The Founder Filem Wajib Tonton

Semalam sempat menonton filem The Founder. Filem ni memang dah lama ada dalam koleksi tapi tak sempat nak tonton. Semalam sempat tengok di Astro.

Bagi para usahawan atau yang baru nak jadi usahawan filem ini adalah wajib tonton.

Filem mengisahkan berkenaan sejarah penubuhan McDonald’s. Pada awalnya McDonald’s adalah sebuah restoren keluarga diasaskan adik beradik Mac dan Dick di sebuah pekan kecil. Ray Kroc kebetulan lalu dan singgah tertarik dengan konsep McDonald’s.

Sedang Ray asyik memerhati cara kerja di dalam McDonald’s, Mack telah mengajak Ray untuk melihat secara lebih dekat operasi McDonald’s. Peluang yang ditunggu tidak ditunggu oleh Ray.

Filem Founder
Filem Founder

Ray pada awalnya datang mengemukakan pelbagai rancangan pada Mac dan Dick tapi ditolak mentah mentah. Termasuk cadangan membuka lebih banyak cawangan dengan alasan cawangan gagal menjaga kualiti mereka menutup cawangan francais yang dibuka.

Continue reading “The Founder Filem Wajib Tonton”

Dari dulu memang aku suka kan 'martial art', boleh kata dari kecil dari umur aku
Filem Deadpool 2 sudah mula di tayangkan pada Selasa. Dan pasti ramai yang menunggu untuk
Takeo Kukuchi jenama fesyen di Jepun Jenama fesyen Jepun Takeo Kikuchi
Eddie Putra adalah salah satu photografer yang amat aku segani. Dia memang antara legend lah.