M-Prolabs Alpha Capsules: Supplement Untuk Kembalikan Kelelakian… Padu Di Ranjang

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Masih tercari-cari produk kesihatan yang sesuai untuk kaum lelaki? Jangan malu dapatkan saja produk-produk kesihatan yang berada di pasaran. Banyak produk yang boleh kita pilih.

Jangan malu untuk dapatkan produk kesihatan sebab takut orang kata kita lemah tenaga batin. Kita layu.

Ya, memang orang lelaki paling pantang kalau di gelar ‘lembik’ atau ‘mati pucuk’.  Betul tak?

Jangan segan Jangan malu. Biar apa orang nak kata.

Orang yang dapatkan produk kesihatan ni bukan orang yang lemah tapi mereka orang yang ada kesedaran yang tinggi tentang pentingnya menjaga kesihatan. Ingat lebih baik mencegah dari merawat.

Salah satu produk yang saya sarankan adalah M-Prolabs Alpha Capsules, kerana:

    • Lulus KKM (MAL14095060TC)
    • Mempunyai logo HALAL, tiada was-was lagi
    • Sesuai untuk semua peringkat umur
    • Formulasi terkini khas utk lelaki
    • Sesuai utk yg mempunyai masalah kencing manis, diabetes & jantung
M-Prolabs Alpha Capsules dan fungsinya
M-Prolabs Alpha Capsules dan fungsinya

Antara kebaikan M-Prolabs Alpha Casule adalah:

  • Otot makin PADAT dan BERKETUL
  • “Adik” makin GARANG! ‘Senjata’ makin AMPUH!
  • Stamina bagai Seogan JUARA
  • Badan SIHAT & CERGAS
  • Menambahkan jumlah dan kepekatan Air Mani
  • Tahan lebih lama dan mantap

Berminat untuk dapatkan M-Prolabs Alpha Capsule boleh

Whatapps ke 0182477971
Whatapps ke 0182477971
Whatapps ke 0182477971

COD Sekitar Seremban dan Kuala Lumpur atau postage

Kebaikan M-Prolabs Alpha Capsuleage
Kebaikan M-Prolabs Alpha Capsule

image

image

Tips Kurus : Makan Banyak atau Banyak Makan, Mana Yang Lagi Baik Untuk Badan?

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Makan Banyak atau Banyak Makan
Makan Banyak atau Banyak Makan

Macam mana cara diet?

Kurus… Bila cakap pasal nak kurus nak turunkan berat badan semua pakat mengiakan. Tak kira lelaki atau perempuan memang berminat untuk kurus

Bagaimana cara untuk kurus? Diet lah.

  • Makan sikit @ kuantiti yang sikit
  • Tak makan
  • Makan sekali sehari

Mana satu pilihan diet anda? Ok simpan jawapan anda.

Kenapa saya tidak letakkan pilihan ‘makanan yang seimbang sekali?’. Sebab tajuk saya adalah makan banyak atau banyak makan.

Makan Banyak atau Banyak Makan?

Mana yang anda pilih? Saya percaya ramai yang memilih makan  banyak atau makan dalam kuantiti yang besar setiap kali makan berbanding banyak makan ataupun makan banyak kali dalam portion yang kecil.

Kenapa? Saya tidak tahu orang lain tapi ini jawapan diri saya.

Dulu…

Saya dahulu memang pilih makan banyak. Saya akan makan dalam jumlah yang banyak sekali makan, dua pinggang nasi putih bukan masalah dengan lauk pauk yang pelbagai.

Kenapa? Alasan saya adalah saya nak jimat. Nak kawal duit poket. Biasa saya akan skip sarapan dan bawa ke makan tengahari dan makan banyak sekali gus.

Tapi itu hanya alasan…. Sebenarnya nafsu makan saja.

Dan sebab prinsip saya ‘Makan selagi sihat, dah sakit dah tidak boleh makan’.

Sekarang…

Tapi diusia 30-an ini, saya ubah prinsip itu ‘Jaga kesihatan selagi boleh, dah sakit apa pun tak boleh’.

Antara punca utama penyakit pada hari ini adalah makanan.

Jadi sekarang ini, saya memilih untuk banyak makan dari makan banyak.

