Usaha Sendiri Lebih Baik

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Selama tiga tahun dalam bidang senggaraan dan secara tidak langsung membantu membangunkan usahawan, pelbagai ragam usahawan yang telah saya temui ada yang saya boleh tabik spring ada yang saya hanya mampu senyum sumbing. Pelbagai ragam yang memeningkan kepala dan majoriti satu bangsa dengan saya satu agama dengan saya.

Usaha Sendiri untuk meniti kejayaan dalam perniagaan
Usaha Sendiri untuk meniti kejayaan dalam perniagaan

Saya masih ingat lagi saya pernah bertanyakan kepada salah satu usahawan, “Kenapa tidak laporkan kepada pihak kami?” lalu usahawan itu menjawab “Usaha sendiri lebih baik, jika sudah tersepit dan perlukan pertolongan sangat saya akan mohon bantuan”. Itu adalah usahawan yang mempunyai sifat dan semngat yang tegus yang mahu usaha sendiri terlebih dahulu.

Lain pula cerita dengan salah satu pihak lagi usahawan yang mempunyai pemikiran yang jauh berbeza, antara perkataan biasa mereka adalah “Kamu kata mahu bantu kami?”, “Kami perlukan pinjaman yang lebih besar untuk membesarkan perniagaan?”, “Kat sini tiada pelanggan?”, “Tiada pelanggan yang sudi?”, “Tolong lah buat promosi besar-besaran” dan lain-lain.

Pelbagai usaha yang dilakukan tapi mereka tetap sama, promosi dan program dijalankan tapi mereka sendiri tidak melakukan promosi. Mereka yang tiada usaha untuk melakukan promosi secara yang lebih aggresif. Promosi promosi promosi adalah salah satu kejayaan sesuatu perniagaan.

Selain dari promosi, mutu sesuatu produk juga memainkan peranan dalam perniagaan. Pelanggan sekarang ini semakin pandai menilai sesuatu produk, mereka menilai harga seiring dengan kualiti. Sebagai contoh kedai makan yang menyediakan makanan yang lazat dan suasana yang selesa, pelanggan akan sanggup membayar lebih untuk makanan dan suasana. Ini adalah realiti hari ini.

Satu lagi cuba cari kelaianan, kenapa orang mesti membeli produk daripada kita? Apakah kelebihan kita? Kelainan itulah yang akan menjadi kekuatan dalam perniagaan kita. Eksperimen demi eksperimen akan memberikan kita jawapan terbaik untuk kita.

Apappun usaha sendiri lebih baik, memberikan kita kelebihan kita dan mematangkan pemikiran kita.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Pengalaman pertama menjadi peniaga jalanan yang bakal aku
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Semua Saudaraku.... Hari ini genap seminggu kita semua mengerjakan
Assalaamualaikum dan Salam Syawal buat semua saudaraku sekalian... denaihati.com Denahati.com satu

WTS : T-Shirt Marvel

Assalamuaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

T-Shirt Marvel untuk diniagakan seperti gambar dibawah:

Kod : MAH0001
Kod : MAH0001

Deadpool Roof Moon
Kod : MAH0001
Brand : Marvel Mad Engine

Saiz : S
Made in Mexico
Harga: RM110.00

Kod : MAH0002
Kod : MAH0002

Iron Man War Face
Kod : MAH0002
Brand : Marvel Mad Engine
Saiz : S
Made in Mexico
Harga: RM95.00

Kod : MAH0003
Kod : MAH0003

Spiderman Clinging
Kod : MAH0003
Brand : Hanes Graphitti

Saiz : S
Made in Mexico
Harga: RM95.00

Kod : MAH0004
Kod : MAH0004

Daredevil Jump Weapon
Kod : MAH0004
Brand : Hanes Graphitti
Size : S
Made in Mexico
Harga: RM95.00

Kod : MAH0005
Kod : MAH0005

Captain America Logo
Kod : MAH0005
Brand : Marvel Mad Engine
Made in Mexico
Size : M
Harga: RM95.00

