Senarai Top 10 Bagi Bulan Ogos 2013

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat semua saudaraku…

Top 10 bagi Bulan Ogos 2013
Top 10 bagi Bulan Ogos 2013

Seperti yang disarankan oleh blogger hebat Denaihati.com saya hari ini ingin senaraikan top 10 bagi bulan Ogos 2013 bagi blog Daddydee.net. Ini adalah entri pertama saya yang menyenaraikan senarai entri top 10 bagi blog saya. Ini adalah yang pertama, harap maklum.

Senarai Top 10 bagi bulan Ogos 2013

1. Entri Berani Menulis 

Entri ini tercipta apabila saya mendengar satu iklan Aizat di HotFM dengan katanya berani mencuba, dari word berani mencuba saya olah menjadi berani menulis kerana saya penulis. Selama ini pun saya mempunyai pegangan ini berani menulis tapi tak terlintas nak berkongsi tips yang mudah ini. Berani menulis bagi saya mampu membuatkan mana-mana penulis mencipta gaya dan identiti mereka sendiri.

2. Entri Main Dengan Makcik

Ini adalah entri eksperimen saya untuk lebih berani menulis entri yang berunsur lucah. Memang saya tak takut apa orang nak kata kerana bagi saya menulis hak saya, komen adalah hak saudara. Ingat mesti berani menulis dan mengaku jadi diri snediri walaupun pernah main dengan makcik.

3. Entri Cara Menggantikan MCB Di Rumah

Entri ini adalah entrio berani mencuba, walaupun saya bukan orang elektrik dan takut dengan elektrik saya tetap cuba. Walaupun saya tidak tahu berkenaan MCB, alhamdulillah saya berjaya membuatnya. Harap dengan tutorial ini saya dapat membantu semua saudara untuk menggantikan MCB. Ini juga untuk elakkan kita ditipu.

4. Entri Kejayaan Adalah Milik Mereka Yang Mahukan Kejayaan

Ini adalah entri motivasi bagi diri saya dan juga saudara semua. Jangan pernah jemu innshallah kita pasti akan berjaya. Jangan pernah bosan.

5. Entri Kerja Mudah Gaji Lumayan

Saya suka entri ini kerana entri ini mengenangkan kembali kisah silam saya, saat semasa masih mentah dalam dunia kerjaya yang penuh pancaroba.

6. Entri Mudahnya Mencari Kekasih Halal

Dengan adanya pelbagai teknologi yang memudahkan perhubungan sekarang ini semakin mudah untuk mencari kekasih halal, nak atau tak saja. Tapi walau apapun jangan sesekali merendahkan harga diri kita.

7. Entri Seluar Jeans Skinny Jejas Prestasi Seks

Ini adalah entri kesihatan, berkaitan pemakaian seluar jeans skinny yang semakin menjadi trend oleh orang kita sekarang ini. Entri ini adalah hasil dari kajian oleh pakar perubatan di UK bukan saya yang reka.

8. Entri Bangunkan Blog Tanpa Ilmu SEO

Ini adalah entri tentang bagaimana saya merangkak untuk membangunkan blog daddydee.net ini yang tidak seberapa ini. Saya memang buta ilmu wordpress, cpanel dan SEO. Ketahu bagaimana saya ubah dari kosong kepada sesuatu.

9. Entri Tuan Kecil Yang Menunggang

Perihal ragam anak kecil saya yang pelbagai kerenah dan telatah yang menjadi penawar dalam hidup saya.

10. Entri Tuan Kecil Berhari Raya

Entri ini memang saya suka lihat, ia adalah mengenai ragam anak saya yang baru kali kedua berhari raya. Pelbagai ragamnya, maklumlah baru dapat berjalan. Banyak yang mahu dilakukan.

Ini adalah senarai entri top 10 bagi bulan Ogos 2013 bagi blog daddydee.net. Ini adalah pilihan hati saya.

Kecapi Kejayaan Dengan Blog Daddydee.net : Pencapaian Terbaik Setakat Ini

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Syukur Alhamdulillah, kita sudah hampir ke penghujung bulan Ramadhan dan tak lama lagi kita akan meraikan kedatangan Syawal yang di nanti. Pasti kita sudah tidak sabar untuk kecapi kejayaan mengharungi bulan Ramadhan yang penuh berkat. Hari ini, pejabat sudah mulai kosong dan jalan raya juga mulai lenggang. Sudah ramai yang telah bersantai di desa bersama keluarga tercinta, saya insyallah esok akan bergerak pulang.

