Tips Lembutkan Suami Baran

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku…

Suami Baran? Saya juga suami yang baran di awal perkahwinan. Tapi syukur alhamdulillah, berkat kesabaran nasihat serta doa tanpa jemu isteri danĀ  keluarga baran saya dapat dikawal.

Alhamdulillah. Baran tidak membantu dalam rumah tangga, ya bantu merobohkan rumah tangga. Tidak mambantu untuk meneguhkan rumah tangga.

Tips Lembutkan Suami Baran
Tips Lembutkan Suami Baran

Sedikit tips lembutkan suami baran adalah:

    • Jangan melawan – saat suami tengah marah isteri janganlah melawan semula. Baik diam saja. Diam selagi tidak memudaratkan. Biarkan dia tengah panas dan luar kawalan. Dan dia akan fikir semula bila dia dah tenang.
    • Bincang – pilih masa yang sesuai untuk berbincang tentang sikap baran suami. Nasihatkan suami. Buatlah manja manja dan senyum manis pasti buat suami cair. Zaman bercinta boleh gedik mengapa tidak bila dah halal.
    • Jadi contoh – biar isteri jadi contoh buat suami. Gunakan kaedah psikologi. Kalau isteri saya dia akan diam tak mahu bercakap sampai saya yang memujuk. Suami mana tak sayang isteri.
    • Jangan naikkan kemarahankenali suami luar dan dalam. Jangan sesekali naikkan kemarahan suami.
    • Doa – isteri mesti bersabar banyakkan berdoa agar suami tenang dan berubah. Dan isteri banyakkan baca al Quran agar tenang.

Buat suami yang baran, sedarlah baran tidak akan teguhkan rumah tangga. Dan berterima kasih lah pada isteri yang sangat memahami dan bersabar.

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua... Bila isteri membebel Hari ini,
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Ginseng Untuk Lelaki Sebut
Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Benar kata orang tua, Untuk Memikat Hati Suami

Bila Isteri Membebel, Apa Laki Patut Buat?

Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua…

Bila isteri membebel
Bila isteri membebel

Hari ini, daddydee nak kongsi pengalaman dan tips (boleh panggil tips ke? Hentam sajalah labu) tentang kehidupan berumah tangga. Kalau rasa nak pakai ambil lah ye.

Biasa kita dengar kes perceraian sebab tak tahan isteri membebel. Hari ni daddydee nak kongsi ‘apa yang suami patut buat bila isteri membebel?’

1. Membebel Sama
Bila isteri membebel, suami membebel lah sama. Lawan balik. Barulah riuh dan meriah sikit. Tapi kemungkinan nak gaduh lagi tinggi lah. Ye lah, lawan balik umpama menuang minyak petrol dalam api. Dan jangan marahlah kalau anda kena kejar dengan isteri anda guna parang.

2. Dengar Lagu Guna Ipod
Bila isteri membebel, ambillah ipod anda dan sumbat lah ke telinga anda. Kasi layan sikit lagu seperti Nightwish ke, Cromok ke, Langsuyr ke, Disturbed ke, kalau tak pun layan Maher Zain insaf sikit. Ditambah pula dengan headphone Beat pasti lagi layan. Isteri membebel sudah tak jadi masalah lagi kerana anda dah tak dengar. Dan lepas tu jangan marah kalau dua bulan isteri tak layan anda untuk bersama.

3. Ambil Kunci Motor Keluar Merempit
Bila isteri membebel, ambillah kunci motor anda. Keluar lah merempit bersama kawan-kawan anda. Pasti anda lebih bahagia, dan tak perlu dengar isteri membebel. Tapi kalau balik isteri tak buka pintu rumah, tidur lah anda diluar.

4. Buat-buat Bersembang Dengan Binatang Peliharaan
Bila isteri membebel, buat-buatlah berborak dengan binatang peliharaan anda. Kalau anda hamster bersembanglah anda dengan hamster dalam bahasa hamster. Kalau ikan emas buat lah memek muka macam ikan emas dan guna bahasa ikan emas. Dan lepas tu confirm anda akan ada bodygaurd dan makan free, pasal isteri anda akan hantar anda ke Hospital Gila.

Itulah antara tips yang terbaik bagi para suami gunakan bila isteri membebel. Tapi yang di atas semua adalah sekadar humor sahaja. Tiada niat memerli atau mengata.


Sejujurnya, seandaiannya Isteri membebel, sebaiknya Suami DIAM saja. Dengar saja apa yang isteri ingin katakan. Isteri kita membebel dan perlukan pendengar jadi kitalah pendengar itu. Dengar dan iyakan saja.

Bila dah penat membebel, Isteri anda akan diam juga nanti. Isteri ni kekadang hanya perlukan sedikit PERHATIAN suami. Tu sebab dia membebel.

Anda kira bertuah sebab Isteri suka membebel. Cuba bayangkan kalau isteri anda bisu, betapa sunyinya hidup anda.

Sekian.

Posted with WordPress for BlackBerry.

Assalamulaikum dan Salam Inspirasi Buat Semua Saudaraku... Suami Baran? Saya juga suami yang baran di
Assalamualaikum dan salam inspirasi buat semua. Tinggal bersama mertua selepas berkahwin?? Pasti ramai akan berkata