Saya Jual Ubat Kuat : Agen M-Prolabs Kuantan, Pahang

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Jangan malu... Ubat sebelum parah
Jangan malu… Ubat sebelum parah

Semalam keluar minum dengan kawan lama masa ‘lunch’, biasalah lepak-lepak dengan kawan lama. Banyaklah usul yang ditanya. Dalam dok bersembang-sembang terbuka cerita pasal cerita-cerita orang lelaki. Jangan ingat orang perempuan je bergosip. Hahahah

Saya terbukalah cerita yang saya jual ubat kuat, Agen M-Prolabs pada dia.

‘Untuk apa ni?’ Tanya kawan saya.

‘Testosterone booster’ 

‘Apa tu? Tak faham aku, cerita sikit.’

‘Testosterone ni hormon orang lelaki. Supplement ni untuk tingkatkan kita punya hormonlah. Hormon ni penting untuk orang lelaki, memain peranan utama untuk kekuatan lelaki.’

‘Tak faham aku’

‘Camni lah senang cerita. Aku jual ubat kuat.’

Terdiam sekejap kawan saya bila dengar penjelasan saya.

‘Betul ke kau jual ubat kuat’ Tanya kawan saya yang masih tak berpuas hati’

‘Ya. Betul. Aku jual ‪#‎mprolabs‬ ‪#‎alphacapsules‬.’

Khasiat dan manafaat M-Prolabs Alpha
Khasiat dan manafaat M-Prolabs Alpha

‘Kau tak malu ke?’

‘Malu kenapa?’

Tanya aku pada kawan aku. Yang cam sangsi nak teruskan kata-kata.

‘Ya lah. Malulah jual ubat kuat…’

Aku terus potong cakap…

‘Bro, aku jual ubat kuat untuk bantu orang lain juga bro. Kita malu nak ngaku badan kita lesu dan biarkan je. Tak nak buat pape. Badan perlukan supplement bro.’

‘Supplement ni bantu boost kita punya energy. Bila badan dan bertenaga nak buat apa pun semangat.’

‘Jangan biar dah dekat nak layu baru nak berubat. Baik cegah dari merawat. Badan sihat hidup bahagia bro.’

Terus diam sahabat aku. Hanya mengangguk.

Ya, saya agen dan pengguna #mprolabs. Berminat nak dapatkan boleh whatapps 0182477971(zaidi). COD Kuantan atau postage.

#mprolabs ‪#‎alphacapsule‬ ‪#‎kuantan‬ ‪#‎pahang‬ ‪#‎anakpahang‬

Siang tadi terima satu Whatapps dari pelanggan yang berminat dengan M-Prolabs Alpha Capsule berbunyi begini:
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Sememangnya prestasi saya pada 2015 memang teruk dan
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Masih tercari-cari produk kesihatan yang sesuai untuk kaum
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Menjadi 'weekend husband' sememangnya banyak masa lapang di

Suami Jadi Isteri

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku….

Suami jadi isteri, itu yang saya terbaca dalam akhbar Jumaat lalu. Dilema seorang isteri apabila suaminya tidak bekerja, hanya berharap kepada pendapatan dari Isteri sahaja. Makan pakai dan kelengkapan lain semua isteri yang tanggung. Suami jadi isteri, duduk di rumah menjaga anak.

Mengapa Suami Jadi Isteri?

Di sekeliling saya ada juga yang begini. Entah mengapa, adakah lelaki kini makin suka memilih jalan mudah?

Saya ada juga terdengar cerita dari sahabat saya, lelaki yang memilih perempuan untuk dijadikan  isteri bukan melihat attitudnya tapi melihat kewangan nya. Memilih perempuan yang berkerjaya bagus tetapi diri sendiri tidak pula berusaha memperbaiki diri. Tujuan mereka adalah supaya mereka hidup senang.

Bagi saya memilih isteri berkerjaya memang bagus juga tapi bukan untuk bergantung harap pada isteri. Isteri saya juga wanita berkerjaya.

Suami Jadi Isteri sebab malas
Suami Jadi Isteri sebab malas

Dalam Islam sendiri ada menggariskan adalah tanggungjawab suami untuk menyediakan makan, minum, pakai, dan keperluan lain untuk keluarga. Tugas suami untuk menyediakan nafkah zahir dan batin. Diulangi nafkah zahir dan batin, bukan zahir sahaja dan bukan batin sahaja. Tapi kombinasi keduanya.

Isteri bekerja adalah satu bonus. Duit gajinya adalah duit mereka sendiri, milik mereka sepenuhnya. Jika isteri membantu keluarga itu satu belas ihsan dari isteri.

Lelaki adalah untuk jadi suami yang memikul tanggungjawab menanggung keluarga. Mencari dan memberi nafkah untuk keluarga adalah beban yang perlu lelaki pikul sebaik sahnya akad nikah. Ada juga mendegar keluhan sebegini ‘Apa aku boleh buat dengan hanya SPM?’. SPM ke SRP ke tak sekolah ke tiada kena mengena dengan kerja, walaupun kerja sebagai seorang tukang cuci pejabat ianya tetap kerja. Bagi saya isunya disini adalah MALAS. Malas untuk berusaha.

Ayuh para lelaki, buangkan sifat MALAS dalam diri. Bangkitlah lelaki jadilah lelaki sejati, suami yang bertanggungjawab. Jangan ada suami jadi isteri lagi.

Jangan malas-malas lagi, jom mulakan jana wang secara pasif atas talian menggunakan teknik SEO Merah Jambu.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Hari terbaca satu post di laman sosial yang
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di