Main Dengan Makcik

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Dulu makcik sangat menyayangi aku, dia sangat baik dengan ku. Boleh kata hari-aku aku main dengan makcik. Makcik pun suka main dengan aku. Aku layan je, siapa tak suka main kan? Tapi kebelakangan ini tidak lagi.

Makcik merupakan anak bongsu yang sangat manja, sama juga dengan aku . Dari segi rupa paras makcik ni memang lawa orang nya, sekali pandang ada ala-ala Heliza Helmi dua kali pandang dah ala-ala supermodel Kate Moss. Memang cantik banget orang kata. Makcik merupakan ulat buku dan banyak masanya di habiskan dengan buku.

>>>Rahsia Jana Duit Dengan SEO<<<

Bermain dengan makcik - Rupa makcik yang iras Heliza Helmi
Bermain dengan makcik – Rupa makcik yang iras Heliza Helmi

Aku biasa tengok makcik habiskan baca satu buku setebal 830 mukasurat dalam masa satu hari, buku yang mampu menjadi senjata ketika diserang anjing dihabiskan dalam masa satu hari. Sangat-sangat wow. Semua buku makcik ada, ada yang dia beli dan ada juga yang dia pinjam antara Sebenarnya Aku Isteri Dia… , Ombak Rindu, Sehangat Asmara, Lagenda Budak Setan dan banyak lagi.

Tapi itu dulu sebelum makcik kenal muka buku. Sejak kenal muka buku, makcik dah slowkan dia punya speed baca buku, lebih banyak dengan muka buku.

Walaupun makcik sudah sibuk dengan muka buku dan buku buku lain termasuk buku lima. Dia tetap ada masa bermain dengan aku. Aku memang suka sangat main dengan makcik. Boleh dikatakan setiap malam aku main dengan makcik.

“Man” panggil makcik setiap kali sebelum tidur dari bilik dia. Aku macam biasalah yang menurut perintah, dengan muka gatal akan terkedek-kedek berlari anak menyelinap senyap-senyap ke bilik makcik.

Masuk saja dalam bilik tidur, aku terus saja terkam makcik.

“Rindu sangat kat Man.” kata makcik memulakan tutur nya.

“Kan best kalau kita boleh setiap masa bersama Man.” sambung makcik membisikkan di telinga kiri aku.

Makcik dengan selamba saja akan mulakan tugasnya. Dia akan belai-belai manja seluruh tubuh aku, usap-usap badan aku dan yang paling aku tak tahan bila dia main belakang leher aku. Aku hanya membiarkan makcik melakukan apa saja yang dia suka. Dia suka, aku lagi suka main dengan makcik.

hidup biar bahagia
hidup biar bahagia

Boleh dikatakan setiap malam kami melakukan aktiviti itu. Biasanya makcik dengan mak ayah dia saja di rumah, hanya kadang-kala saja bila musim cuti akan ramai lah adik-beradik makcik yang lain pulang dengan anak buah mereka. Kalau masa ramai orang makcik, akan senyap-senyap kejutkan aku supaya orang lain tidak perasan.

Tapi kini, semua itu tinggal kenangan. Makcik sudah tinggal di bandar Kuala Lumpur dan mendirikan rumah tangga dan mempunyai dua cahaya mata. Aku juga sudah ketemui pasangan baru iaitu Minah, yang juga kucing betina kesayangan makcik Bedah sebelah rumah dan kami mempunyai dua anak iaitu Hitam dan Putih. Aku sangat bahagia dengan Minah dan anak-anak.

Ok, nanti aku ceritakan macam mana detik perkenalan aku dengan Minah pula. Bye

Bagi pasangan suami isteri bersama adalah sebahagian dari aktiviti mereka, tapi sedarkah kita walaupun sering
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Masih tercari-cari produk kesihatan yang sesuai untuk kaum
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Makan Banyak atau Banyak
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Sedikit perkongsian yang saya ambil dari page Dr.MAZA
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Saat Berkasih Sungguh Indah - Ke mana saja

Keluarga atau Kerja?

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi samua saudaraku…

Apa khabar semua? Lama sudah rasanya tidak menulis pepanjang. Dilema yang menghantui diri saya membuatkan semuanya bagai terbantut. Kehidupan seharian dan juga kehidupan alam maya saya.

Dilema yang saya hadapi ketika ini adalah untuk memilih antara kerjaya saya ataupun keluarga saya. Dua elemen penting dan paling berharga dalam hidup saya.

Ramai yang bertanya kenapa saya sering bertukar tempat kerja selama 5 tahun saya bekerja. Saya akui kekadang saya membuat keputusan yang melulu dan terburu-buru. Dan saya akui ada pilihan dan keputusan saya buat tidak tepat dan perih juga akibatnya. Semua itu pengalaman hidup yang amat bernilai dalam hidup.