Kod : MAH0007
Kod : MAH0007

Batman Symbol Walk Tshirt Sheer
Kod : MAH0006
Brand : Jack of all trades
Saiz : MMade in Mexico
Harga: RM125.00

Iron Man Neon Wire Frame Tshirt Sheer Kod : MAH0007 Brand : Jack of all trades Made in Mexico Harga: RM125.00
Kod : MAH0007

Iron Man Neon Wire Frame Tshirt Sheer
Kod : MAH0007
Brand : Jack of all trades
Saiz : S
Made in Mexico
Harga: RM125.00

 

Panduan Saiz
Panduan Saiz

Pada yang berminat untuk dapatkan baju t-shirt Marvel seperti diatas boleh berhubung menggunakan contact form atau SMS/Whatapps 0182477971. Untuk COD hanya di area Kuala Lumpur sahaja atau postage. Jemput like page kami MAH Shopz untuk perkembangan lanjut mengenai stok terbaru. Kami juga menerima pre-order bagi yang berminat.

Peminat tegar superheroes mari dapatkan baju t-shirt Marvel anda dengan segera. Jom bergaya sakan.

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku.. Bulan Ramadhan memang banyak boleh lihat kedai yang
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku.... Syukur alhamdulillah berkat kesabaran selama ini kami telah

Roti John Juadah Pilihan

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku..

Bulan Ramadhan memang banyak boleh lihat kedai yang menjual juadah berbuka puasa. Saya tidak suka sangat roti john, tapi ramai juga yang jadikan roti john juadah pilihan untuk berbuka puasa. Saya tak suka sebab besar roti john tak mampu saya untuk habiskannya.

Teknik SEO Merah Jambu

Tapi bila lihat Roti John 79 Pasar Ramadhan Pandai Dalam ni ramai je orang yang beratur untuk membelinya kamipun teruja untuk mencuba. Pandangan saya kalau ramai yang membeli maknanya pasti ada yang istimewa tentang juadah tersebut. Itu pendapat saya lah.

Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam
Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam
Orang beratur nak beli roti john
Orang beratur nak beli roti john

Ini adalah rupa Roti John yang dibeli. Rasanya pun memang boleh tahan sedapnya. Saya tak reti sangat bab merasa roti john ni tapi bagi saya memang saya boleh ulang beli roti john ini lagi. Boleh jadikan roti john juadah pilihan saya lepas ini.

Kereta Mampu Milik

Rupa Roti John
Rupa Roti John

Mega Sales sudah mula

Pada pandangan saya kesedapan roti john adalah terletak pada bancuhan intinya biasanya makin banyak daging/ayam digunakan dalam bancuhan dengan telur lebih ramai yang suka. Letakkan sos, mayonis dan sos lada hitam (ikut pelanggan minta) secukup rasa. Sos yang telalu sikit menyebabkan roti jadi kering dan kurang menarik kurang sedap, sos terlalu banyak akan menyebabkan terlalu comot. Jadi pandai-pandailah letak secukup rasa. Yang paling akhir adalah rotinya, roti yang lembut adalah elemen yang utama kalau inti dah sedap tapi roti keras, tak sedap juga roti john itu.

Bagi saya, dalam berniaga terutamanya niaga makanan baik kita ikut kehendak dan selera pelanggan, jangan kita syok sendiri. Sebolehnya dapatkan maklum balas dari pelanggan, jika ada teguran ambil sebagai positif. Apa yang penting pelanggan itu akan ulang datang, bukan sekali beli dah bye-bye. Kan best kalau barang jualan kita jadi juadah pilihan pelanggan?

Apapun, air kurma, kerabu saghe dan solok tetap menjadi juadah pilihan utama di hati saya.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Ramadhan mendekat, kurang dari 24jam kita akan mula
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Saudaraku Sekalian.... Daddydee ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan buat semua
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Biaya keluarga dengan menjahit adalah bukan suatu yang