Pada 25 Julai lalu, saya ada menulis entri Mendaki Puncak Alexa Guna Teknik SEO Terhebat, memang ranking blog saya sebelum ini agak teruk. Sedikit demi sedikit puncak alexa saya daki menggunakan teknik SEO Merah Jambu. Masa ini daddydee.net kecapi kejayaan dengan capai ranking bawah 2000 Malaysia.

Hari ini pada 5 Ogos 2013, ranking alexa blog daddydee.net telah berjaya berada di ranking bawah 1000 ranking Malaysia. Syukur alhamdulillah pencapaian terbaik buat saya buat masa ini. Walaupun orang lain telah lama mencapainya, bagi daddydee.net ini kali pertama merasa ranking bawah 1000. Sebelum ini hanya tengok ranking orang lain sahaja.

ranking alexa blog daddyde.net august
ranking alexa blog daddyde.net august

Ranking terkini adalah 178,486 bagi dunia dan 967 bagi Malaysia. Alhamdulillah….semoga kejayaan demi kejayaan akan daddydee.net kecapi.

Bagaimana saya lakukan semua ini adalah:

  • Post entri sekerap yang mungkin
  • Rajin blog walking dan balas comment
  • Cuba mempraktikkan teknik SEO Merah Jambu

Apa itu Teknik SEO Merah Jambu? Bagus sangat ke?

Teknik SEO Merah Jambu adalah satu ebook pendedahan oleh blogger terhebat tentang bagaimana cara beliau mencapai segala yang beliau mahu. Pendedahan rahsia sulit yang diamalkan oleh blogger terhebat ini dalam ebook beliau. Dan yang paling penting adalah The Missing Chapter dalam ebook ini.

Ebook Teknik SEO Merah Jambu, mahal sangat? Nilai RM 100.00 bagi saya tidaklah mahal mana sebenarnya. Bukan sebab saya kaya atau saya bergaji besar dan mampu mebayar nilai itu. Bukan. Saya memang sanggup bayar berapa saja untuk ilmu. Tapi percayalah nilai RM 100.00 untuk ebook Teknik SEO Merah Jambu amat berbaloi untuk ilmu dan rahsia yang dikongsikan di dalamnya.

Ebook semuanya pembohong? Semasa saya mula berblog pada tahun 2007, ebook masih sedikit untuk ebook Berbahasa Malaysia. Kebanyakkan ebook berbahasa English. Saya pun sangkakan ebook adalah pembohong pada mulanya tapi apabila saya membelinya buat kali pertama saya telah ‘Jatuh Cinta’. Ini kerana ebook biasanya satu perkongsian yang lebih tulus ikhlas tidak kira ianya percuma atau berbayar kerana ia ditulis berdasarkan pengalaman sebenar penulis. Bak kata orang putih ‘The Real Case Study’.

Teknik SEO MErah Jambu boleh bantu kumpul dana untuk kahwin
Teknik SEO MErah Jambu boleh bantu kumpul dana untuk kahwin

Tak mampu nak beli Ebook Teknik SEO Merah Jambu? Tak mampu beli tak mengapa, orang lain tak rugi kita sendiri yang rugi. Di sini saya nak kongsikan satu cara untuk kumpul duit untuk beli ebook RM 100.00 ini. Caranya adalah dengan membatalkan janji temu dengan awek, biasanya sekali janji temu katakan kita berbelanja RM50.00, jadi kalau kita batalkan dua janji temu maknanya RM100.00 sudah terkumpul. Kan dah mampu beli ebook ini.

Awek lari bila batal temu janji? Apa ada hal, dengan modal RM 100.00 kita mampu jana lebih banyak RInggit Malaysia. Bukan setakat seorang awek, berpuluh awek boleh kita dapat bila dompet sudah tebal. Kalau kena caranya, dengan menggunakan teknik SEO Merah Jambu kita mampu menampung kos perkhawinan, hilang awek dapat isteri. Dapat yang halal lagi.

Dapatkan salinan ebook Teknik SEO MErah Jambu hari ini.

Bersopanlah Sikit

Assalamualaikum dan Salam Inspirasi buat semua saudaraku….

Hari ini saya ingin kongsikan pengalaman saya berurusan dengan salah satu agensi kerajaan pada semalam dan dua minggu sudah. Satu agensi yang sama, dua tempat berbeza dengan layanan yang berbeza amat sangat.

kaunter
Kaunter adalah frontliner…. (sumber : mstar)

Dua Minggu Sudah

Di pejabat cawangan, saya duduk sementara menunggu no giliran saya di panggil. Masih ramai yang menunggu giliran, ya lah di Pusat Bandar memang menjadi tumpuan. Apabila no giliran saya di panggil saya terus ke kaunter berkenaan dan saya di sambut oleh seorang kakak dengan senyuman.