Semasa bujang sememangnya kerjaya adalah utama bagi saya. Saya kejar setiap peluang yang terhidang. Kekadang terjatuh juga dalam longkang semasa mengejar. Sentiasa berusaha untuk memajukan diri saya.

Keutamaan Saya Sekarang….”FAMILY”

Selepas berkahwin dan mempunyai anak. Rasanya semuanya hampir berubah. Kerjaya sememangnya penting tetapi keluarga lagi penting bagi saya. Keluarga segalanya bagi saya. Setiap yang saya lakukan saya perlu utamakan keluarga dahulu. Kemajuan kerjaya sememangnya penting tapi kelangsungan dan masa bersama keluarga lagi penting.

Kini keluarga adalah segalanya bagi saya dan mereka adalah yang paling utama. Saya ingin melihat setiap detik anak saya membesar.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamualaikum dan Salam 1 Ispirasi buat semua saudaraku. Makin hebat makin mantap. Itu saja yang
Assalamualaikum Dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Blogger sebagai kerjaya? Bolehkah kita jadikan blogger sebagai
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku... Minggu lepas situasi saya agak kelam kabut, keadaan

Eyriqazz vs Denaihati : Pengalaman adalah Guru Terbaik

Assalamualaikum dan Salam 1 Ispirasi buat semua saudaraku.

Makin hebat makin mantap. Itu saja yang boleh saya ungkapkan apabila melihatkan kerancakan Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati ni. Memang cukup hebat, ya siapa tak nak menang hadiah hebat. Makin ramai blogger yang update mengenai kontest ini untuk terus berada di 1st page google.

Blog saya, belum tahu lagi. Tapi saya sememangnya kosong ilmu HTML dan SEO ini. Memang bukan bidang saya. Saya tidak pernah belajar perihal HTML dan SEO ini secara formal.

SEO
SEO

Saya terjebak dalam dunia blogging ini pun secara tidak sengaja, iaitu pada tahun 2007, dengan bermula daripada menggunakan blogspot.com, memang lama saya berblog menggunakan nama domain blogspot sebelum beralih kepada domain sendiri pada 2011 dan membuat satu blog menggunakan hosting pada 2012 (wujudnya daddydee.net yang baru berusia 3bulan).

Ianya bermula apabila saya berkerja di Bandar Selesa Jaya, Johor, selama hampir setahun. Saya tinggal dan kerja di sana, yang mana pejabat adalah rumah dan pejabat saya. Tinggal seorang macam orang gila. Siang malam mengadap internet saja.

Dek kerana sudah bosan main limewire, chatting, online gaming, saya cuba explore pekara baru dalam internet ini, dan terjumpa blogspot.com, terus saja saya register. Memang awal saya menulis memang saya tidak tahu apa yang patut saya tulis. Rasa malu, takut dan segan untuk menulis masa itu terlalu menebal pada masa itu. Kalau dibaca balik tulisan saya memang agak kelakar.

Samsung Galaxy S3 hanya pada RM999.

Selepas bertahun setia dengan blogspot.com, saya beralih pula kepada domain sendiri. Itupun setelah beratus entri yang saya baca menyarankan blogger mempunyai domain dan hosting sendiri, termasuklah dalam entri Tuan Eyriqazz dan Tuan Denaihati.  Nak memulakan hosting sendiri belum bersedia lagi saya rasa pada masa itu. Sebab memang saya tak reti ilmu HTML dan SEO, saya tau pakai blogspot je. Nak berhijrah kepada wordpress dan hosting sendiri rasa berat je.

Bulan Mei 2012, setelah beribu kali berfikir. Saya mengeluarkan sedikit wang untuk memilikki hosting sendiri. Maknanya saya akan menggunakan perisian baru iaitu wordpress. Memang saya gamble saja lakukan ini. Memang saya kosong sungguh. Tapi alhamdulillah sikit sikit saya belajar, dan pengalaman memang mengajar saya untuk lebih maju.

Tujuan saya sertai kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati tiada lain melainkan untuk mencuba pengalaman baru. Ini adalah pertama kali saya sertai kontest SEO. Tanpa ilmu SEO. Saya main redah je.

Pengalaman adalah guru terbaik saya. Yang mengajar saya untuk terus mencuba dan mencuba. Dalam hidup ini sememangnya kita kena mengambil risiko. Tiada kejayaan tanpa suatu pengorbanan.

Hidup Harus Berani Mencuba. Jangan pernah bosan untuk mencuba dan mencuba.

Enjoy of this video. There are something from this superhero would like to share with
Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat semua Success...Impian kita Contest SEO
Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat semua Saudaraku sekalian.   Kontest SEO Eyriqazz vs Denaihati makin