Tag Archives: ramadhan

Roti John Juadah Pilihan

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku..

Bulan Ramadhan memang banyak boleh lihat kedai yang menjual juadah berbuka puasa. Saya tidak suka sangat roti john, tapi ramai juga yang jadikan roti john juadah pilihan untuk berbuka puasa. Saya tak suka sebab besar roti john tak mampu saya untuk habiskannya.

Teknik SEO Merah Jambu

Tapi bila lihat Roti John 79 Pasar Ramadhan Pandai Dalam ni ramai je orang yang beratur untuk membelinya kamipun teruja untuk mencuba. Pandangan saya kalau ramai yang membeli maknanya pasti ada yang istimewa tentang juadah tersebut. Itu pendapat saya lah.

Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam

Roti John 79 Pasar Ramadhan Pantai Dalam

Orang beratur nak beli roti john
Orang beratur nak beli roti john

Ini adalah rupa Roti John yang dibeli. Rasanya pun memang boleh tahan sedapnya. Saya tak reti sangat bab merasa roti john ni tapi bagi saya memang saya boleh ulang beli roti john ini lagi. Boleh jadikan roti john juadah pilihan saya lepas ini.

Kereta Mampu Milik

Rupa Roti John

Rupa Roti John

Mega Sales sudah mula

Pada pandangan saya kesedapan roti john adalah terletak pada bancuhan intinya biasanya makin banyak daging/ayam digunakan dalam bancuhan dengan telur lebih ramai yang suka. Letakkan sos, mayonis dan sos lada hitam (ikut pelanggan minta) secukup rasa. Sos yang telalu sikit menyebabkan roti jadi kering dan kurang menarik kurang sedap, sos terlalu banyak akan menyebabkan terlalu comot. Jadi pandai-pandailah letak secukup rasa. Yang paling akhir adalah rotinya, roti yang lembut adalah elemen yang utama kalau inti dah sedap tapi roti keras, tak sedap juga roti john itu.

Bagi saya, dalam berniaga terutamanya niaga makanan baik kita ikut kehendak dan selera pelanggan, jangan kita syok sendiri. Sebolehnya dapatkan maklum balas dari pelanggan, jika ada teguran ambil sebagai positif. Apa yang penting pelanggan itu akan ulang datang, bukan sekali beli dah bye-bye. Kan best kalau barang jualan kita jadi juadah pilihan pelanggan?

Apapun, air kurma, kerabu saghe dan solok tetap menjadi juadah pilihan utama di hati saya.

Ramadhan mendekat

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua saudaraku…

Ramadhan mendekat, kurang dari 24jam kita akan mula menyambut Ramadhan. Insyallah esok malam akan bermulanya solat sunat terawikh.

Kalau dulu zaman kanak kanak saya malam pertama Ramadhan adalah umpama malam kemerdekaan bagi saya. Ya merdeka kerana di bulan Ramadhan, abah bagi kami greenlight untuk keluar rumah sampai pukuk 11 malam. Alasan biasa solat Terawikh di Masjid habis lambat. Pada hal sembayang solat Isyak dan 8 rakaat Terawikh, lagi sejam lebih adalah meronda kampung dan makan colek kerang dan buah. Itu memang kegemaran setiap kali Ramadhan.

Itu kenakalan saya zaman kanak kanak. Tapi saya tahu abah tahu saya menipu dia. Sekali abah tenung mata anak anak nya pasti dia tahu hitam atau putih. Ma abah memang cukup mengenali anak mereka. Rasanya semua ibu bapa begitu?

Sekarang ini saya pula yang jadi papa kepada Afif. Kini masanya saya pula untuk mendidik anak saya, untuk mengenal dunia sementara dan memahami akhirat yang kekal selamanya. Ini adalah tahun kedua Afif melalui bulan Ramadhan dalam hidupnya. Semoga Afif membesar menjadi anak yang soleh.

Dalam Ramadhan nendekat saya memasang azan agar Ramadhan kali ini menjadi satu Ramadhan yang lebih baik dari tahun sebelumnya. Dan harapnya dengan kehadiran Ramadhan saya dapat terus mencari inspirasi untuk berkongsi dan terus bersemangat untuk berjuang.

PS: Harapnya bermula dengan Ramadhan kali ini saya dapat kekalkan semangat saya untuk turunkan berat badan dari one pax kepada six pax.

Selamat Berpuasa dan Beribadah

Assalamualaikum dan Salam 1 Inspirasi buat Saudaraku Sekalian….

Daddydee ucapkan Selamat Menyambut Ramadhan buat semua pembaca blog daddydee.net.

Bersama kita mengerjakan ibadah puasa dan selamat mengejar fadilat-fadilat yang besar yang dijanjikan oleh Allah swt di bulan Ramadhan ini.

Kejar sehabis mampu, mungkin ini Ramadhan terakhir kita. Siapa tahu?

Dalam mengerjakan ibadah sunat, jangan tinggalkan ibadah wajib pula.

Selamat Berpuasa Buat Semua Sudaraku. Amin.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...