Saya terus memberi salam pada kakak tersebut, duduk dan menyuarakan masalah saya pada dia. Lalu dia menyemak data saya dalam komputer beliau. Beliau menerangkan saya perlu menjelaskan RM xxx untuk menyelesaikan hal ini. Saya bertanya sekiranya boleh dikurangkan amaun tersebut dan menceritakan kejadian tersebut. Beliau menjawab dengan tenang bahawa rayuan hanya boleh di buat di ibu pejabat.

Saya turut bertanyakan beberapa pekara lain kepada beliau dan alhamdullillah semua pertanyaan saya dilayan dan dijawab sebaik mungkin. Saya amat berpuas hati. Lalu, saya menghulurkan RM xxx untuk menjelaskannya.

Kakak tersebut yang baik hati. Memulangkan wang saya dan menyuruh saya ke Ibu Pejabat. Katanya ‘Di sana, saya boleh berbincang kerana ada pegawai dan mungkin boleh lakukan pengurangan bayaran’. Saya ucapkan terima kasih pada kakak tersebut dan berlalu.

Berani saya katakan servis yang kakak itu berikan pada saya pada tahap 4.5/5 bintang. Memang terbaik.

Semalam

Saya telah pergi ke Ibu Pejabat seperti mana yang disarankan oleh kakak yang baikhati itu.

Saya pergi ke kaunter utama, untuk mengambil no giliran. Saya terus menerangkan sebab saya datang, dan bertanyakan no giliran pada kakak jaga kaunter berkenaan. Tanpa memandang saya (sibuk sms) lalu dia berkata sila ke Pintu lain dibelakang sana.

Saya terus mencari pintu yang dimaksudkan. Dan saya menemui nya. Dari pintu masuk saya nampak ‘Sila Ambil No Giliran Anda’. Saya terus ke tempat ¬†berkenaan untuk mengambil no giliran. Ada 8 orang di dalam tempat berkenaan. Dan saya rasa semua perasan saya disitu kerana kesemua mereka mengadap saya tanpa komputer atau laptop di meja. Tapi tiada seorang pun melayan saya walaupun beberapa kali saya memberi salam tiada sahutan. Bila tercari-cari baru saya terperasan satu notis kecil tulisan tangan supaya terus ke kaunter.

Saya terus ke kaunter, dan memberi salam serta menerangkan tujuan saya datang. Lalu dia menyemak data dalam komputernya, dan berkata ‘Kena bayar RM xxx. Nak bayar ke?’. Lalu saya jawab ‘Ya saya nak bayar. Tak boleh kurang atau….’. Belum pun sempat saya menghabiskan ayat saya dia berkata ‘Ke kaunter sebelah untuk bayaran’

Di kaunter sebelah, seorang perempuan India melayan saya. Beliau terus meminta saya RM xxx sekiranya ingin membuat bayaran. Saya bertanya ‘Tidak boleh buat rayuan ke, yang cawangan kata boleh?’. Terus bercakap kalau nak rayuan ‘Pandai lah diorang tu. Nak rayuan ke mahkamah lah’. Dengan nada yang agak sinis jawapan itu. Lalu saya mengeluarkan RM xxx dan terus membuat bayaran.

Selesai dan saya terus balik. Di sini, sebarang pertanyaan saya langsung tidak dilayan. Jawapan yang saya terima amatlah sinis. Apa diorang ingat saya tidak mampu membayar denda tersebut ke? Sengkek sangat ke orang yang datang berurusan dengan mereka?

Senyum, manis senyum, senyuman menawan,
Senyum tanpa kata apa-apa

Pandangan Saya

Saya sendiri sebenarnya berkhidmat untuk pelanggan walaupun tidak di kaunter utama. Saya juga mesti melayan perlbagai kerenah penyewa dan pelanggan yang memeningkan kepala. Tapi saya tetap cuba menghormati setiap mereka yang datang kepada saya.

Bagi saya, mereka yang berkhidmat di kaunter (swasta/kerajaan) perlu lebih bersopan dan berhemah. Berkomunikasilah secara berkesan, lakukan eye contact, setiap persoalan dijawab dengan baik. Jangan emosi. Apapun masalah yang sedang kita hadapi cuba lah bertindak secara profesional.

Dan yang paling penting, Hormatilah Setiap Pelanggan yang Datang. Tanpa mengira darjat, pangkat, pakaian dan sebagainya. Layan sama rata. Tidak rugipun sekiranya kita hormat pada orang lain. Hormat pada orang lain tidak bermakna kita lemah atau kerdil. Malah sekiranya kita hormat pada orang lain, orang lain pastinya akan hormat pada kita juga.

Selamat berkhidmat dengan ikhlas dan ceria.