Malaysia Kita

Assalamulaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku…

Malaysia adalah negara kita, tempat lahir tumpah darah saya. Malaysia kita, hak kita, tanggungjawab kita adalah untuk menjaga keamanan dan membangunkan nya. Kita yang membentukkannya.

Malaysia Kita
Malaysia Kita

Dalam dunia moden, dengan talian internet tanpa sempadan, dapat kita melihat pelbagai kerenah manusia terutamanya rakyat Malaysia sendiri. Dalam media sosial, blog, web dan lain lain lagi kita boleh melihat pelbagai kerenah manusia, manusia yang hebat yang berkongsi makanan minda yang hebat, menyebarkan aura positif. Mereka berkongsi buah fikiran yang hebat agar orang lain sama membangun dan positif seperti mereka.

Namun, dalam ramai pihak sibuk menyatukan semua pihak ada juga pihak yang cuba menjadi api perpecahan. Cuba semarakan perpecahan dalam perpaduan Malaysia kita. Sedih. Bukan ingin menyatukan tapi memecahkan.

Dek kerana terlalu taksub dengan sesuatu kita sanggup mengikut apa saja, mengiyakan semua hal walaupun kita tahu hal itu salah dek akal fikiran manusia. Dek kerana taksub dengan parti politik, individu, ideologi dan lain lain kita sanggup buat apa saja. Walaupun hanya dengan satu ayat yang kita sebarkan salam media sosial kita telah jadi agen perpecahan.

Fikirkan jangan dek kerana taksub kita menjadi virus. Biar kita menjadi makjun dan penawar untuk perpaduan. Bersatu kita membangunkan Malaysia kita tidak kira apa agama kita, bangsa kita, asal kita dan pegangan kita. Bersatulah kita demi negara Malaysia yang kita cintai.

Selamat Hari Merdeka.

Assalamulaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Sekarang ini masih ramai yang menilai dari warna
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku....... Semangat kekitaan yang hilang? Betul ke semangat kekitaan
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Semalam kita dikejutkan satu lagi post yang hina
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Di internet saya lihat ramai yang sedang melancarkan

Aku, Entiti Dan Villa Nabilla : Kita Suka Hantu

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku….

Sebut saja pasal hantu pasti semua orang termasuk pembaca blog saya, daddydee.net pasti ada versi tersendiri pasal cerita hantu. Dan saya rasa kebanyakan orang kita suka hantu, tak percaya cuba buka cerita hantu pasti ramai yang akan minat untuk mengambil tahu pasal hal itu, seperti cerita entiti yang heboh dalam suratkhabar dalam minggu ini iaitu mengenai Villa Nabilla.

Saya ada baca tentang Villa Nabilla sebelum kes ini heboh diperkatakan tapi saya tak pernah ambil tahu sangat pasal Villa Nabilla. Semasa tinggal di Johor Bharu pun saya tak pernah perasan di mana Villa Nabilla tu, walaupun selalu lepak di Danga Bay.

Kita Suka Hantu : Saya suka hantu ni
Kita Suka Hantu : Saya suka hantu ni

Dan apa yang menarik perhatian saya tentang Villa Nabilla ni, siap ada wartawan Berita Harian yang pergi bermalam disitu. Macam-macam sungguh ragam orang kita sebab nak buktikan pasal hantu ni. Dan mereka pun cerdik sebenarnya, pasal mereka tahu orang kita suka hantu, letak cerita hantu dalam akhbar mereka pasti meletup tambahan letak di muka depan.

Saya sendiri tidak pernah melihat hantu, mungkin ada tapi dalam keadaan yang kurang jelas. Dan ada dua tiga peristiwa yang saya lalui mengenai hantu ni, tapi tak perlulah saya ceritakan di sini. Bukan ingin riak atau apa, dek kerana marah, saya pernah mencabar supaya hantu yang menggangu menonjolkan depan saya tapi tiada yang muncul. Takut cuak semua ada masa itu, bukan berani sangat nak tengok hantu tapi kerana marah saya cabar. Nasib baik hantu tak muncul kalau muncul panjang lagi la entri ini.

Kewujudan Jin dan Syaitan tak perlu dinafikan lagi sebenarnya kerana ia memang jelas dinyatakan dalam Al-Quran. Syaitan dan Jin boleh wujud dalam pelbagai rupa dan keadaan, hantu dan entiti adalah salah satu bentuknya. Tugas Syaitan yang utama adalah menyesatkan anak Adam. Apabila, anak Adam lebih takutkan hantu daripada Allah swt maka tugas mereka telah tercapai. Jadi berhati-hati kuatkan ilmu di dada dan perbanyakan amalan Insyallah, Allah swt akan sentiasa melindungi kita.

 

28 May - Kelam kabut penduduk flat daddydee dek kerana satu kebakaran yang terjadi pada
Ramai yang tanya 'Apa kau buat boleh kurus camni?'. Jawapan aku mudah saja 'Nekad'. Pendek
Kalau dilihat rakyat Malaysia semakin ramai yang suka melancong, tak kiralah dalam atau luar negara.

Beringat Sebelum Kena

28 May – Kelam kabut penduduk flat daddydee dek kerana satu kebakaran yang terjadi pada malam itu.

Pukul 9malam, dalam semua orang tengah bersantai, kami dikejutkan dengan ketibaan sebuah kereta Bomba. Rupanya terdapat kebakaran di tingkat 3.

Kebakaran bermula di awning tambahan sebuah rumah. Tuan rumah pula bercuti di kampung.

Untuk memadamkan api pihak bomba terpaksa memecah masuk ke dalam rumah tersebut. Alhamdulillah, kecekapan pihak bomba telah berjaya mengawal keadaan dan api berjaya dipadamkan. Tiada kemalangan nyawa dan kehilangan harta.

 

 

PUNCA
Kebakaran dikatakan bermula disebabkan oleh putung rokok yang dibuang dari tingkat atas. Kebetulan pula diatas awning tu terdapat banyak sampah kering yang menyebabkan mudah terbakar.

 

 

PENGAJARAN

  • Jangan membuang sampah merata-rata. Jangan buang sampah dari tingkap rumah. Buang lah sampah di tong sampah yang disediakan.
  • Para perokok – Putung rokok jangan dibuang merata. Pastikan api rokok benar-benar mati sebelum dibuang. Sebaiknya, gunakan astray.

 

 

Terima Kasih pada anggota BOMBA kita yang cekap.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku... Pertamanya, saya ingin mengucapkan takziah pada keluarga allahyarham
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Siapakah Mustapha Kamal Artaturk? Kenal kah kita dengan Mustapha
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua... Sekadar ingin berkongsi salah satu movie yang bagi saya
Seorang nelayan di botnya sedang menjala ikan di sungai terlihat seorang lelaki di tepi sungai