Sarapan pagi tidak akan saya tinggalkan, sekurangnya secawan oat atau dengan telur separuh masak. Tengah hari saya akan ambil lagi makanan, dalam jumlah kecil. Paling kurang capati, kalau ada kedai jual capati. Sebab susah nak dapat capati. Kalau tak, terpaksalah ambil nasi, tapi dalam portion yang kecil lah. Ambil ikut keperluan badan bukan nafsu.

Dan untuk jam 10 atau jam 4 petang saya siapkan biskut kering atau cream cracker dalam paket saya. Untuk alas perut.

Dan untuk makan malam saya pilih untuk makan sebelum jam 7 malam, sebolehnya la. Tapi kekadang tersasar juga. Biasa lah, disiplin masih lemah.

Tapi jika sudah lewat malam saya elakkan ambil nasi putih dan saya tukar dengan sumber lain seperti roti wholemeal atau pisang.

Dan tidak lupa, lakukan senaman. Amalkan senaman tidak kira di taman, gym, rumah atau di mana saja. Kalau boleh sekurangnya 3 hari seminggu. Cuba amalkan rasai perubahan.

Senaman tak perlu senaman yang heavy pun, cukup senaman yang ringan-ringan saja. Jogging atau swimming itu yang terbaik jika boleh dilakukan.

Kelebihan M-Prolabs
Kelebihan M-Prolabs

Supplement? Ya, saya amalkan M-Prolabs Alpha Capsule. Alhamdulillah kesan yang positif.

Berminat nak dapatkan M-Prolabs Alpha Capsule boleh whatapps saya 0182477971 (zaidi). COD Kuantan atau postage.

Berciuman dan Bermesra Di Bulan Ramadhan

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Sedikit perkongsian yang saya ambil dari page Dr.MAZA mengenai bercium dan bermesra di bulan Ramadhan.

Bercium dan Bermesra Di Bulan Ramadhan
Bercium dan Bermesra Di Bulan Ramadhan

Soalan: Bolehkah seseorang yang berpuasa berciuman dan bermesra dengan isterinya yang biasanya dilakukan sebelum persetubuhan tetapi tidak sampai bersetubuh?

Jawapan:
1. Seorang yang berpuasa boleh untuk mencium dan bermesraan dengan isterinya selagi dia tidak melakukan persetubuhan. Jika dia tahu dia bahawa dia tidak mampu mengawal diri maka hendaklah dia mengelakkan cium dan ‘kemesraan yang lain’.
2. Kata ‘Aishah:
يُقَبِّلُ وَيُبَاشِرُ وَهُوَ صَائِمٌ، وَكَانَ أَمْلَكَكُمْ لِإِرْبِهِ
“Nabi s.a.w mencium dan bermesraan dengan isteri sedangkan baginda berpuasa. Baginda itu paling dapat mengawal kemaluannya” (Riwayat al-Bukhari)
3. Kata Masruq:
سَأَلْتُ عَائِشَةَ مَا يَحِلُّ لِلرَّجُلِ مِنَ امْرَأَتِهِ صَائِمًا؟ قَالَتْ: كُلُّ شَيْءٍ إِلَّا الْجِمَاعَ
Aku pernah bertanya A’ishah: “Apakah yang halal untuk lelaki lakukan kepada isterinya semasa berpuasa?”. Jawab ‘Aishah: “Semua perkara kecuali persetubuhan” (Riwayat ‘Abd al-Razzaq dengan sanad yang sahih).

Semoga kita bersama mendapat manafaat dari nya.

5 Tips Cinta Suami Isteri

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Saat Berkasih Sungguh Indah – Ke mana saja berkepit sini, cam belangkas sana sini. Ke sana sini mesti berdua. Mesti bersama. Pakai baju pun sedondong. Naik moto berhujan berpanas pun tidak jadi masalah. Tiada kereta pun tiada masalah.

Tips Cinta Suami Isteri
Tips Cinta Suami Isteri

Tiap saat KATA RINDU KATA SAYANG dilafazkan. Sesaat tak berbicara rasakan macam setahun. Seminit tak berjumpa rasakan macam sedekad.

Tapi Kenapa Tidak Selepas Jadi Suami Isteri?

5 Tips Cinta Suami Isteri

Bila sudah SUAMI ISTERI LAGI INTIM, LAGI CINTA – sebab sudah halal segalanya. Sudah indah bersama. Jadi suami isteri bukan sehari bukan dua minggu tapi hingga akhir nyawa. Dan sebolehnya biarlah Isteri kita jadi Bidadari kita di Syurga.

