

Suami kalau cuti buat apa? Saya tak mahu cakap dengan orang lain, saya kalau cuti nak sapu sampah di rumah pun susah.

Hebatnya seorang isteri, suami pun belum tentu dapat lakukan apa yang isteri lakukan. Bukan nak puji orang perempuan tapi itu hakikat.

Dalam ketegasan seorang suami dalam menerajui dan mengemudi rumah tangga, si isteri lah yang menjadi permaisuri dalam rumah tangga yang mengimbangi ketegasan seorang suami dengan kelembutan dan kasih sayang. Isteri sebagai penenang, penasihat dan pendamai dalam banyak hal. Suami pula bijak mengemudi layar bahtera rumah tangga.

Hidup berumah tangga memang indah. Memang ada pasang surutnya tapi kitalah yang perlu bijak menanganinya. Bersama maufakat suami dan isteri pasti akan ada jalan keluar yang bahagia.

Isteri pelengkap hidup suami. Dalam hidup saya, isteri sayalah yang melengkapkan segalanya. Kekurangan saya dia sempurnakan. Hidup saya zaman bujang dan sekarang banyak telah berubah. Isteri saya banyak menyokong saya dalam banyak hal. Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi mengurniakan saya seorang isteri yang hebat.

Terima kasih buat isteri saya, Izatul Shima. Sayang kamu selamanya.

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hari terbaca satu post di laman sosial yang
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di

Kasih Seorang Isteri

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Biasa kita dengar ayat ‘Disebalik kejayaan seorang lelaki ada perempuan di belakangnya’, tiada yang tidak benar dalam ayat ini semuanya benar belaka.

‘Owh… Jadi lepas ini bolehlah mencari lebih ramai skandal dan kekasih gelap? Sebab makin ramai perempuan dibelakangnya mesti makin berjaya seorang lelaki itu kan?’ Pasti ada yang berseloroh begini bukan? Bukan begitu maksudnya, tetapi lebih kurang begini ‘Kejayaan seorang lelaki adalah kerana kekasih halal dibelakangnya, kasih seorang isteri’.

Kasih Seorang Isteri
Kasih Seorang Isteri

Tidak saya nafikan sedikit kejayaan yang saya kecapi hari ini adalah kerana sokongan keluarga saya – ibu, bapa dan juga isteri saya. Isteri saya adalah merupakan orang yang paling banyak berkorban, mungkin tanpa pengorbanan dia saya tidak akan kecapi semuanya hari ini.

Saya akui saya tidak mampu untuk menjadi seorang anak, seorang bapa, seorang pelajar dan seorang pekerja dalam satu masa tanpa isteri saya. Tapi isteri saya mampu melakukannya menjadi seorang anak, seorang isteri, seorang bapa, seorang ibu dan seorang pekerja di saat saya sedang bekerja dan juga belajar. Walaupun tampak wajahnya yang kepenatan tidak pernah dia merungut dan mengeluh, malah tetap tersenyum. Begitulah hebatnya kasih seorang isteri.

Saat anak sedang demam dia, Isteri ku sanggup bersengkang mata demi menjaga anak. Sanggup berjaga malam walaupun penat kerana kasih kepada anak. Mampukah kita seorang lelaki melakukanya? Saya tidak mampu.

Hebat kasih seorang isteri, begitulah hebat kasih seorang ibu, itulah hebatnya darjat seorang perempuan yang mampu melakukan apa yang tidak pernah termampu dek kaum lelaki. Ingat ‘Tangan yang menghayun buaian mampu menggongcang dunia’.

Duhai isteriku, terima kasih ku ucapkan kepada mu atas segala pengorbanan dan kasih sayang mu kepada diriku dan anak-anak. Duhai ibuku, terima kasih ku ucapkan kepada mu atas segala kasih sayangmu. Terima kasih atas segalanya.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Capatnya masa berlalu, dua permata saya sudah makin
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Tips Hidup Berjauahan dengan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Tengahari semalam, selepas saya melakukan rutin kerja saya,

Seluar Jeans Skinny Boleh Jejas Prestasi Seks?

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Jeans Skinny adalah salah satu trends yang sedang melular kebelakangan ni. Ramai golongan muda mudi suka pakai jeans skinny jeans yang kononnya untuk kelihatan lebih sexy dan bergaya sebab nampak kaki slim bukan bagak. Pakai jeans skinny baru lah lebih rock macam Steven Tylor (Aerosmith), Kirk Hammet (Metallica) dan juga Amy Search, baru lebih phewitttttt…. Tapi persoalannya adakah jeans skinny boleh jejas prestasi seks?

'Gua lagi sexy dari lu' kata Kirk
‘Gua lagi sexy dari lu’ kata Kirk

Orang Malaysia terutamanya orang Melayu amat mementingkan prestasi seks, percaya atau tidak itu adalah kenyataan. Boleh kata kunci utama yang di cari oleh pengguna internet Malaysia? Dan lihat berapa ramai yang menjual ‘ubat kuat’ yang kononnya boleh meningkatkan prestasi seks di internet sekarang ini baik blog mahupun laman sosial? Pembeli ubat kuat ramai ke, mesti ramai pembeli sebab itu ramai juga penjualnya. Lagipun orang kita lebih suka membeli ‘ubat kuat’secara online mahupun offline daripada berjumpa doktor sakit tuan atau puan. Apa pun nasihat saya jika sakit jumpa doktor. TITIK.

