Bersenam Di Bulan Puasa Mencergaskan Diri Dan Mudah Untuk Kurus

Bulan puasa ramai yang cakap tiada masa untuk bersenam. Lagipun mereka katakan badan lemau dan lemah sebab seharian menahan diri dari makan minum, bila bersenam badan berpeluh dan dahaga kan? Betul tak?

Bersenam di bulan Puasa?
Bersenam di bulan Puasa?

Tapi bila ingat zaman kita kanak-kanak dulu, bulan puasa ke tak selamba je kita duk berlari di tengah padang baik main bola sepak mahupun bola selipar. Bola selipar tu saya lah. Budak kampung tu lah mainan saya.

Kalau zaman kanak-kanak dulu kita boleh lakukan, sekarang pun kita boleh lakukan. Kalau dulu nak berlari dua jam kat padang selamba je, mungkin sekarang ini cukuplah buat 30 minit saja.

Continue reading “Bersenam Di Bulan Puasa Mencergaskan Diri Dan Mudah Untuk Kurus”