  • LUAHKAN LAFAZKAN – Kalau zaman bercinta boleh lafazkan KATA CINTA KATA RINDU. Kenapa tidak selepas berkahwin. Luahkan Lafazkan Lepaskan jangan pendam. Jika ada sesuatu yang terasa atau terguris juga luahkan. Jangan dipendam menjadi virus di hati.
  • BUATKAN KEJUTAN – Perempuan atau lelaki memang sukakan kejutan. Tak perlu nak jerit SURPRISE kuat-kuat kat telingat pasangan anda, nanti kalau dia ada lemah jantung kalian yang SURPRISE nanti. Buatlah sesuatu yang pasangan anda suka.
  • BERIKAN HADIAH – Jika zaman bercinta boleh Pikul TEDDY BEAR BESAR atas motosikal semata nak berikan hadiah buat kekasih – tak kisah tak peduli apa orang cakap. Kenapa tidak zaman berkahwin? Buat Suami, hadiahkanlah isteri Rumah Semi-D, dan buat Isteri hadiahkanlah Superbike. Ducati Monster pun ok juga.
  • MASAKAN BUAT PASANGAN – Bukan isteri je masak untuk suami. Suami juga boleh masak untuk isteri. Tak pandai masak bukan alasan. Masak boleh belajar. Dan fakta orang Lelaki Masak Lagi Sedap.
  • BUAT YANG PASANGAN SUKA – Buat apa yang pasangan kita suka. Jangan halang tapi dokong. Kalau suami suka main Tomica biarkan dia. Kalau suami suka main Gundam biarkan dia. Kan?

Buat suami, kenalah faham akan Hati Perempuan, Hati Isteri. Mestilah tahu teknik Memikat Nafsu Isteri.

Buat Isteri, kenalah faham akan Perasaan Lelaki, Perasaan Suami – badan Sado dalam hati ada taman. Mestilah kena tahu teknik Memikat Nafsu Suami.

Bajet 2014 Dan Saya

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Bajet 2014 : Bajet terbaik
Bajet 2014 : Bajet terbaik

Bajet 2014 dikatakan ramai bahawa ianya adalah bajet yang terbaik yang dibentangkan, betul ke? Sebab saya lihat ramai yang update pasal Bajet 2014 ni, kalau tak percaya cuba taip keyword Bajet Terbaik 2014.

Bajet 2014, ramai yang bising gula naik sampai 30 sen. Saya pun mengeluh juga, bukan sebab harga gula naik akan menyebabkan saya tidak mampu membeli iPhone 5s, bukan. Kalau saya nak beli saya beli juga iPhone 5s tu, iPhone bukan guna gula pun. Loan kan ada? Banyak bank boleh beri personal loan, apa ada hal?

Cuma akan agak perit la untuk beli air manis di kedai selepas ini, beli air suam je la. Baik untuk seks. Amalan air suam/panas adalah baik untuk seks.

Apa pula bajet 2014 saya? Saya mahu menjadikan 2014 sebagai titik perubahan saya sempena dengan kenaikan harga gula dan harga petrol yang sudah melambung, saya juga perlukan lambungan gaji dan lambungan nilai simpanan jangka panjang saya.

Bajet 2014 : ini realiti
Bajet 2014 : ini realiti

Insyallah, pada 2014 saya akan menamatkan dunia siswa saya buat setakat ini. Kalau ada rezeki akan kembali lagi saya menjadi siswa tapi tidak tahu lagi bila dan dimana. Selepas menamatkan zaman siswa ini harapnya saya boleh memberi lebih tumpuan kepada tugasan lain saya sebagai penulis blog, agen unit amanah dan insyallah satu projek baru yang masih lagi dalam pembikinan.

Harapnya selepas ini saya boleh aktif dalam komuniti blogger seperti Blooggers dan Denaihati Network, harapnya masiha ada ruang untuk penulis amatur seperti saya dnegan 100uv sahaja. Semoga Allah swt akan mengurniakan saya kecergasan badan dan kecerdasan mental untuk terus menulis dan berkongsi idea di medan ini.

Itu adalah antara Bajet 2014 saya. Ok tak macam ni? Saya pun tak tahu ini bajet ke azam. Ada saya kisah? Heheheh…

Tiada orang lain yang akan ubah saya kalau bukan saya sendiri.