Seluar Jeans Skinny Boleh Jejas Prestasi Seks?

Rahsia Hubungan Seks
Rahsia Hubungan Seks

Seluar jeans skinny memang membahayakan kesihatan baik lelaki mahupun perempuan, terutama kepada organ seks kita.

 

Untuk lelaki, pemakaian jeans skinny yang telalu lama akan menyebabkan buah zakar (testis) berpintal, lemah pundi kencing dan jangkitan pada saluran kencing. Apabila seluar terlalu ketat (skinny jeans) dipakai, ia akan menyebabkan saraf terhalang dengan sperma tidak dapat bergerak secara bebas. Jika keadaan terlalu kritikal boleh menyebabkan saluran tersimpul dan memerlukan pembedahan pemotongan saluran berkenaan di lakukan. Dan jika lebih bernasib baik, buah zakar itu kemungkinan perlu dibuang jika keadaan terlalu mudarat.

Skinny jeans boleh bahayakan kelelakian dan jejas prestasi seks
Skinny jeans boleh bahayakan kelelakian dan jejas prestasi seks

Selain itu, pemakaian seluar ketat boleh menyebabkan penghasilan jumlah sperma yang rendah. Selain itu pemakaian seluar ketat akan menyebabkan suhu buah zakar meningkat, di mana menurut kajian suhu normal buah zakar adalah 36.5 darjah cecius. Penghasilan sperma yang baik dan sihat memerlukan pengudaraan dan suhu yang sempurna.

Bagi perempuan pula, pemakaian jeans skinny akan menyebabkan jangkitan kulat pada faraj. Kesan ini adalah sama bagi pengguna G-String yang boleh mengakibatkan jangkitan kulat pada faraj.

Oleh itu, fikirkan kesihatan sebelum berfesyen. Jangan kerana menjadi hamba fesyen kita menderita di kemudian hari.

PS : Pak cik pakai baju pagoda dengan kain pelikat je. Nyaman gitu.

 

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... Bila isteri membebel Hari ini,
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Sedikit perkongsian yang saya ambil dari page Dr.MAZA
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saat Berkasih Sungguh Indah - Ke mana saja

Terima Kasih Isteriku Kerana Makin Memahami Diri

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat semua saudaraku…

Minat saya terhadap bidang penulisan blog semakin berkobar-kobar sekarang ini. Minat untuk terus menulis dan berkongsi semakin tinggi. Berjuang terus berjuang untuk tingkatkan trafik blog ini dengan mengikut panduan Teknik SEO Merah Jambu terhebat ditambah pula dengan sokongan dari Isteri Tersayang yang makin memahami. Terima kasih isteriku.

Terima kasih isteriku
Terima kasih isteriku

Ya lah, isteri mana yang tidak risau apabila suaminya asyik dengan laptop dan handphone sentiasa. Pantang ada idea sedikit terus saya buat catatan ringkas tidak kira dimana saya berada. Isteri pada mulanya jeling-jeling juga bila lihat suami asyik menaip keyboard kusyuk dan tersenyum-senyum. Tapi sekarang pendek saja yang akan keluar dari mulut nya ‘Blog la tu’.

Isteri saya bukan penulis blog. Tiada masa katanya. Inn-sha-allah, suatu masa saya akan tarik dia untuk menulis sama dengan saya untuk projek yang akan datang. Apapun, terima kasih buat isteriku yang makin memahami diri ini yang suka menulis blog.

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hari terbaca satu post di laman sosial yang
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di

Pelengkap Diri

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku…

Setiap hidupan ini ada pasangannya, begitulah hebatnya kejadian di dunia ini.

“Maha Suci Tuhan yang telah menciptakan pasangan-pasangan semuanya baik dari apa yang ditumbuhkan oleh bumi dan dari diri mereka maupun dari apa-apa yang mereka tidak ketahui.” [Yaa Siin 36:36]

“Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat akan kebesaran Allah.”[Adz-Zaariyat : 049]

Begitu juga manusia yang dilahirkan berpasangan. Setiap manusia sudah ditentukan jodohnya sejak dari luth mahfuz lagi. Begitu juga dengan ajal dan maut.

Sungguh indah hidup berkeluarga ini hanya mereka yang sudah berkeluarga sahaja yang tahu akan keindahanya yang ada didalamnya. Kehebatan cinta kekasih halal ini amat berbeza sekali dari cinta sebelum kahwin. Mencintai isteri yang menjadi pelengkap diri dalam hidup ini memang suatu nikmat yang tidak terkata indahnya. Mencintai isteri yang menjadi tulang belakang kita tidak kira jatuh atau bangunnya kita yang akan tetap bersama.

Terima kasih saya ucapkan pada isteri saya yang tercinta yang menjadi pelengkap diri dalam hidup ini. Dengan kehadiran seorang putera comel, Muhammad Afif Haiqal sememangnya melengkapkan lagi keindahan cinta kami.

Insan Kesayangan Hamba
Insan Kesayangan Hamba

Bagi yang belum kahwin, boleh lah kahwin kalau tak percaya? hehehe…

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hari terbaca satu post di laman sosial yang
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di