Jatuh Cinta Pada Muay Thai

Muay Thai sekarang ini semakin mendapat liputan meluas di dunia. Kalau tengok pun TV1 pun dah mula siarkan Max Muay Thai. Muay Thai adalah senibela diri yang berasal dari Thailand.

Jatuh cinta pada muay thai
Jatuh cinta pada muay thai

Kalau pada pandangan mata kasar mungkin nampak perlawanan Muay Thai sememangnya ganas dan ngeri. Biasa akan lihat perlawanan memang akan ada KnockOut dan berdarah biasanya. Semua tu bukan tipu memang ianya benar.

Membesar dalam keadaan abah yang memang minat Muay Thai jadi memang aku terdedah pada Muay Thai. Dan memang aku tak rasa pun Muay Thai tu ganas atau ngeri. Bagi aku sukan Muay Thai memang menarik dan menguji ketahanan fizikal pemain.

Continue reading “Jatuh Cinta Pada Muay Thai”

Semalam sempat menonton filem The Founder. Filem ni memang dah lama ada dalam koleksi tapi
Dari dulu memang aku suka kan 'martial art', boleh kata dari kecil dari umur aku
Sebelum ini banyak saya melakukan pembelian atas talian baik dari dalam Malaysia dan juga luar
Bila aku melihat remaja sekeliling aku hari ini aku rasa aku semakin tua. Semakin dunia

The Founder Filem Wajib Tonton

Semalam sempat menonton filem The Founder. Filem ni memang dah lama ada dalam koleksi tapi tak sempat nak tonton. Semalam sempat tengok di Astro.

Bagi para usahawan atau yang baru nak jadi usahawan filem ini adalah wajib tonton.

Filem mengisahkan berkenaan sejarah penubuhan McDonald’s. Pada awalnya McDonald’s adalah sebuah restoren keluarga diasaskan adik beradik Mac dan Dick di sebuah pekan kecil. Ray Kroc kebetulan lalu dan singgah tertarik dengan konsep McDonald’s.

Sedang Ray asyik memerhati cara kerja di dalam McDonald’s, Mack telah mengajak Ray untuk melihat secara lebih dekat operasi McDonald’s. Peluang yang ditunggu tidak ditunggu oleh Ray.

Filem Founder
Filem Founder

Ray pada awalnya datang mengemukakan pelbagai rancangan pada Mac dan Dick tapi ditolak mentah mentah. Termasuk cadangan membuka lebih banyak cawangan dengan alasan cawangan gagal menjaga kualiti mereka menutup cawangan francais yang dibuka.

Continue reading “The Founder Filem Wajib Tonton”

Dari dulu memang aku suka kan 'martial art', boleh kata dari kecil dari umur aku
Sebelum ini banyak saya melakukan pembelian atas talian baik dari dalam Malaysia dan juga luar
Bila aku melihat remaja sekeliling aku hari ini aku rasa aku semakin tua. Semakin dunia

Jangan Takut Jadi Pelik… Be Different.

Dari dulu memang aku suka kan ‘martial art’, boleh kata dari kecil dari umur aku 7 tahun. Semua bermula dari movie, bila tengok movie Rombo, Snake In Eagle Shadow, Keris Hitam Bersepuh Emas, Satria Baja Hitam dan lain lain.

Aku cakap pada diri aku pada masa itu ‘Aku perlu pandai berlawan untuk lindung orang yang aku sayang’.

Aku juga kagum dengan senjata. Walaupun aku tak collect senjata tapi aku minat senjata, terutama kerambit.

Tapi apa kan daya keadaan ekonomi keluarga aku tak mengizinkan. Bukan ingin mengeluh nasib tapi aku syukur kerana semua itu mengajar aku.

Continue reading “Jangan Takut Jadi Pelik… Be Different.”

Bulan puasa ramai yang cakap tiada masa untuk bersenam. Lagipun mereka katakan badan lemau dan
Dulu aku rasakan memang sukar untuk turun berat badan. Selera makan aku pun memang lain
Sebelum ini banyak saya melakukan pembelian atas talian baik dari dalam Malaysia dan juga luar
Bila aku melihat remaja sekeliling aku hari ini aku rasa aku semakin tua. Semakin dunia